Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hmm... Har du tatt to biter, påført aceton og lagt dem sammen, uten at de har blitt sammenlimt?

 

Jeg har jo prøvd med både plexi og lexan og fått det til.. Prøver å forstå hva som gjør at det ikke virker med deg.. Hvordan gjorde du forsøket?

Jeg hadde aceton på et tefat og dyppet en del plexi i det, og satt biten på en annen bit, men det skjedde ingenting. Forstår lite... Fyren jeg kjøpte det med sa at jeg ikke kunne bruke q-tips til å påføre acetonen, for da ville pinnen etse opp. Jeg prøvde, men det skjedde ingenting. jeg lot plexien ligge lenge i acetonen, men ingen reaksjon... :hmm:

 

Mene, jeg tenkte kanskje å få tak i en LIM. Jeg må få ferdig tanken i helga! Tenkte da på epoxy. Vil det fungere bra nok? Hvor får jeg kjøpt det?

Endret av muv
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Prøv å få tak i Acrifix. Det er jo et plexi-lim som er produsert av de samme som lager Plexi. Det virker garantert.

 

Jeg forstår ikke hvorfor det ikke limes hos deg.. (..du er sikker på at det er plexi og ikke glass? :whistle: )

 

Epoxy vil gå. Sjekk bare om den typen du har tåler vanneksponering. Jeg har en marin epoxy som er spesiellt laget for båter. Det finnes sikkert en butikk i nærheten som selger båtutstyr.

 

 

Hvis du skal til Ålesund snart, har de en Claes Ohlson på Moa. Der har de sikkert Acrifix (kanskje lurt å ringe først).

Lenke til kommentar

Fikk til å feste sammen plexi deler med aceton nå :p Men det holder ikke, da må alt ver 110% bent, noe som det ikke er. Holder på å lime sammen nå. Brukte først aceton til å feste delene sammen, så tettet jeg med epoxy. skal lime ferdig i kveld, så vis det blir tett til i morgen setter jeg kanskje i vannkjølinga da.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Søndag 04.04.04

 

Ja, nå er jeg da helt ferdig med kabinettet mitt :thumbs: For å spare litt arbeid, skriver jeg bare alle komentarene først.

 

Når det gjelder panteren, så ble det ikke noen chrome lignende finish. Den ble matt. Men jeg synest det ble kult, så jeg er veldig fornøyd. Jeb brukte sterk dobbeltsidig tape til å feste den med. Sitter ikke like bra alle plasser pga den ikke er helt plan, men det holder nok.

 

Fikk til slutt tett den vanntanken! Ble litt rotete når jeg satt i vannkjølinga .. menmen :) Ellers har jeg satt i den røde katoda, og den blå under. Måtte stjele bena på chieftec kabinettet mitt fot å få plass :)

 

Da hiver jeg bare inn de siste bildene. Enjoy:

 

DSC01273.JPG

 

DSC01275.JPG

 

DSC01278.JPG

 

DSC01281.JPG

 

DSC01282.JPG

 

DSC01283.JPG

 

DSC01284.JPG

 

DSC01285.JPG

 

DSC01286.JPG

 

DSC01287.JPG

 

DSC01288.JPG

 

DSC01289.JPG

 

DSC01290.JPG

 

DSC01291.JPG

 

DSC01292.JPG

 

DSC01296.JPG

 

DSC01294.JPG

Og til slutt en hau med rot som jeg ikke orker å rydde opp :no:

 

Det var det. Hvis det er noe dere lurer på så bare spør, siden jeg ikke har skrevet så mye i denne siste oppdateringen.

 

Hva synest dere da? Kom med respons! :D

Endret av muv
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...