Disengage Skrevet 23. januar 2004 Del Skrevet 23. januar 2004 (endret) Hei.. Jeg trenger hjelp. Jeg har Telenor ADSL på pc'n.. og her om dagen kjøpte jeg meg sånn nettverksboks til playstation 2. Men jeg greier ikke å koble til? Jeg har kobla riktig, og jeg synes det er rart at jeg ikke får til det, men ADSL her utenom ps2 funker... Hvis noen skjønner hva jeg mener, eller har vært borti dette før, vennligst hjelp meg! mvh Stefan. Endret 23. januar 2004 av blacktower Lenke til kommentar
Qwseyvnd Skrevet 23. januar 2004 Del Skrevet 23. januar 2004 Telenor krever PPPoE tilkobling med brukernavn og passord, det kan PS2 jo ikke. Bytt til en andre leverandør! Min NextGenTel kan, men jeg har ikke PS2 eller Xbox engang...Tror har rett, er ikke helt sikker. Lenke til kommentar
blacktower Skrevet 23. januar 2004 Del Skrevet 23. januar 2004 Feilpostet *flyttet* Lenke til kommentar
jossa Skrevet 23. januar 2004 Del Skrevet 23. januar 2004 Hei.. Jeg trenger hjelp. Jeg har Telenor ADSL på pc'n.. og her om dagen kjøpte jeg meg sånn nettverksboks til playstation 2. Men jeg greier ikke å koble til? Jeg har kobla riktig, og jeg synes det er rart at jeg ikke får til det, men ADSL her utenom ps2 funker... Hvis noen skjønner hva jeg mener, eller har vært borti dette før, vennligst hjelp meg! mvh Stefan. dette vet jeg ikke sikkert.. trur du må ha router da Lenke til kommentar
SineTwo Skrevet 23. januar 2004 Del Skrevet 23. januar 2004 det står på Telenor sine sider, finn det der. Lenke til kommentar
bytes Skrevet 23. januar 2004 Del Skrevet 23. januar 2004 Du må kjøpe deg en router for å få dette til, koster ca 700 spenn på elkjøp. Eller, som jeg ville ha gjort, byttet til NGT. Mye mye bedre Lenke til kommentar
kj3til Skrevet 23. januar 2004 Del Skrevet 23. januar 2004 Denne fra SMC er både rimelig, enkel og bra. (Finnes også i variant med trådløs mulighet) Lenke til kommentar
Mr.Nut Skrevet 23. januar 2004 Del Skrevet 23. januar 2004 Denne fra SMC er både rimelig, enkel og bra. (Finnes også i variant med trådløs mulighet) Lenke til kommentar
Tor Rasmussen Skrevet 24. januar 2004 Del Skrevet 24. januar 2004 Er det ikke instillinger på PS2 sitt onlineoppsett for PPPoE pålogging ? Et billigere alternativ enn ruter er jo et nettverkskort i pc-en i tillegg (70,-) Ha internet sharing på pc, logg pc på nett og la PS2 gå gjennom pc. Lenke til kommentar
bytes Skrevet 24. januar 2004 Del Skrevet 24. januar 2004 Er det ikke instillinger på PS2 sitt onlineoppsett for PPPoE pålogging ?Et billigere alternativ enn ruter er jo et nettverkskort i pc-en i tillegg (70,-) Ha internet sharing på pc, logg pc på nett og la PS2 gå gjennom pc. Billigere ja, men ustabilt. Hadde så store problemer med Central Station når jeg kjørte med det oppsettet, når jeg monterte opp router, så fungerte alt knallbra. Anbefaler derfor Router. Lenke til kommentar
Mr.Nut Skrevet 24. januar 2004 Del Skrevet 24. januar 2004 Gå for ruter. Ingen tvil i min sjel. Lenke til kommentar
Mio Skrevet 24. januar 2004 Del Skrevet 24. januar 2004 Temmelig idiotisk av Telenor og bruke brukernavn og passord på dsl enda. Skaper en del problemer og ekstra kostnader for brukerne,som i dette tillefellet. Kjøp deg en router som folka her sier,der legger du til brukernavn og pass..så skal det fungere helt fint Lenke til kommentar
Tor Rasmussen Skrevet 31. januar 2004 Del Skrevet 31. januar 2004 Løsningen kan være å velge sverrige som bosted. Jeg skulle på PS2 online i dag. Kom pokker med kun inn når det gjaldt registrering. Ellers kom jeg ikke inn på Central Station eller online på noen spill. Slette da onlineprofilen. Kjørte Central station cd-en. Valgte setup. Så velger du PPPoE, bruker navn og passord. Når du skal velge land, velg f.eks sverrige. Etter at jeg valgte sverrige har jeg ingen problemer. Velger jeg Norge, kommer jeg ikke online. Lenke til kommentar
Tor Rasmussen Skrevet 1. februar 2004 Del Skrevet 1. februar 2004 Etter ytteligere forskning viser det seg at min overnevnte påstand om Sverrige er feil. Tror egentlig valg av land ikke har noen annen betydning enn hvilke forinnstilte Bredbåndleverandører en kan velge mellom. Eks Norge = Telenor, Sverrige = Telia osv. (Jeg trodde den logget på forskjellige servere også) Uansett. Jeg har kommet fram til at PS2 er veldig sensitiv og trenger GOD tid. Husk å logge av server hvis du har vært på. Ellers kommer du ikke på igjen på en stund fordi profilen din henger igjen på en server og PS2-nettverket tror du er logget på et annet sted. De gangene jeg opplevde problemer måtte jeg restarte ruter, og la PS2 stå av et par minutter. PS2 trivdes heller ikke med forinnstilte IP-er og DNS, men foretrekker auto hos meg. Skal jeg på nett med PS2 samtidig som pc-er er på nett må jeg først logge av pc-ene slik at alle ip-er er frigitt og PS2 får velge først, så kan jeg gå på med pc-ene igjen. (Xbox Live må sies å være et MYE mer lettfattelig og stabilt onlinesystem enn PS2. Også så treigt PS2 online er.... huff og huff) Lenke til kommentar
Disengage Skrevet 18. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 18. mai 2008 Hei gutta, trenger fortsatt hjelp. sitti nå i 4 år og sleti med dette. Hadde vært jævlig greit å fått til noe hjelp her! Jeg har så lyst til å spille quake revolution online, men begynner å bli redd for at det ikke er noen som spiller det lenger? Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 18. mai 2008 Del Skrevet 18. mai 2008 Hvis du har et modem fra Telenor så skaff deg en router som foretar oppkoblingen for deg. F.eks denne: http://www.pcexpress.no/PartDetail.aspx?q=...bc:36180%3br:pg Lenke til kommentar
power Skrevet 19. mai 2008 Del Skrevet 19. mai 2008 Temmelig idiotisk av Telenor og bruke brukernavn og passord på dsl enda.Skaper en del problemer og ekstra kostnader for brukerne,som i dette tillefellet. Kjøp deg en router som folka her sier,der legger du til brukernavn og pass..så skal det fungere helt fint Litt off topic dette, men NGT bruker også PPPoE (enkelte steder PPPoA). Eneste forskjellen er at NGT som regel har levert linjene sine med router allrede mens i starten leverte telenor kun med modem. On Topic - Hør med telenor om du kan få byttet modemet ditt. Hjemme hos mutters og fatters fikk de det telenor kaller "trådløst multimodem" for sitt elgamle alcatel-modem uten noen kostnad (tror jeg). Dette er et router-modem med trådløst accesspunkt og fire switcheporter. Burde fungere greit Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå