Zer0z Skrevet 23. januar 2004 Del Skrevet 23. januar 2004 jeg skulle sette inn en annen haddisk i sta, å når jeg gjore det så kom det en annen kabel borti harddisken... å marskina slo seg av... hva er feil..? Kan det rettes opp?? Lenke til kommentar
norrick Skrevet 23. januar 2004 Del Skrevet 23. januar 2004 Vanskelig å si hva som er feil uten spesefikk info. Starter maskinen uten harddisken? Og hvordan er det med HD? Kan hende at PSU'en er gått til himmels men jeg har alt for lite info til å kunne si noe. Lenke til kommentar
Joggi Skrevet 23. januar 2004 Del Skrevet 23. januar 2004 ehhh satte du i en hd mens maskinen sto på Lenke til kommentar
Zer0z Skrevet 23. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 23. januar 2004 PSU funker som den skal... men hører ikke noe liv fra harddisken Lenke til kommentar
brsseb Skrevet 23. januar 2004 Del Skrevet 23. januar 2004 Man MÅ slå av PCen når man monterer interne enheter. Lenke til kommentar
Lch Skrevet 23. januar 2004 Del Skrevet 23. januar 2004 Hvis harddisken ikke engang reagerer når den er plugget i (strøm/spenning, ikke IDE), så er faren stor for at den har tatt kvelden. Prøv en annen strømkabel for moroskyld. I framtiden husker du kanskje å skru av maskinen før du plugger i ting, i det hele tatt skrur den av før du åpner den for å fikle. Lenke til kommentar
Zer0z Skrevet 23. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 23. januar 2004 takk for tipset:P ska husk det til nete gang Lenke til kommentar
SupremeX Skrevet 23. januar 2004 Del Skrevet 23. januar 2004 (endret) å operere inni kabinettet mens maskinen er påslått, er vel ikke det smarteste man kan gjøre. Kan hende disken har kortsluttet. Hvilken kabel kom du borti med? EDIT: trykkleif Endret 23. januar 2004 av SupremeX Lenke til kommentar
Zer0z Skrevet 23. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 23. januar 2004 skulle sette inni strømkabelen så gnista SKITN så ble allt svart... Lenke til kommentar
Zer0z Skrevet 23. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 23. januar 2004 Har jeg noe garanti på det som skjedde? Lenke til kommentar
Prizefighter Skrevet 23. januar 2004 Del Skrevet 23. januar 2004 skulle sette inni strømkabelen så gnista SKITN så ble allt svart... nei du har nok ikke det. Men tok du i kabelen når maskina sto på? Lenke til kommentar
Zer0z Skrevet 23. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 23. januar 2004 skulle sette inni strømkabelen så gnista SKITN så ble allt svart... nei du har nok ikke det. Men tok du i kabelen når maskina sto på? Jeg satte inn harddisken mens jeg var i BIOS... funka fint helt til no... Lenke til kommentar
OV-103 Skrevet 23. januar 2004 Del Skrevet 23. januar 2004 Jeg satte inn harddisken mens jeg var i BIOS... funka fint helt til no... Hvis ikke maskinvaren er laget spesielt for det så er nok det noe av det dummeste du kan gjøre med en pc.. Lenke til kommentar
Minty123 Skrevet 23. januar 2004 Del Skrevet 23. januar 2004 ikke rør noe internt i pcn mens den er på, for din egen og komponentenes sikkerhet. men det er lett å glemme sånt faktisk jeg tok meg selv i å nesten ta ut en ram brikke mens maskinen sto å durte for fult. skjønte først at jeg hadde glemt noe når LEDsene på rammen lyste når jeg holdt på å ta den ut Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 23. januar 2004 Del Skrevet 23. januar 2004 Hehe, nei slike tabber har eg aldri gjort, min pc er av og strømmen trekt ut fra veggen når eg må mekke inn i kabinettet. Lenke til kommentar
eiriksen Skrevet 23. januar 2004 Del Skrevet 23. januar 2004 Når du fikler inni i en pc når den på så håper jeg at hd er død, så har du lært til neste gang Lenke til kommentar
jossa Skrevet 23. januar 2004 Del Skrevet 23. januar 2004 har fikla me pcen 1000+ ganger med strøm på.. å hotswapa mange ide disker å ingen ting har gått til ###### med meg.. har kortslutta på NØYAKTIG samme måte som deg.. men ingen ting har kommet til skade av det (så vit jeg vet) Lenke til kommentar
Zer0z Skrevet 23. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 23. januar 2004 ikke rør noe internt i pcn mens den er på, for din egen og komponentenes sikkerhet. men det er lett å glemme sånt faktisk jeg tok meg selv i å nesten ta ut en ram brikke mens maskinen sto å durte for fult. skjønte først at jeg hadde glemt noe når LEDsene på rammen lyste når jeg holdt på å ta den ut hehe.... rammen å ja:P Lenke til kommentar
Zer0z Skrevet 23. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 23. januar 2004 har fikla me pcen 1000+ ganger med strøm på.. å hotswapa mange ide disker å ingen ting har gått til ###### med meg.. har kortslutta på NØYAKTIG samme måte som deg.. men ingen ting har kommet til skade av det (så vit jeg vet) funka de like bra etterpå d? jeg prøvde disken uten noe kabel bare strømmkabelen, men fikk ikke noe lyd fra den Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå