Woodoo Skrevet 23. januar 2004 Del Skrevet 23. januar 2004 (endret) Jeg skal om ikke så alt for lenge kjøpe meg bil. Men jeg er ikke helt sikker på hvilken. Sånn som det er nå står det mellom Ford Sierra 2.0i DOHC og Opel Vecra A 2.0i GLS. Jeg er veldig usikker på hvilken av disse bilene jeg skal velge. Det virker som om det er lettere å skaffe deler til vectraen. Trimmuligheter er vel det som kommer til å innvirke mest på kjøpet mitt. Hvilken lar seg trimme lettest (Sierraen er litt mer hester på orginalt enn Vectraen)? Gjerne kom med forslag til andre biler også, skal bruke ca. 30 000,- på bilen. Endret 23. januar 2004 av Woodoo Lenke til kommentar
merl1n Skrevet 24. januar 2004 Del Skrevet 24. januar 2004 Hvis jeg virkelig måtte velge mellom en av de bilene, hadde det blitt sierraen. Det er vel relativt ok motorer i begge, kanskje letter med deler til vectra, men så er ulempen med vectraen at den ruster vel bort for deg før du rekker å si kake. Holdt på å brenne meg skikkelig på et vectra kjøp en gang. Lenke til kommentar
Hypsilofodonten Skrevet 24. januar 2004 Del Skrevet 24. januar 2004 er ikkje akkurat vannskelig og skaffe deler til sierra! er ganske mangen av dei... Har en fin sierra 2.0is du kan få kjøpe billigbillig 14000 veit ikkje masse om opelen men sierraen er jo en grei bil, men ikkje den beste bilen på vinterføre Lenke til kommentar
eab Skrevet 24. januar 2004 Del Skrevet 24. januar 2004 Sierra er jo en fin bil på vinterføre, det gjelder bare å ta det med ro på pedalene. For 30.000 får du jo en sierra i toppstand, de fleste går for +-10.000kr. Det er riktig at det finnes mye deler til sierra, men dersom du går for DOCH motoren (125hk) så har jeg hørt at det ikke er så veldig lett å skaffe deler pga høy etterspørsel til disse motorene. OHC motor og drivverk er mye lettere å skaffe. Lenke til kommentar
Hypsilofodonten Skrevet 24. januar 2004 Del Skrevet 24. januar 2004 gå for is , lett og få deler til. så kan du ha 16000 og kjøpe deler for (vist du velger min fantastisk fine bil til 14000 da) Lenke til kommentar
eab Skrevet 24. januar 2004 Del Skrevet 24. januar 2004 dersom du skal kjøpe deg en sierra bør du kjøpe en ganske ny sedan. Synes jeg iallefall for eksempel noe slik Lenke til kommentar
Woodoo Skrevet 25. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 25. januar 2004 (endret) Takk for svar. Da kjøper jeg nok sikkert ikke Vectraen iallefall. Hypsilofodonten: Nei takk, jeg skal vente i noen måneder før jeg kjøper bil. Er ikke blitt 18 enda Endret 25. januar 2004 av Woodoo Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå