Gå til innhold

P900 ødelagt!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Det du gjør er at du ringer eller går opp til butikken der du kjøpte mobilen... Så sier du at du kjøpte mobilen for to dager siden og at den ikke fungerer... så komme di ansatte sikkert til og mase om at du må levere inn mobiler til sjekk og reperasjon eller no annet BULLSHIT  :angry:    Da hever du stemmen din bittelittegranne og slår til med og si : "dersom mobilen slutter og fungere innen 6 mnd etter kjøpet skal butikken jeg kjøpte den av behandle saken som om det er produksjonsfeil på mobilen og at du har rett på og få en ny, NÅ!" Den stakkars ansatte blir trist  :cry:  for han vet at han må gi deg en ny p900 men han sitter igjen med en ødelagt som han må sende inn til SE osv osv osv og at han istedenfor du må vente i tre mnd før han får mobil telfen tilbake  :devil:  bwahaha

 

Lykke til  :thumbs:

Dette kan vel diskuteres. Å gi en ny tlf på dagen til en som har hatt den i noen mnd er vel mer eller mindre uaktuelt for de fleste butikker. Det står ingen plass at du kan kreve en ny mobil på dagen, så butikken har rett til å undersøke tlf skikkelig først. Dermed må den inn til service. Fuktskader og støtskader går ikke på garantien, og er heller ingen produksjonsfeil. :p Selv om tlf er nesten helt ny, kan dette allikevel forekomme.

 

På den annen side så har produsentene gitt noe de kaller DOA (Dead on arrival), som innebærer at butikken i enkelte tilfeller får en helt ny salgspakke, ved å returnere en komplett tlf som er DOA. I de fleste tilfeller der tlf begynner å tulle de første dagene, så pleier det å være rimelig greit å gi kunden en ny så sant vi er sikre på at det ikke kan være fukt/støt (må bruke litt skjønn).

 

Angående behandlingstid på service så kan den variere voldsomt, avhengig av hvilken feil som er på den. 3 mnd er altfor mye og det trenger du selvsagt ikke akseptere. Jeg har opplevd at en service kan ta helt ned i 4 dager (inlkudert transport Haugesund-Oslo og tilbake). Det er kjapt det. :D Desverre så skjer dette ytterst sjelden, mens det normale ligger på 2-3 uker.

 

Edit: ops...litt sein reply her, så bare 1. siden, ikke nr. 2 og 3. :p

En liten ting bare. Ser det er mange meninger angående problemene som kan oppstå ved kjøp av mobiltlf. Det er mye synsing og tolking angående disse lovene og rettighetene, men det er et faktum at nesten ingen av disse sakene har gått så langt at vi har fått noen rettskraftige avgjørelser. Så foreløpig blir det fortsatt bare synsing og meninger, og vi alle vet vel at lover er til for å tolkes. Den ene veien eller den andre. ;)

Endret av Jan Roger
Lenke til kommentar
Dette kan vel diskuteres. Å gi en ny tlf på dagen til en som har hatt den i noen mnd er vel mer eller mindre uaktuelt for de fleste butikker.

Jeg hadde jo bare hatt den i 5 dager :thumbdown:

Jeg vet, men mitt innlegg var mer rettet mot det som jeg quotet, hvor det ble hevdet at du kunne kreve dette så lenge tlf ikke var eldre enn 6 mnd.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...