Artistic.Hipster Skrevet 24. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 24. januar 2004 Skal poste tilbake på mandag å si hvordan det går. Lenke til kommentar
Artistic.Hipster Skrevet 26. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 26. januar 2004 I dag var jeg på Nordialog å skulle spørre om de kunne fikse den, men desverre kunne de ikke se på den før i morgen Så jeg får poste tilbake i morgen Håper det ikke tar lang tid å fikse den Lenke til kommentar
Artistic.Hipster Skrevet 27. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 27. januar 2004 Sånn nå har jeg levert inn min P900 Men de sa at de kanskje kunne få den ferdig i løpet av dagen, å det må jeg si er bra service fra Nordialog Lenke til kommentar
Eulogy Skrevet 28. januar 2004 Del Skrevet 28. januar 2004 Og fikk du den i løpet av dagen da? Lenke til kommentar
Christian86 Skrevet 28. januar 2004 Del Skrevet 28. januar 2004 Nordialog på skøyen er som regel veldig gode på Sony Ericsson service...vet ikke om det er de du brukte. Lenke til kommentar
Artistic.Hipster Skrevet 28. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 28. januar 2004 Niks har ikke fått den, håper jeg får den senere i dag Lenke til kommentar
Artistic.Hipster Skrevet 28. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 28. januar 2004 Sånn nå har jeg vært å hentet den på nordialog, det var visst bare kameraet som lå litt til siden Så det hadde ikke vært vanskelig å fikse Lenke til kommentar
Jan Roger Skrevet 28. januar 2004 Del Skrevet 28. januar 2004 (endret) Det du gjør er at du ringer eller går opp til butikken der du kjøpte mobilen... Så sier du at du kjøpte mobilen for to dager siden og at den ikke fungerer... så komme di ansatte sikkert til og mase om at du må levere inn mobiler til sjekk og reperasjon eller no annet BULLSHIT Da hever du stemmen din bittelittegranne og slår til med og si : "dersom mobilen slutter og fungere innen 6 mnd etter kjøpet skal butikken jeg kjøpte den av behandle saken som om det er produksjonsfeil på mobilen og at du har rett på og få en ny, NÅ!" Den stakkars ansatte blir trist for han vet at han må gi deg en ny p900 men han sitter igjen med en ødelagt som han må sende inn til SE osv osv osv og at han istedenfor du må vente i tre mnd før han får mobil telfen tilbake bwahaha Lykke til Dette kan vel diskuteres. Å gi en ny tlf på dagen til en som har hatt den i noen mnd er vel mer eller mindre uaktuelt for de fleste butikker. Det står ingen plass at du kan kreve en ny mobil på dagen, så butikken har rett til å undersøke tlf skikkelig først. Dermed må den inn til service. Fuktskader og støtskader går ikke på garantien, og er heller ingen produksjonsfeil. Selv om tlf er nesten helt ny, kan dette allikevel forekomme. På den annen side så har produsentene gitt noe de kaller DOA (Dead on arrival), som innebærer at butikken i enkelte tilfeller får en helt ny salgspakke, ved å returnere en komplett tlf som er DOA. I de fleste tilfeller der tlf begynner å tulle de første dagene, så pleier det å være rimelig greit å gi kunden en ny så sant vi er sikre på at det ikke kan være fukt/støt (må bruke litt skjønn). Angående behandlingstid på service så kan den variere voldsomt, avhengig av hvilken feil som er på den. 3 mnd er altfor mye og det trenger du selvsagt ikke akseptere. Jeg har opplevd at en service kan ta helt ned i 4 dager (inlkudert transport Haugesund-Oslo og tilbake). Det er kjapt det. Desverre så skjer dette ytterst sjelden, mens det normale ligger på 2-3 uker. Edit: ops...litt sein reply her, så bare 1. siden, ikke nr. 2 og 3. En liten ting bare. Ser det er mange meninger angående problemene som kan oppstå ved kjøp av mobiltlf. Det er mye synsing og tolking angående disse lovene og rettighetene, men det er et faktum at nesten ingen av disse sakene har gått så langt at vi har fått noen rettskraftige avgjørelser. Så foreløpig blir det fortsatt bare synsing og meninger, og vi alle vet vel at lover er til for å tolkes. Den ene veien eller den andre. Endret 28. januar 2004 av Jan Roger Lenke til kommentar
Artistic.Hipster Skrevet 29. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 29. januar 2004 Dette kan vel diskuteres. Å gi en ny tlf på dagen til en som har hatt den i noen mnd er vel mer eller mindre uaktuelt for de fleste butikker. Jeg hadde jo bare hatt den i 5 dager Lenke til kommentar
Jan Roger Skrevet 29. januar 2004 Del Skrevet 29. januar 2004 Dette kan vel diskuteres. Å gi en ny tlf på dagen til en som har hatt den i noen mnd er vel mer eller mindre uaktuelt for de fleste butikker. Jeg hadde jo bare hatt den i 5 dager Jeg vet, men mitt innlegg var mer rettet mot det som jeg quotet, hvor det ble hevdet at du kunne kreve dette så lenge tlf ikke var eldre enn 6 mnd. Lenke til kommentar
Artistic.Hipster Skrevet 29. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 29. januar 2004 A ha.. da så, leste ikke igjennom quoten så godt Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå