Gå til innhold

greier ikke bruke begge minneslottene

Minty123

Anbefalte innlegg

har 2x512 corsair brikker og et Epox 8hda hovedkort.

når jeg bruker 2x512 greier ikke maskinen å starte og hovedkortet sier at "memory module is damaged".

men når jeg bare bruker en av disse brikkene går det helt fint, begge fungerer alene, men ikke sammen.

noen som aner hva som kan være problemet ?

kan ene ram slotten min være ødelagt ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

drev nå å prøvde enda litt mer.. maskinen startet fint med 1 brikke i slot nr2, så begge slottene fungerer, den startet derimot ikke med 512 brikken, og en 256 brikke. (begge disse fungerer fint alene)

og 2 ganger nektet den å starte.. men den startet etter at jeg tok ut å inn minnebrikken, begge gangene. prøvde og 2x512 pånytt.. denne gangen og nektet den å starte.

Lenke til kommentar

jeg vet rett å slett ikke om jeg ooorker å returnere noe nå.. ventet 2 uker på at de skulle sette penger på konto etter retur av rammen som jeg først bestilte feil, så en ytterligere uke på at den nye skulle komme frem, og jeg greier ikke 2-3 uker til på å få nytt kort :cry:

Lenke til kommentar

nå skulle jeg til å låne vekk den 512 brikken. men jeg testet for sikkerhets skyld en siste gang før jeg lånte den vekk, og da funket det sanneligen!

jeg har bare en ting å si : HALELUJA!

burde kansje være sur på det mongo hovedkortet jeg har kjøpt.. men jeg har en giga ram nå .. så jeg er gla som bare det! :D:D:D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...