kaliber Skrevet 23. januar 2004 Del Skrevet 23. januar 2004 Skal kjøpe meg ei ny 80mm vifte i kabinettet, noen som vet av ei skikkelig bra vifte som bråker lite, er effektiv og koster ikke så mye ? Lenke til kommentar
PumpAction Skrevet 23. januar 2004 Del Skrevet 23. januar 2004 Enermax hos www.microplex.no, bråker lite, eller mye hvis du justerer opp på det medfølgende potmeteret, koster vel omkring 100,- ellerno Lenke til kommentar
Skibbe Skrevet 24. januar 2004 Del Skrevet 24. januar 2004 (endret) Denne er bra! bråker ikkje så mykje som dei skal ha det til. Hos meg er dei nesten heilt lydlause! og eg har to! Endret 24. januar 2004 av Skibbe Lenke til kommentar
KimNK Skrevet 24. januar 2004 Del Skrevet 24. januar 2004 Alt under 20dB er så godt som lydlaust. Så er det berre å gå etter mest m3/t i forhold til støyen. (Støyen blir fordobla kvar 3. dB) Da burde det gå greit å finne ei vifte som passar deg Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 24. januar 2004 Del Skrevet 24. januar 2004 Ikke kjøp delta pga mye luft som flyttes ihvertfall... Høres ut som ragnarok, en overklokket støvsuger Lenke til kommentar
andesam Skrevet 26. januar 2004 Del Skrevet 26. januar 2004 Alt under 20dB er så godt som lydlaust. Så er det berre å gå etter mest m3/t i forhold til støyen.(Støyen blir fordobla kvar 3. dB) Da burde det gå greit å finne ei vifte som passar deg Er det ikke for hver 10. db at lydnivået fordobblet? står hvertfall det i leksikon. Lenke til kommentar
Endre Skrevet 26. januar 2004 Del Skrevet 26. januar 2004 Hvis jeg ikke tar helt feil oppfatter menneskeøret en økning på ca. 1 Bel (10 dB), rundt 8-10 dB for å være mer nøyaktig, som fordobling av lydnivået. I virkeligheten er derimot 3 dB det doble. Mulig jeg er helt på jordet, riktignok Lenke til kommentar
baronKanon Skrevet 26. januar 2004 Del Skrevet 26. januar 2004 Dette er heeelt korrekt! Skal du fordoble hvor høyt lyden oppfattes, må lydTRYKKET tidobles. Dette tilsvarer en økning på 10dB. Desibelskalaen er ikke lineær, så uansett hvor man er på skalaen gir 10dB økning en tidobling av lydtrykket. Lenke til kommentar
Endre Skrevet 26. januar 2004 Del Skrevet 26. januar 2004 "Desibelskalaen" finnes ikke... Bel-skalaen, derimot Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå