Bateman26 Skrevet 23. januar 2004 Del Skrevet 23. januar 2004 Har et merkelig problem mitt an7 kort vil rett og slett ikke Save når jeg gjør endringer i bios. npr jeg saver slår enten maskinen seg rett av eller det kommer ikke slå av maskinen mens bios lagres og så poff borte. Har prøvd begge biosene og ptøvd og resette Cmos har tatt ut batteriet og latt den ligge men det vil likevell ikke save endringene jeg gkør i bios, Noen son Har noen gode forslag på hva det er? Lenke til kommentar
Beeee183 Skrevet 23. januar 2004 Del Skrevet 23. januar 2004 står noe om det i hovedkort manualen min men jeg ar ikke sammma hovedkort som deg.... tror det er noe med en jumper som står feil... Lenke til kommentar
Bateman26 Skrevet 24. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 24. januar 2004 har prøvd cmos jumperen begge sider vet den stå på 1-2 som er save c-mos Lenke til kommentar
amdwdc Skrevet 24. januar 2004 Del Skrevet 24. januar 2004 Det kan være at batteriet er dårlig / ødelagt... Du får kjøpt nytt til en ca. 20 kr på clasohlson (.no).. Lenke til kommentar
baronKanon Skrevet 24. januar 2004 Del Skrevet 24. januar 2004 Hvis cmos-batteriet er gåent, så skal biosen i teorien lagre alle innstillinger så lenge strømmen er på?! Lenke til kommentar
PC^2020 Skrevet 24. januar 2004 Del Skrevet 24. januar 2004 ja, hadde en gammal pc hvor batt'et var helt kake men så lenge strømmen står i sklir det unna. Lenke til kommentar
Bateman26 Skrevet 24. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 24. januar 2004 i stedet for og lagre slår maskinen seg av.. ikke batteriet har testa med to andre Lenke til kommentar
Bateman26 Skrevet 25. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 25. januar 2004 Problemet er løst. Aner ikke hva som skjedde men demonterte ALT tok ut batteriet og lot det ligge over natten monterte det og plutselig virket alt. vet ikke om jeg har rev 1.0. Det merkelige med det kortet er at det er mye periodiske feil SATA disken blir borte og mye annet håper det kommer en ny bios snart. For så langt har jeg ikke hatt annet enn problemer med kortet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå