Smidt Skrevet 23. januar 2004 Del Skrevet 23. januar 2004 jeg har laget 3 test sider. index.php om.php meg.php jeg regner med at jeg ikke trenger å lage alle kombinasjonene som f.eks. index.php med "om.php" inkludert og index.php med "meg.php" inkludert, men hvordan kan jeg da få adressen til siden med "om.php" innholdet til å bli "index.php?side=om" ?? jeg er klar over at jeg må ha et include script, men må alle sidene ligge i hver sin string $ ? noen som har et enkelt og greit inculde script? har søkt i forumet, men fant ikke noe svar på spørsmålet mitt. Lenke til kommentar
Torbjørn Skrevet 23. januar 2004 Del Skrevet 23. januar 2004 (endret) jeg nekter å tro at ingen av 'inklude'-trådene her sier hvordan du henter ned filnavn fra URL'en??? Endret 23. januar 2004 av Torbjørn Lenke til kommentar
Smidt Skrevet 23. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 23. januar 2004 søkte litt til og fant ut av det. fant dette include scriptet fra gatbiler.tk <?php if($_GET["side"] == "index") { include "index.php"; } else if($_GET["side"] == "om") { include "om.php"; } else if($_GET["side"] == "om") { include "om.php"; } else { include "index.php"; } ?> men når jeg kommer til index siden laster den bare samme filen om og om igjen i det uendelige... noen som vet hvorfor? skal søke bedre neste gang jeg trenger hjelp Lenke til kommentar
Torbjørn Skrevet 23. januar 2004 Del Skrevet 23. januar 2004 hva trod du følgende side gjør, kallt index.php: <?php include "index.php"; ?> hva er innholdet av index.php? Lenke til kommentar
Smidt Skrevet 23. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 23. januar 2004 index.php har en tabell med tekst i seg. kan det være noe innhold på index.php i det hele tatt? jeg har forandret litt på koden og lagt til en 404.php <?php if($_GET["side"] == "om") { include "om.php"; } else if($_GET["side"] == "om") { include "om.php"; } else { include "404.php"; } ?> Lenke til kommentar
Torbjørn Skrevet 23. januar 2004 Del Skrevet 23. januar 2004 det var et ledende spørsmål for eksemplet jeg viste - hvis en fil inkluderer seg selv, vil det nødvendigvis bli krøll. Lenke til kommentar
jic Skrevet 23. januar 2004 Del Skrevet 23. januar 2004 Faq Vel denne linken bør leses før man poster en ny emne. Tror de fleste vanlig scriptene ligger der. Lenke til kommentar
The Red Devil Skrevet 23. januar 2004 Del Skrevet 23. januar 2004 Eg bruker denne kodsnutten for å inkludere andre filer. <?php //Inkluder denne på toppen av index sida. if (empty($_GET['id'])) header("Location: index.php?id=Main"); ?> <?php //Inkluder denne der du vil ha innholdet av den andre filen plassert. $fn = "Site/" . $_GET['id'] . ".inc.php"; if (file_exists($fn)) include($fn); else include("Site/404.php"); ?> Vist du har meir mapper med filer, bare lag meir $fnx variabler og legg på meir elseif linjer. Lenke til kommentar
Smidt Skrevet 23. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 23. januar 2004 fikk det til, måtte bare se logikken i det først. takk for hjelpen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå