Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Fikk faktisk post kl. 11.00. Så nå har jeg hentet dremelen. Ser fin ut den, like bra som en orginal, bare at man med den jeg har får man flere muligheter til å holde den på + 100 tilbehør (jeg har brukt orginal dremel før).

 

Pakken fra elfa kom også i dag. Huff, med en gedigen loddebolt på 100W :blush: Tror jeg har tabba meg ut nå... Lodde leds med den :wow: Men det får jeg ta en annen dag, nå skal jeg gå å skjere ut dama.

Lenke til kommentar
Lykke til da! Du kan vel få lånt deg en loddebolt hos noen i nærheten kanskje? Uansett så kan du jo bruke angreretten på loddebolten fra Elfa, og bestille ny hvis du ønsker det :).

Takk :)

 

Orker ikke returnere den. Kostet jo bare 70kr, og det blir jo litt i porto å sende tilbake.

Endret av muv
Lenke til kommentar

Hmm, ser nesten ut som den vil ha litt lett for å knekke? Sitter bare fast nederst med skoene, blir kanskje ingen støtte øverst?

 

Sirkelen skulle på en måte kommet borti toppen av hodet for å få støtte der, men dette blir jo ikke fullt så pent.

Kjedelig om noen skulle "dytte" litt på fuguren bare for å se, og så blir den aldri helt fin igjen.

 

Eller er materialet så stivt at det ikke vil kunne bli skjevt i det hele tatt?

Lenke til kommentar
Hmm, ser nesten ut som den vil ha litt lett for å knekke? Sitter bare fast nederst med skoene, blir kanskje ingen støtte øverst?

 

Sirkelen skulle på en måte kommet borti toppen av hodet for å få støtte der, men dette blir jo ikke fullt så pent.

Kjedelig om noen skulle "dytte" litt på fuguren bare for å se, og så blir den aldri helt fin igjen.

 

Eller er materialet så stivt at det ikke vil kunne bli skjevt i det hele tatt?

Som sagt skal jeg ha plexi bak, så d er bare nå i arbeidsprosessen det kan bli bøyd, men jeg har ikke sagetøverst, så foreløbig henger hodet fast.

 

Tror det bli bra :green: Håper på å bli ferdig i kveld, så jeg får oppdatert. Tipper jeg trenger 1-2 timer til. Tar tid dette, har holdt på i hele dag.

Lenke til kommentar

Lørdag 24.01.04

 

I dag har det vert en lang, gøy, slitsom, spennende og læringsrik dag. Modding er gøy! Er nå ferdig med å skjere ut dama. Eneste jeg kanskje må gjøre er å pusse litt mer på kantene, og muligens lakke de.

 

Pakker.gif

Var på posten å hentet pakker fra Elfa og Clas Ohlson i dag. Fra elfa fikk jeg leds og diverse, og fra Clas Ohlson fikk jeg dremel (er merket Co Tech, men jeg sier dremel for det forstår de fleste).

 

Multiverktoy.gif

Den var veldig grei å jobbe med. Likte den faktisk en god del bedre enn orginal dremel, som koster ca 600kr mer. Den orginale har ikke det håndtaket som stikker nedover, noe som av og til kan vere greit å ha.

 

Da hadde jeg alt av verktøy jeg ville få bruk for, så det var bare å sette i gang med moddingen :yes:

 

arben.gif

Her har jeg skjert vekk det "letteste" med dremelen. Det gikk enkelt og greit. Dremelen skjerte seg gjennom aluminiumen som en kniv i hardt smør :p

 

arbto.gif

Her har jeg skjert ut ytterkanten av dama, bare litt mer pussing så er det bra :) Jeg brukte dremelen på "enkle" former og en liten baufil og en fil på mer avanserte ting som håret.

 

arbtre.gif

Dette er et bilde fra baksiden. Man får en liten aning om hvordan det vil bli, bare speilvendt.

 

arbfire.gif

Her begynner ting å ta form. Fint når man begynner å se resultat, til tross for halvdød rygg ;)

 

ferdien.gif

Her er da det ferdige resultatet. Jeg fikk ikke med de aller minste hullene, siden de var så små. Viss jeg skulle prøve å lage det, tror jeg det ville bli styggere resultat. Så jeg er ganske fornøyd.

 

ferdito.gif

Dette bildet likte jeg :love: Hun ligner jo faktisk på det jeg skulle skjere ut :thumbs:

 

ferditre.gif

Med blå og rød katode.

 

Det var det. Håper resultatet mitt lever opp til eventuelle forventninger. Gleder meg til å fortsette på moddingen, men jeg rekker nok ikke å gjøre noe mer før neste helg. Jeg har tre vanskelige prøver på skolen til uka :cry:

 

Nå er det deres tur; skyt meg, eller ros meg :laugh:

Endret av muv
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...