Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Onsdag 28.01.04

 

Kommer med en liten oppdatering. Har ikke gjort noe stort da men. To vellykkede stelth moder på cd-rommene, og en misslykket "stelth mod" på diskettstasjonen, som jeg skal rette opp i morgen eller noe.

 

DSC00944.gif

Her er et bilde av arbeidsprosessen. Jeg har kuttet ferdig fronten til en av cd-romene. Jeg har gjort det på ca samme måten som på bit-tech.net.

 

DSC00946.gif

Jeg fester på frontene ved hjelp av dobbelsidig tape som jeg kjøpte på europris. 15kr per rull :yes: Etter å at jeg hadde på tape, satte jeg cd-rommene inn i maskina, og trykte på platene, for at det skulle passe skikkelig.

 

Så var det den misslukkede modden...

DSC00949.gif

Dette ser ikke serlig pent ut nei :blush: Det er skjevt, og jeg har skjert litt for langt med dremelen noen plasser. Jeg har funnet ut at det er unødvendig å ha det store firkanta hullet på midten. Går fint å ta ut floppy disker uansett om det ikke hadde vert der. I morgen skal jeg lage ny, skikkeligere. På den jeg laget i dag tok jeg alu rester etter utskjeringen av dama. På den jeg skal lage i morgen skal jeg gjøre det noe lignende slik jeg gjorde det med cd-rommene. Vent og se ;)

 

 

Her kommer noen bilder av hvordan fronten ser ut nå:

 

DSC00956.gif

 

DSC00958.gif

 

DSC00960.gif

Lenke til kommentar
Er enig med Arctic jeg og.. Floppy trenger du egentlig ikke.

I min Lian så har jeg satt floppyen baklengs, så hvis jeg trenger den så pakker jeg bare disketten inn ved å åpne døra.. Er helt greit siden den sjelden blir brukt.

Ja, jeg tenkte på det. Så nå har jeg gjort det. Det er nok den beste løsningen.

Lenke til kommentar
Fronten ble mye penere. Det gjorde seg virkelig... :thumbup:

Bedre kan det ikke bli sagt :)

 

Men billig dobbelsidig tape? Eneste erfaring jeg har med dobbelsidig tape er dårlig erfaring... Ville det ikke være bedre med lim eller noe lignende?

 

Ellers er jeg personlig fan av floppy! Og sier at du burde ha den med ;) Tror den blir mye vedre hvis du lager den slik du sa, bare en strek :yes:

Lenke til kommentar
Men billig dobbelsidig tape? Eneste erfaring jeg har med dobbelsidig tape er dårlig erfaring... Ville det ikke være bedre med lim eller noe lignende?

 

Ellers er jeg personlig fan av floppy! Og sier at du burde ha den med ;) Tror den blir mye vedre hvis du lager den slik du sa, bare en strek :yes:

Tapen vil jeg si er det beste og enkleste man kan bruke til en slik mod. Den er ganske tykk... skummgummi aktig. Den sitter såpass godt at hvis du skal fjerne den må du passe på at du ikke bender/knekker noe. Og så er det mindre kliss enn med lim. Så jeg vil anbefale dobbelsidig tape ;)

 

Det ble ikke noe av den floppy fronten. Jeg har bare snudd den, så jeg må inn i maskina de få gangene jeg skal bruke den :D

 

Btw. er jeg hjemmeverende i morgen også (er litt syk), satser jeg på å flytte hw'en over i det gamle kabinettet, så jeg kanskje får skjert ut flamme motivet på toppen på lørdagen.

Endret av muv
Lenke til kommentar
Jeg skal prøve å lage en ny front til floppy i dag. Hvis det blir så veldig ille får dere brøle ut.

 

Har litt lyst å ha floppy da. Hvis jeg f.eks. skal formatere til FAT32. Jeg synest ikke en mod skal gå utover det praktiske.

Jeg har gjort om Windows 98 boot disketten til Cd-rom. Det var den eneste grunnen til og ha floppy, men nå er den altså borte for meg. :yes: For og gjøre det, måtte jeg bruke et program som kunne brenne CD'ene slik at de emulerte en diskett. Så når jeg putter i CD'en tror maskina at det er en diskett...

 

Btw. Så synes jeg utskjæringen i sidedøren var veldig pent gjort. Jeg trodde det ville bli katastrofe først, men nei, du fikk det jo bra til jo! :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...