Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Tenkte på å borre med jengebår fra baksiden (ikke helt gjennom), og skru den fast, med en butter på baksiden. Må da ha en støtteplate bak siden panteren er sterkere/tykkere enn døra. Da kunne døra bli bøyd og ikke passe.

 

Men vil det gå? Kan bare gjenge 2mm, er det nok?

Endret av muv
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Synes det hørtes ganske så risky ut. Hvor tykk plate er den kuttet ut av? Må da være både lettere og penere og lime. Hvis den skal sitte der permanent da. Hvis du bare får gjenget 2mm tror jeg du trenger litt lim i tilegg uansett. Høres litt snaut ut. Lett å ta en mm for mye og gå igjennom. Husk å beregne med at du pusser ned endel og.

Det der hørtes generelt sinnsykt pessimistisk ut.. Du får det nok til. Bare ta deg GOD tid og vær forsiktig. All over sinnsykt bra arbeid. Ville være synd å ødelegge noe av det.

Lenke til kommentar

Jeg bare "idé myldrer". Har ikke så veldig mye kunnskaper om dette. Så jeg bare spyr ut med det jeg kommer på. Mene.. lim? Kan lett bli mye kliss av det... :ermm:

 

EDIT: Den er av 3mm tykk alu

Endret av muv
Lenke til kommentar

i så fall, så kan det jo kanskje være en i det med limpistol...

hvis det ikke går, så er det jo ikke noe problem å ta det vekk igjen heller..

tror jeg.. pleier iallefall ikke å være det hos meg, men så pleier det å bli brukt masse når det først blir brukt her borte også da..

Lenke til kommentar

Sprette meg, så pene utskjæringer. Og her sitter jeg, som har problemer med å skjære ut firkanter :cry:

 

Stå på, mann! Det blir FLOTT!

 

Et lite tips til panteren; hvis du har tjukk lommebok og veldig lyst på nice finish, kan du jo sende den til kroming :) Det er svindyrt, men man gråter gledestårer over å se finishen.

Lenke til kommentar

Jeg vil ikke anbefale limpistol! Det har jeg heller dårlig erfaring med, men kanskje noen andre har gode erfaringer? Det vil heller ikke virke å skru den fast fra innsiden som du sa. Er det ikke slik at på alle typer (og gjengeverktøy) så er det en liten spiss som går lenger frem enn "hoveddelen". (Ja, elendig forklart) Hvis det er slik vil du kanskje få 1,5mm med gjenger og det er vel i minste laget, faktisk for lite. For skruen tar jo ikke tak før litt innpå skruen.

 

Edit: aralditt kan jeg garantere deg vil gjøre susen. Det er klart du får det av igjen hvis du vil, men det sitter bra!

Endret av PsychoPat
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Har blitt lite modding i det siste. Nå må jeg først og fremst få inn igjen vannkjølingen, så jeg må få limt sammen tanken med noe skikkelig lim. Tenkte på epoxy..? Hvor får jeg kjøpt det? Det må jeg gjøre til uka. Har litt dårlig tid, siden jeg skal på dataparty i påskeferien.

 

...er fortsatt ikke sikker på hvordan jeg skal feste panteren :dontgetit:

Lenke til kommentar

Det beste å lime plexi med, er Acrifix ol. Jeg kjøpte det på Claes Ohlson, men de har det sikkert på en fargehandel el. også. Det skal gå an å bruke aceton også. Aceton får du kjøpt i ei malingssjappe. Det acetonen og Acrifixen gjør, er å smelte sammen plexi-flatene isteden for å lage en limfuge. Resultatet blir derfor bedre. Prøv med et par biter først, før du setter igang med vanntanken.

 

Jeg driver jo met et ørlite prosjekt selv, og skal snart sette igang med å lime tanken min. Jeg skal bruke triklormetan (kloroform) som virker enda bedre enn aceton, men det er litt vanskeligere å få tak i.

 

(Er du fra Ørsta/Volda? E du ein ta dei som gjeng rundt i side brok? ;) )

Lenke til kommentar
Jeg driver jo met et ørlite prosjekt selv, og skal snart sette igang med å lime tanken min. Jeg skal bruke triklormetan (kloroform) som virker enda bedre enn aceton, men det er litt vanskeligere å få tak i.

 

(Er du fra Ørsta/Volda? E du ein ta dei som gjeng rundt i side brok?  ;) )

Kloroform ja, da håper jeg du har noe som kan minne om et avtrekk eller så. Ihvertfall en MEGET godt ventilert arbeidsplass. Jeg har egentlig aldri helt funnet ut hvor "vanlige" mennesker kan kjøpe spesielle kjemikalier. Det har heller ikke vært noe stort problem siden jeg jobber på en lab og kan få fatt på det meste til egne prosjekter, hvorav jeg har ingen.

 

Edit: Skrivefeil. Og for å gi min støtte til at Side Brok er en koselig gruppe.

Endret av Onkel Kompost
Lenke til kommentar

Jeg vet ikke hvor bra det blir å smelte sammen platene, siden det er noen små ujevnheter. Men jeg kan se om jeg fåt tak i Acrifix.

 

Er fra Ørsta ja. Hehe, går i side brok... :p Side Brok ruler det :thumbs: Faktiks mye bra musikk i Ørsta/Volda. Anbefaler å ta en titt på siden til Plym og hør låtene der. (håper det ikke var brudd på regelverket å legge ut url til siden...)

Endret av muv
Lenke til kommentar

off-topic: Skal kanskje være med i den neste videoen til Side Brok. Videoen til Riste på Raua skal spilles inn på torsdag.. Kjenner Oddgeir, Knut og Tore B.

 

Acrifix har konsistens som en lim, men virker med polymisering, altså smelter sammen platene. Ujevne kanter; puss :p

Lenke til kommentar

 

I dag, eller lørdag skjerte jeg ut panteren. Jeg brukte stikksag. Kan si en ting, jeg hater stikksag :cry: Men det gikk sån passe bra. Her er noen bilder av prosessen:

Her er da det "ferdige" resultatet. Står igjen en god del pussing. Er ikke helt sikker på hvilken finish jeg skal ha på den. Skulle helst vert så blank som mulig, men da er det veldig mye pussearbeid. er det orginale bildet. Ville i utgangspunktet ha den mest mulig lik den, men jeg får nok ikke på langt nær chrome finish, så jeg er usikker. Vis jeg ikke skal ha blank finish blir det børsta. I følge min far har vi sandblåsings utstyr. Har ikke peiling på hva det er da, annet enn at man får fin overflate av det :blush:

Får å få chrome finish kan du kjøpe spraylakk til felger det funker fint.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...