Sofia Skrevet 23. januar 2004 Del Skrevet 23. januar 2004 Har vært å sett på tester på Dells inspiron 500 og 8600. Har fått tilbud om å kjøpe de to (ca 10500 kr for den 500 og 14500 kr for den 8600), så jeg lurer på hvilken av de to vil noen som har kjennskap anbefale? De skal brukes til skriving, internett, musikk osv. Foruten de to er det noen andre typer bærbare pc'er du ville ha anbefalt meg istedet? Og for å koble opp de Dell inspiron mot internett gjennom ISDN hvilket nettverkskort trenger man da? Trenger man også ISDN-adapter? Kjempetakknemlig for svar Lenke til kommentar
MacProvoserer Skrevet 23. januar 2004 Del Skrevet 23. januar 2004 http://www.apple.com/no/ibook/ Lenke til kommentar
finfyr Skrevet 23. januar 2004 Del Skrevet 23. januar 2004 Har selv den 500m, som du ser i signaturen. Regner med du bare har glemt at en m bak der? Stofornøyd med den. Passer ypperlig til ditt bruk, stille og rolig maskin. Trenger vel et ISDN PCMCIA kort f.eks.. Funker fint det. Hvilke specs er det på den du har fått tilbud om? Ny, gammel? Lenke til kommentar
Sofia Skrevet 23. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 23. januar 2004 Det er en 500m ja. 1.5GHz, 512MB DDR RAM og 40GB harddisk. Men kan man få den 500m med dvd-brenner? Går det an å kjøpe til det? Pris? Den vi har fått tilbud om er bare CD- RW/DVD Combo. Lenke til kommentar
finfyr Skrevet 23. januar 2004 Del Skrevet 23. januar 2004 Kan jo kjøpe deg enten en intern brenner, til boldpris fra Dell. Eller en "vanlig" ekstern brenner til USB porten, koster under 2000 sist jeg sjekket. Samme specs som på min, fin maskin! Lenke til kommentar
Sofia Skrevet 25. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 25. januar 2004 Hjeeeeeeeeelp jeg MÅ bestemme meg ikveld om det blir enten Dell Inspiron 500m eller 8600. CD-RW/DVD Combo, da kan man brenne cd'er og se på dvd'er på maskina sant? For det er det på den 500m, mens det på 8600 er dvd-brenner. Det er viktig at jeg kan brenne musikk og se på dvd-filmer på maskina, holder da den 500m til mitt bruk? Kjempetakknemlig for hurtig svar. Lenke til kommentar
Vaio Skrevet 25. januar 2004 Del Skrevet 25. januar 2004 Hjeeeeeeeeelp jeg MÅ bestemme meg ikveld om det blir enten Dell Inspiron 500m eller 8600. CD-RW/DVD Combo, da kan man brenne cd'er og se på dvd'er på maskina sant? For det er det på den 500m, mens det på 8600 er dvd-brenner. Det er viktig at jeg kan brenne musikk og se på dvd-filmer på maskina, holder da den 500m til mitt bruk?Kjempetakknemlig for hurtig svar. Ja.. begge laptopene fungere fint med dvd film kos... Er du en jente? Lenke til kommentar
enemigo Skrevet 25. januar 2004 Del Skrevet 25. januar 2004 Så lenge du ikke skal spille, eller har veldig lyst på stor skjerm, hadde jeg valgt 500m. 500m er en mindre og lettere maskin, noe jeg synes er en fordel. Bestill maskina med det største batteriet (6cell) så får du brukbar betterikapasitet. DVD brenner kan brenne og se dvd filmer. DVD/CD-rw kan se dvd og brenne vanlige plater. Knut Lenke til kommentar
Sofia Skrevet 25. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 25. januar 2004 Ja jeg er jente. Så med CD-RW/dvd-combo så kan man brenne musikk og se på dvd-filmer? Hva står combo for? Lenke til kommentar
MCDr Skrevet 25. januar 2004 Del Skrevet 25. januar 2004 Ja jeg er jente.Så med CD-RW/dvd-combo så kan man brenne musikk og se på dvd-filmer? Hva står combo for? CDRW/dvd combo er kombinert cd-brenner med dvd-spiller. Brenner CD'r og kan spille av DVD plater (filmer). Skal du kun drive med internet, tekstbehandling og internet er nok 500m det beste valget. De resterende tusen kan du bruke på noe annet snax. Lenke til kommentar
Vaio Skrevet 25. januar 2004 Del Skrevet 25. januar 2004 Ja jeg er jente.Så med CD-RW/dvd-combo så kan man brenne musikk og se på dvd-filmer? Hva står combo for? Hei! Har du webside? bilder? ....du og jeg... gmm.. glem det dame min kommer.. Lenke til kommentar
enmannen Skrevet 25. januar 2004 Del Skrevet 25. januar 2004 Hva med denne: http://www.psdata.no/prodSearch.asp?IT=102...lAction=details Stillegående/bra batteri/cdr/dvd/trådløst nettkort/minnekortleser osv.. OBS: uten operativsystem Lenke til kommentar
MrNielsen Skrevet 25. januar 2004 Del Skrevet 25. januar 2004 (endret) Hei Jeg må støtte forslagene her, m500 er nok best til ditt bruk. Spesielt hvis den også skal tas med på skole/forelesninger. Den er liten og nett, hvertfall til den prisen, og har det meste du trenger så lenge du ikke spiller. En DVD brenner fra Dell koster ca 3600 kr og kjøpe løst, så hvis du skal sette opp pcen via dells side og vurderer DVD brenner bør du kansje ta med dette nå. Ellers er det biligere og kjøpe en ekstern på f.eks Komplett.no Hmm Jammen mye rart som dukker opp i tråden, bare man sier det er en Jente Endret 25. januar 2004 av MrNielsen Lenke til kommentar
Halvsame Skrevet 25. januar 2004 Del Skrevet 25. januar 2004 Hvordan er den på støynivå? Kan den brukes på forelesninger? Lenke til kommentar
notinuseanymore Skrevet 25. januar 2004 Del Skrevet 25. januar 2004 Hva med å lese testen på barbara.no, den har fått skryt for og være lydløs og en god "skrivemaskin". Jeg bestilte nylig en slik til samboeren min. (Ikke motatt enda) mvh. Andreas (IBM R40) Lenke til kommentar
Halvsame Skrevet 25. januar 2004 Del Skrevet 25. januar 2004 Testlesing er en fin ting ja, sorry.. Skal kanskje bestille en slik til samboeren min selv, bortsett fra at vi skal slutte å være samboere :'(. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå