Gå til innhold

Nå er det krise altså! (XP-installasjon feiler)

Anbefalte innlegg

Klarte på en finurlig måte å installere XP på en helt annen partisjon enn jeg hadde tenkt (ikke spør hvordan). Klarte etterhvert å slette den andre, og installerte igjen på c: (prøvde hvertfall), men neida, den la seg på e: igjen. Dermed slettet jeg c: i håp om å kunne formattere c:, installere på nytt på c: og så slette installasjonen på e: igjen. Men neida, nå får jeg ikke engang startet maskinen!

Jeg fant fram de gamle oppstartsdiskettene (6 stk.) og fulgte de kommandoene jeg fikk der. Jeg valgte å formattere og opprette ny partisjon på c:. Da formatteringen var fullført kom det opp melding om at installasjonen ikke kunne fortsette fordi det visstnok manglet en fil en eller annen plass. Tror den het SP1 et eller annet (kan ikke tenke meg at det har noe med servicepack1 å gjøre?).

Er det noen som kan være så snille å hjelpe meg? Dere har vel skjønt at jeg ikke er helt dreven i dette gamet, så jeg trenger egentlig all den hjelp jeg kan få.

1. Hva er det som kan ha skjedd?

2. Kan det hjelpe å få laget nye oppstartsdisketter?

3. Noe jeg kan gjøre i BIOS?

4. Skal ikke vanligvis XP-cden starte opp når jeg starter maskinen?

5. Hva kan jeg i det hele tatt gjøre?

Kjenner at jeg kaldsvetter i frykt for å ha skadet maskinen. Nå er jeg desperat, altså. Jeg takker og bukker for all hjelp!!! :thumbs:

Tusen takk!

Andy

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hadde samme problemet på laptoppen for ikke så veldig lenge siden. da var problemet at hele systemet hadde byttet bokstaver på en eller annen rar måte. måtte formatere hele disken å partisjonere den på nytt igjen. du har nok ikke skada maskina di.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...