rottert Skrevet 23. januar 2004 Del Skrevet 23. januar 2004 Handler for tiden alle dvd'ne mine på play.com og er veldig fornøyd. Ble tipset om kanadiske siden www.dvdsoon.com . Frakt inkl, godt utvalg og en kurs på 5 gjør kjøpet ekstremt billig! Noen med erfaringer? Jeg har bare hørt skryt. Lenke til kommentar
Ny i gamet Skrevet 24. januar 2004 Del Skrevet 24. januar 2004 Her må man vel betale frakt selv, må man ikke? Likevel, med en kurs på tilnærmet 5 kr per dollar, kan det jo vise seg å være lukrativt uansett. Eksempel: Pirates of the Caribbean hos dvdsoon $22,98 = kr 117,50 eller noe sånt... Lenke til kommentar
ATi-Radeon Skrevet 24. januar 2004 Del Skrevet 24. januar 2004 (endret) kursen = ca: 7-8kr [1$ = 7 - 8 spenn] Endret 24. januar 2004 av ATi-Radeon Lenke til kommentar
Ny i gamet Skrevet 24. januar 2004 Del Skrevet 24. januar 2004 (endret) Husk at vi snakker om kanadiske dollar og ikke amerikanske dollar! 1 CAD = 5,1554 kr Endret 24. januar 2004 av Ny i gamet Lenke til kommentar
Rayline TWB Skrevet 24. januar 2004 Del Skrevet 24. januar 2004 Ikke Canadiske dollar..... Lenke til kommentar
22122277 Skrevet 24. januar 2004 Del Skrevet 24. januar 2004 Har selv handlet der. De er rimelige, spesielt på nye utgivelser. Prisene er oppgitt i CAD, ikke USD. Kursen på fredag var: 1 Canadisk Dollar 5,15 kr. Lenke til kommentar
Ny i gamet Skrevet 24. januar 2004 Del Skrevet 24. januar 2004 Hva med frakten da? Hvor mye skal de ha i frakt? Så noe om at det var gratis om man bestilte 5 eller flere items... Lenke til kommentar
22122277 Skrevet 24. januar 2004 Del Skrevet 24. januar 2004 Her er oversikt over fraktløsninger og leveringstid: Ant Standard First Class Puro/DHL 1 $4.98 CAD $5.98 CAD $26.98 CAD 2 $7.98 CAD $9.98 CAD $33.98 CAD 3 $10.98 CAD $13.98 CAD $40.98 CAD 4 $13.98 CAD $17.98 CAD $47.98 CAD 5 $16.98 CAD $21.98 CAD $54.98 CAD 6 $19.98 CAD $25.98 CAD $61.98 CAD 7 $22.98 CAD $29.98 CAD $68.98 CAD 8 $ 25.98 CAD $33.98 CAD $75.98 CAD .: Carriers :. Type of carrier Estimated delivery time (business days)* Delivery time (business days)* Standard air mail 7 to 15 days 45 days First Class 5 to 10 days 30 days Puro/DHL ** 2 to 5 days 10 days Lenke til kommentar
Ny i gamet Skrevet 24. januar 2004 Del Skrevet 24. januar 2004 Det så jeg, men hva med det om gratis frakt? Gjelder det også international? Og sender de dvd'ene hver for seg sånn som f.eks play.com slik at man slipper unna idiotisk norsk toll + moms? Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 24. januar 2004 Del Skrevet 24. januar 2004 Har bestilt mye fra DVDSoon. De sendte også alt som "gift" med lav vareverdi, men fikk klager fra det norske tollvesenet, så det er det slutt på. Men med billigste fraktmåte, har jeg fått filmene på få dager. Bestilte en fredag kveld en gang, og hadde filmene i min postkasse påfølgende tirsdag. DET er kjapt. En stund hadde de gratis frakt som en option, men da kunne frakten ta litt lengre tid. Prøvde det ett par ganger, men det kom like kjapt som når jeg betalte for frakten. Men mener å huske at det bare skulle være i en begrenset periode. Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 24. januar 2004 Del Skrevet 24. januar 2004 Det så jeg, men hva med det om gratis frakt? Gjelder det også international? Og sender de dvd'ene hver for seg sånn som f.eks play.com slik at man slipper unna idiotisk norsk toll + moms? Det er bare å legge inn separate bestillinger... det blir jo ikke så veldig mye dyrere i frakt uansett. Lenke til kommentar
dr_k Skrevet 24. januar 2004 Del Skrevet 24. januar 2004 personlig handler jeg med dv-depot.com og er strølende fornøyd. Greia med tollog avgifter er at tollmyndighetene mp sjekke pakken din om den er verdt mer enn 200NOK. DHL sender, meg bekjent, minst 1 fly med varer til norge hver dan. Sannsynligheten for at DIN pakke blir sjekker er defor MEGET MEGET liten. Sjekk forumet til dv-depot for kommentarer til dette. Har et eget forum for hvert land. dr_k Lenke til kommentar
