Temm Skrevet 23. januar 2004 Del Skrevet 23. januar 2004 Jeg går med planer om å bygge meg ny PC. Har satt opp et forslag, men mangler noen deler og trenger tips. Kom gjerne med forslag til forbedringer også. PC'n skal for det meste brukes til spilling (HL2 ) og internett. Hovedkort: ABIT NF7-S v2.0 Prosessor: AMD Athlon XP2500+ Vifte: Har tenkt å overklokke. Hvilke vifter anbefales? Gjerne no støysvakt. RAM/minne: 2stk. TwinMOS PC3200 DDR-DIMM 256MB m/Winbond Harddisk: Seagate Barracuda 7200,7RPM 160GB S-ATA Skjermkort: Sapphire 9600XT Atlantis 128MB DDR Full-Retail evt. Sapphire 9800PRO AIW 128MB DDR. Ikke bestemt meg enda. Må se pris på det andre først. Kabinett: Aopen H600B Mus: Microsoft IntelliMouse Explorer 4.0 Tastatur: Har ikke peiling, men jeg finner vel noe billig og brukbart. Skjerm: CRT eller LCD. Har mest lyst på LCD, men har hørt at det ikke egner seg like bra til spilling som CRT. (Noe som egentlig høres ganske logisk ut.) DVD-spiller: Kjøper det billigeste jeg finner. Trenger ikke DVD-brenner enda, og CD-brenner har jeg på den gamle maskinen. Floppydisk: Behovet for disse er vel synkende, men det er kjekt og ha. Kjøper den billigeste jeg finner. Og dett var dett... Skulle vel ikke mangle noe nå tror jeg. Da er det bare å fyre løs. Lenke til kommentar
andesam Skrevet 23. januar 2004 Del Skrevet 23. januar 2004 ser greit ut det. Forslag til vifte = Volcano 11+ (hvis de selger den enda) kjøler prosessoren min som en drøm Lenke til kommentar
Spragleknas Skrevet 23. januar 2004 Del Skrevet 23. januar 2004 http://www.glacialtech.com/socket_a.htm vifter.... Lenke til kommentar
Kenneth Dammyr Skrevet 23. januar 2004 Del Skrevet 23. januar 2004 Hovedkort og prosessor er bra. Hardisken er stillegående og fin. Rammen er også fin, men trenger du ikke mer? Du kan sikkert klare deg med 512, men etterhvert så vil det kanskje bli litt knapt. Men kjøp ihvertfall 1x 512, da får du bedre plass. Du trenger ikke AIW-kort med mindre du skal koble deg til TV og radio og ta opp derifra osv. Men det koster ihvertfall snaut 2000kr. Kabinettet er veldig bra. Har det selv. Lykke til! Lenke til kommentar
eiriksen Skrevet 23. januar 2004 Del Skrevet 23. januar 2004 Angående det med LCD skjerm så er de nye på markedet oppimot like bra som CRT til spilling, bare sørg for å få en med minde enn 20ms responstid. Lenke til kommentar
Mr.Nut Skrevet 23. januar 2004 Del Skrevet 23. januar 2004 Responstiden trenger ikke å ha så mye med hvor rask skjermen er. Lenke til kommentar
Temm Skrevet 23. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 23. januar 2004 Rammen er også fin, men trenger du ikke mer? Du kan sikkert klare deg med 512, men etterhvert så vil det kanskje bli litt knapt. Men kjøp ihvertfall 1x 512, da får du bedre plass. Grunnen til at jeg har valgt 2x 256MB er pga DUAL RAM. Men jeg har og hørt folk si at det ikke vilha noe å si i et AMD-system. Kan noen bekrefte/avkrefte dette? Hvis det er tilfelle at jeg ikke får utnyttet det kan jeg jo likegodt kjøpe 1x 512MB ja. Lenke til kommentar
Spragleknas Skrevet 23. januar 2004 Del Skrevet 23. januar 2004 Her: Du kan ødlesgge fopr evt. oppgradering senerer ved å kjøre 2x256MB da noen HK bare støtter 2 stk 400 MHz minne Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå