Gå til innhold

Får ikke skjermkort i AGPx8 modus


Kozesmurf

Anbefalte innlegg

Har ASUS A7N8X-DeLuxe sammen med Hercules 9800 Pro.. og eg får ikje skjermkortet til å starte opp i AGP x8.. kun x4.. irriterande.

 

Noen som har hint, råd, erfaring ?

 

Bruker nyeste drivere av både skjermkort og hovedkort av det som er å få tak i men får ikke skjermkortet til å starte opp i 8x modus.

 

I Bios er 8x-enablet.

ved valg av 8x i skjermkort egenskapene virker det som maskinen prøver ved omstart.

Den sliter og harker seg inn i windows hvor jeg tilslutt må restarte igjen og den setter seg tilbake til 4xagp...

 

noen som vil prøve seg ?

noen jumpere/instillinger eg blingse totalt på ?

det e jo litt frustrerende då når eg e ein liden "høyest mulig benchmark" gutebasse :scared:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er IKKE noen ekspert,men tror ikke det er så mye å hente på 8x....

Søkte litt på 4x vs 8x og fant bl.a. denne

 

Hadde 8x deaktivert på hovedkortet da jeg skiftet til PC 9800 Pro kort. Kjørte slik noen dager før jeg kom på at jeg måtte aktivere. Var meeeget skuffa da forskjellen i 3dmark03 var forsvinnende liten..

 

Så joda - skal funke fint med 8x kort i 4x slot. Finnes to agp slot-versjoner også har jeg lest i en tidligere post på boardet her, men tror ikke det skal være noe issue for deg. Kan jo kjøre google søk på ditt hovedkort + skjermkortet og se om noen har issues med den comboen..

 

Vet ikke om det er relevant... :blush:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...