Gå til innhold

height=95% i CSS?

Anbefalte innlegg

Oki, en kompis av meg skal ha en side, og han har bestemt seg for et design han likte, dette var en template, som gjorde alt annet enn å validere, så jeg skrev den om i litt mere validerbar kode. da ble den: sånn. Og han ble fornøyd, bortsett fra at han gjerne vil ha siden til å strekke seg sånn at den fyller (nesten) hele browservinduet i høyden, og om innholdet overstiger høyden på siden bruker vi overflow.. men det derre høydegreiene får jeg ikke til, en mulig årsak kan være at jeg kuns har drevet med div & css i ca 4 dager, så derfor håpet jeg at muligens noen av glupisene her på bruket kunne ha et veldig godt og konstruktivt råd å komme med, når det gjelder høyde-problemet mitt!

Jeg har allerede lest på linkene til i satyriums lekre tråd, uten at jeg ble klokere, bare sånn at dere vet det. :yes:

f.t.req: i tilfelle tvil, jeg ønsker hjelp til koding, ikke slakt av designet :green:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

:ermm: VIl ikke ha javascript til dette :no: , jeg er klar over at det finnes en CSS-løsning, men jeg er for tjukk i hovudet til å skjønne hvordan.

edit:

siden ser forøvrig grei ut i IE, Opera, Mozilla og Netscape, iallefall de versjonene jeg har testa...

Endret av Dino_
Lenke til kommentar
Har du lest denne også?

Husk at html og body må være satt til 100% (eller mindre) for at element kan strekkes så langt, uten å ha innhold i seg.

japz, Sat. den har jeg lest, men hvordan klare å beholde den nederste kanten på "designet" mitt 18px fra nederste kant? det er det jeg ikke får til... :no:

Lenke til kommentar

Er ikke sikker på om jeg skjønner hva du mener, men om du prøver med bottom:18px på en div rundt alt sammen???

Kanskje det hjelper.... Se også litt på lenken jeg gav deg med hvilke ting som bør være absolute og hvilke ting som bør være relative position.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...