graveyard85 Skrevet 24. januar 2004 Del Skrevet 24. januar 2004 Før så merket de alle pakker med $20CAD og sendte dem som gave. Om de gjør dette nå er jeg usikker på. Men jeg sendte nettopp etter 2 plater derifra denne uken og sendte dem en mail hvor jeg spurte om de kunne skrive ned verdien til under 200 NOK. I det svaret jeg fikk derifra i dag benekter de at dette er mulig. Om de alikevel gjør det som de pleide før gjenstår jo å se når pakken kommer. Men dersom dette ikke er mulig lenger hos dem så kommer i allefall jeg ikke til å handle der mer. Kan da i stedet anbefalle www.northamericandvd.com De er mer en villige til å sette en pris under 200,-NOK på pakkene uansett hvor mye det egentlig koster. I tilleg er de faktisk ofte billigere en dvdsoon. En annen veldig god side å merke seg er www.dvdpricesearch.com Her kan man til enhver tid se hvor filmen man ønsker er billigst i USA og Cannada. Mvh Graveyard85 Lenke til kommentar
Ny i gamet Skrevet 24. januar 2004 Del Skrevet 24. januar 2004 Fra dv-depot.com: Disc Protection Wrapping Service As a free service for our customers, it is our standard practice to open each DVD - inspect it for any damage - and then wrap the disc. This is done to prevent the disc from coming off the centre spool and getting scratched during transit. Since the disc has been opened it can now be declared as "used" for customs purposes :-) Og: Custom's Friendly Packaging All of the above, plus some things that we are not going to disclose.... :-) Lenke til kommentar
RC1 Skrevet 25. januar 2004 Del Skrevet 25. januar 2004 Fra dv-depot.com: Disc Protection Wrapping Service As a free service for our customers, it is our standard practice to open each DVD - inspect it for any damage - and then wrap the disc. This is done to prevent the disc from coming off the centre spool and getting scratched during transit....... Vil bare si at jeg er storfornøyd med dv-depot, de har nettopp startet et system som gjør at du får såkalte Depot Dollars når du kjøper dvd'er (bonus poeng) De kan du igjen bruke til å kjøpe dvd'er som bare kan kjøpes med Depot Dollars, dette er for å belønne trofaste kunder. Jeg kommer i hvertfall å kjøpe flere dvd'er fra dem i fremtiden Hvor lenge har den tollregelen på 200 Nkr vært? siden 1950? Er vel på tide å følge med i tiden å få hevet den grensa snart, men ting tar jo litt tid her i Norge Lenke til kommentar
Peterman Skrevet 26. januar 2004 Del Skrevet 26. januar 2004 Jeg har også brukt dv-depot lenge og er storfornøyd. Ordrebehandlingen er upåklagelig. Frakten tar 4 dager fra Canada til døra mi. Det er ofte raskere enn hva f.eks cdon.com kan skilte med. Lenke til kommentar
gravypressure Skrevet 27. januar 2004 Del Skrevet 27. januar 2004 Gå inn på www.dvdboxoffice.com Det er også en kanadisk side, hvor jeg har handlet mange spill. De er veldig billige (bruker kan. dollar), du betaler ingenting i porto, du får varen i løpet av en uke (hvis de har den på lager), og de selger både spill, audio og video... Lenke til kommentar
v-vader Skrevet 31. januar 2004 Del Skrevet 31. januar 2004 dvdsoon har gratis frakt igjen. fant ut det når jeg bestillte nå Lenke til kommentar
sblindheim Skrevet 31. januar 2004 Del Skrevet 31. januar 2004 dv-depot.com hvilken sone® er filmene i? leter, men finner ikke det.. Lenke til kommentar
stigen1 Skrevet 31. januar 2004 Del Skrevet 31. januar 2004 dv-depot.com hvilken sone® er filmene i? leter, men finner ikke det.. Mest sannsynlig så er mesteparten sone 1, siden det er i Nord-Amerika. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå