Ducky Skrevet 23. januar 2004 Del Skrevet 23. januar 2004 Da jeg surfet på nettet kom d opp meldinger om at norton internt sec. 2004 har stoppet en hacker angrep.. Når jeg trykker på den knappen som gjør at du kan finne hvor angrepet kommer fra sier norton at d e fra oslo.. Det stod også noe som lignet et internett adres og det stod noe med tiscali dsl e.l Jeg har tiscali adsl.. Er d mulig at internettlevandøren min prøver å hacke meg? Takker for alle svar! Lenke til kommentar
chrisege Skrevet 23. januar 2004 Del Skrevet 23. januar 2004 Skulle ikke tro det, men jeg vet ikke. Lenke til kommentar
Nimzo Skrevet 23. januar 2004 Del Skrevet 23. januar 2004 mest sannsynlig en annen Tiscali bruker.. Lenke til kommentar
Mio Skrevet 23. januar 2004 Del Skrevet 23. januar 2004 Da jeg surfet på nettet kom d opp meldinger om at norton internt sec. 2004 har stoppet en hacker angrep..Når jeg trykker på den knappen som gjør at du kan finne hvor angrepet kommer fra sier norton at d e fra oslo.. Det stod også noe som lignet et internett adres og det stod noe med tiscali dsl e.l Jeg har tiscali adsl.. Er d mulig at internettlevandøren min prøver å hacke meg? Takker for alle svar! Da kan du jo spørre deg selv, hva skal en isp hacke kunden sin for? Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 23. januar 2004 Del Skrevet 23. januar 2004 Da jeg surfet på nettet kom d opp meldinger om at norton internt sec. 2004 har stoppet en hacker angrep..Når jeg trykker på den knappen som gjør at du kan finne hvor angrepet kommer fra sier norton at d e fra oslo.. Det stod også noe som lignet et internett adres og det stod noe med tiscali dsl e.l Jeg har tiscali adsl.. Er d mulig at internettlevandøren min prøver å hacke meg? Takker for alle svar! ikke dumt å utvide med litt mer informasjon om hva programmet sa, for all del kan det være ispen som sende oppdateringer elns Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 23. januar 2004 Del Skrevet 23. januar 2004 Kan ikke være sikker, men jeg tviler egentlig STERKT på at Tiscali som en seriøs bedrift ville hacke noe som helst. Lenke til kommentar
[bat] Skrevet 23. januar 2004 Del Skrevet 23. januar 2004 Hvilken trafikk var det som ble stoppet da? Er vel kanskje mulig at en overaktiv NIC04 reagerer på f.eks tiscalis igmp trafikk. Lenke til kommentar
eiriksen Skrevet 23. januar 2004 Del Skrevet 23. januar 2004 Har det samme programmet, Visual Trace. Den oppgir ISP'en din brukeren som prøvde å hacke deg. Lenke til kommentar
dash Skrevet 23. januar 2004 Del Skrevet 23. januar 2004 Kan ikke være sikker, men jeg tviler egentlig STERKT på at Tiscali som en seriøs bedrift ville hacke noe som helst. tiscali tar ikke noe seriøst Lenke til kommentar
Hittman Skrevet 24. januar 2004 Del Skrevet 24. januar 2004 Norton Internet Security gjør vel et oppslag i RIPE sin database over IP adresser. Da vil du få opp hvilken ISP som har IP adressen det søkes på. Lenke til kommentar
ripset Skrevet 27. januar 2004 Del Skrevet 27. januar 2004 Kan ikke være sikker, men jeg tviler egentlig STERKT på at Tiscali som en seriøs bedrift ville hacke noe som helst. tiscali tar ikke noe seriøst Den STORE sannheten Lenke til kommentar
MRN Skrevet 27. januar 2004 Del Skrevet 27. januar 2004 Det stod også noe som lignet et internett adres og det stod noe med tiscali dsl e.l Jeg har tiscali adsl.. Er d mulig at internettlevandøren min prøver å hacke meg? Takker for alle svar! Du var ikke mye sikker, ser jeg. Det kan hende at en ISP sjekker folk om de har webserver kjørende eller fildelingsprogrammer eller FTP-server... Lengre enn det tror jeg ikke de (ISPene, hvilken som helst) går lengre enn det. Tror heller ikke at det var et hacker-angrep. Hvis det var det, så var det nok en annen bruker som bruker Tiscali som ISP. Lenke til kommentar
Cid Skrevet 27. januar 2004 Del Skrevet 27. januar 2004 Noen firewall løsninger rapporterer alt som ikke er "godkjent" trafikk som angrep, men det er helst et ping, eller en fildelingstjeneste som leter etter noen å dele med. Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 27. januar 2004 Del Skrevet 27. januar 2004 Kan ikke være sikker, men jeg tviler egentlig STERKT på at Tiscali som en seriøs bedrift ville hacke noe som helst. En ting er sikkert, seriøse er de IKKE. Jeg har erfaringer som har fått meg til å se på dem som nærmest kjeltringer, så det skulle fordundre meg nesten ikke forundre meg om det er Tiscali. Men så dypt få vi da håpe de ikke har sunket Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå