Gå til innhold

BIOS Update/Flash

Sealine

Anbefalte innlegg

Jeg trenger en brukbar quick-guide for hvordan jeg flasher/updater BIOS.

Abit NF7-S 2.0

Jeg har prøvd, men fikk det ikke til.

Jeg tok de 5 filene over på formatert diskett (tror kanskje jeg fikk feil BIOS update). Så reboota jeg, trykka f8, gikk på den md commander (eller noe) linja, skrev A:, skrev runme, så fikk jeg opp en rute. Der kom jeg ikke videre, ikke noe Yes/no spm. eller noe. skal jeg skrive noe spess der eller?

det stod i tilleg noe som gjør meg mistenksom på at det var feil BIOS update:

"Message: AwdFlash No Support Win NT/2k/XP OS"

dette stod inne i den ruten, helt nederst til høyre.

Håper noen "forstår" meg, og kan hjelpe meg videre...

Petter

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg fatter ikke hvorfor du ikke bruker brukerhåndboka til HK. Der står det jo i detaljer hvordan du skal gjøre det.

Dersom du leser "read me" fila til biosen så står det der også.

Jeg trur ikke du får noen bedre forklaring på dette tema i dette forum en det som står i din bruker håndbok.

Skulle du mot formodning ikke ha denne boken så er hjemmesiden til ABIT et bra tips. :roll:

Endret av John Kr
Lenke til kommentar
i første vinduet som kommer opp så står det "to flash bios: press Alt+f2" når du trykker det leser den fra diskett og du flasher bios etter instruksjonene som kommer opp på skjermen

Det vinduet jeg snakker om, er det du kommer til DA du trykker alt+f2. Denne ruten med skrift i rødt og lysegrønt.

Det er her jeg sitter fast. Men kanskje jeg har fått feil filer? Dette er alt som står i ruten:

cmd.exe

AwardBIOS Flash Utility U8.23k

<C> Phoenix Technologies Ltd. All Rights Reserved

Fr Nvidia-nForce-(noen tall) DATE: 07/24/2003

File Name to program: (så er det en "box" man ikke kan skrive noe i)

så spørr jeg, hvorfor støtter den ikke Win XP? (hvis det er problemet)

Lenke til kommentar
bruk Abit Flash Utility, da flasher du i fra Windows .:)

jeg kan det ikke, jeg er helt ny på BIOS flashing, og trenger hjelp. Når du er helt blank er det umulig og skjønne hva som menes på abit sidene, og manualen finner jeg ikke.

Derfor jeg ber om hjelp :no:

Endret av Sealine
Lenke til kommentar

Også så blide for å få noen forslag... Og hvorfor KAN DU IKKE BRUKE FLASH MENU? Det er bare å installere, starte det opp og trykke på one-click-update eller update from file og velge den *.bin fila du vil at den skal flashe fra. Det er ikke verre enn det.

Dos flashing: Når den spør om fila du skal flashe fra, må du skrive eksakt hva den fila heter, med både filnavn og filtype. Du veit den betegnelsen etter punktum. f. eks. A:\nf7d_20.bin

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...