Veg_Ard Skrevet 23. januar 2004 Del Skrevet 23. januar 2004 Hei, vi skal arrangere et skoleLAN i dag til fredag.. ingen porter blir åpnet.. men, vi kommer oss på msn sier skolens data-genier.. Hvordan det ? Hvorfor ? Kan vi også komme oss på irc da ? Mvh Vegard Lenke til kommentar
eught Skrevet 23. januar 2004 Del Skrevet 23. januar 2004 ALLE porter kan ikke være stengt. Da hadde dere ikke kunnet komme inn på noe som helst. Men vanligvis når man sier at "alle porter er stengt" mener man at det ikke går an å kjøre noe server som kan nås utenfra, men dere kan fortsatt koble til servere. Så ja, IRC vil mest sannsynlig fungere dersom de ikke har filtrert bort de vanligste IRC-portene (6660-6670). Lenke til kommentar
Veg_Ard Skrevet 23. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 23. januar 2004 Ok, takk for hjelp.. Skal sjekke når jeg kommer ned på skolen i 22:00 tida.. Men, det var noen som sa noe med at msn var http basert, derfor kom vi oss inn ?! Kan det stemme ? Mvh Vegard Lenke til kommentar
sim Skrevet 23. januar 2004 Del Skrevet 23. januar 2004 Ellers finnes det jo diverse CGIChat sider. chat.efnet.info funker jo kjempefint Lenke til kommentar
gspr Skrevet 23. januar 2004 Del Skrevet 23. januar 2004 De mener sikkert at alle porter innover er stengt eller ikke forwardet, slik at dere ikke skal sitte der og hoste warez på kommunens/fylkets linje. Lenke til kommentar
gspr Skrevet 23. januar 2004 Del Skrevet 23. januar 2004 Men, det var noen som sa noe med at msn var http basert, derfor kom vi oss inn ?! Kan det stemme ? Nei. Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 23. januar 2004 Del Skrevet 23. januar 2004 Spørs akuratt hva dataansvarlig på skolen har gjort. På min skole er irc porter osv sperret... Off-topic: Hvor ligger skolen? Lenke til kommentar
Luftbor Skrevet 23. januar 2004 Del Skrevet 23. januar 2004 /sslserver irc.link-net.org 7000 Lenke til kommentar
FuglFøniks Skrevet 23. januar 2004 Del Skrevet 23. januar 2004 De mener sikkert at alle porter innover er stengt eller ikke forwardet, slik at dere ikke skal sitte der og hoste warez på kommunens/fylkets linje. Lenke til kommentar
Leon Skrevet 23. januar 2004 Del Skrevet 23. januar 2004 jeg har vært ansvarlig for ganske mange lan på ungdomskolen hvor jeg bor, og her har ikke han dataansvarlige på skolen noe han skulle sagt (det er OK avdelingen hos komunen som styrer det .. | ok = oppvekst og kultur) Jeg bruker bare å ringe Ok-avdelingen tidlig på fredag ang. åpning av porter, så vips er alt ok. Skulle de glemme å åpne portene, kan du detsverre ikke irce, eller spille over inet (cs-wc3-bf1942-starcraft- u name it)... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå