Andyax Skrevet 23. januar 2004 Del Skrevet 23. januar 2004 (endret) Hei. Holder på med en hjemmeside nå og lurer på hvordan man kan få farge på heisen helt til høyre på skjermen, den som man drar opp og ned for å komme seg opp og ned på en side, hvis du skjønner hva jeg mener?? Kan noen si meg hva den html koden man trenger for å fikse det er? Skulle gjerne hatt orange farge.. takk Endret 23. januar 2004 av Andyax Lenke til kommentar
PoleCat Skrevet 23. januar 2004 Del Skrevet 23. januar 2004 (endret) <style TYPE="text/css"> <!-- body { scrollbar-face-color: #FF6C00; scrollbar-highlight-color: #FF6C00; scrollbar-shadow-color: #FF6C00; scrollbar-3dlight-color: #FF6C00; scrollbar-arrow-color: #000000; scrollbar-track-color: #000000; scrollbar-darkshadow-color: #FF6C00;} --> </style> Det kalles en scrollbar. Men heis var tøft. #FF6C00 er en orangefarge jeg bare tok i farten, fargekodene kan du selvfølgelig finjustere selv. Merk at denne kun funker i IE og for de som har slått på alternativet i Opera. Denne koden limer du inn i <head> av dokumentet. *vente på at satyrium kommer med en annen og bedre versjon* Endret 23. januar 2004 av PoleCat Lenke til kommentar
Marvil Skrevet 23. januar 2004 Del Skrevet 23. januar 2004 Hahahaha. Leste det 3 ganger, skjønte det ikke.. Så så jeg at PoleCat hadde skjønt litt mer.. Lenke til kommentar
Zethyr Skrevet 23. januar 2004 Del Skrevet 23. januar 2004 (endret) Merk at denne kun funker i IE og for de som har slått på alternativet i Opera. Hvordan gjør man det?? Jeg har enda ikke funnet ut av det... Endret 23. januar 2004 av Zethyr Lenke til kommentar
Dino_ Skrevet 23. januar 2004 Del Skrevet 23. januar 2004 Det kalles en scrollbar. Men heis var tøft. Heretter heter det heis hos meg! Andyax <-ein trendsettar! Lenke til kommentar
pgdx Skrevet 23. januar 2004 Del Skrevet 23. januar 2004 Det kalles en scrollbar. Men heis var tøft. Heretter heter det heis hos meg! Andyax <-ein trendsettar! Word! Heis it is. Lenke til kommentar
Andyax Skrevet 23. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 23. januar 2004 Hehe. Har alltid kalt the heis jeg fordi jeg var litt usikker på hva det egentlig het . Men jaja, vi kan si fra nå av at heis vil bli det norske ordet for scrollbaren. Takk for html koden PoleCat Lenke til kommentar
cnav Skrevet 23. januar 2004 Del Skrevet 23. januar 2004 Merk at denne kun funker i IE og for de som har slått på alternativet i Opera. Hvordan gjør man det?? Jeg har enda ikke funnet ut av det... I versjon 7.23 og tidligere versjoner må man legge til "Enable Scrollbar Colors=1" under [user Prefs] i opera6.ini. I versjon 7.50 er det en avkrysningsboks under innstillinger. Lenke til kommentar
Lantador Skrevet 23. januar 2004 Del Skrevet 23. januar 2004 sjekk ut denne her du, så kan du lage deg din egen Heis(scrollbar) echoecho.com Lenke til kommentar
PoleCat Skrevet 23. januar 2004 Del Skrevet 23. januar 2004 sjekk ut denne her du, så kan du lage deg din egen Heis(scrollbar)echoecho.com ...eller redigere koden jeg gav ham, som blir akkurat det samme. Lenke til kommentar
Cucum(r) Skrevet 24. januar 2004 Del Skrevet 24. januar 2004 Noen som vet om det er mulig å aktivere scrollbars i Mozilla? Lenke til kommentar
Suppelars2k Skrevet 24. januar 2004 Del Skrevet 24. januar 2004 Noen som vet om det er mulig å aktivere scrollbars i Mozilla? Det heter HEIS Lenke til kommentar
Marvil Skrevet 24. januar 2004 Del Skrevet 24. januar 2004 Noen som vet om det er mulig å aktivere scrollbars i Mozilla? Det heter HEIS Nei det er vel et IE fenomen som også Opera har åpnet for.. Lenke til kommentar
PoleCat Skrevet 24. januar 2004 Del Skrevet 24. januar 2004 Noen som vet om det er mulig å aktivere scrollbars i Mozilla? Det heter HEIS Hva skal vi kalle bortoverscrollen da? Rullefortau? Lenke til kommentar
Cucum(r) Skrevet 24. januar 2004 Del Skrevet 24. januar 2004 Bortoverscrolleren er bare irriterende, så vi finner ikke på noe navn på den.. Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 24. januar 2004 Del Skrevet 24. januar 2004 Glassheis! Roald Dahl for ever... Lenke til kommentar
pgdx Skrevet 24. januar 2004 Del Skrevet 24. januar 2004 Noen som egentlig vet om modifisering av heis blir standardisert i CSS noensinne? Lenke til kommentar
lobster Skrevet 24. januar 2004 Del Skrevet 24. januar 2004 LOL Heis var bare genialt Lenke til kommentar
Andyax Skrevet 24. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 24. januar 2004 Ingen GODE sider har bortover heis. Derfor lager vi ikke noe ord ut av det. Men HVIS det skulle vært noe ord for det, så måtte det ha blitt trikk Man tar trikken til jobben, og heis opp til kontoret sitt Lenke til kommentar
Shimano Skrevet 24. januar 2004 Del Skrevet 24. januar 2004 (endret) Det kalles en scrollbar. Men heis var tøft. Alle Mac'ere jeg kjenner kaller det av en eller annen grunn for Heis (og det har de gjort i mange år) Endret 24. januar 2004 av Shimano Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå