DaChronix Skrevet 23. januar 2004 Del Skrevet 23. januar 2004 Heisann! Trenger noen råd ang. kjøling av et PowerColor 9800SE kort da jeg har hørt at viftene på disse kortene skal ha noe problemer. Har forsåvidt også tenkt å softmodde kortet og klokke det da seff. Har ifra før 1x80*80mm vifte i sidedøra som blåser luft rett ned over grafikkkortet og 2x80*80mm vifter ifront + 2x80*80mm bak for utblåsing. Så det jeg da behøver er forslag til hvordan jeg kan kjøle skjermkortet best mulig slik jeg har oppsettet nå. Har personling tenkt på å bytte ut viften på pc kortet og sette på slike ram heatsinks (kommer ikke på ordentlige navnet i farten), men det jeg da må vite er jo hva slags vifte det er på pc9800se korta siden jeg har tenkt å bestille alt sammen på en gang OG hvordan ram brikkene ser ut på et gfx kort samt hvor mange ram heatsinks som trengs til et 128mb kort. Takker på forhånd for svar og forslag /dC Lenke til kommentar
Troy Henrik Skrevet 23. januar 2004 Del Skrevet 23. januar 2004 (endret) kjøp deg en VGA silencer fra microplex har en selv og er kjempe fornøyd! det trengs 8 heat sinks Endret 23. januar 2004 av Troy Henrik Lenke til kommentar
DaChronix Skrevet 23. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 23. januar 2004 kan man ha den silencern samt heatsinks da? /dC Lenke til kommentar
notarget Skrevet 23. januar 2004 Del Skrevet 23. januar 2004 Hvorfor ikke lage en selv som jeg har gjort. Kjøler bra også, og artig å se på Bilde 1 Bilde 2 Lenke til kommentar
Fragletrollet Skrevet 23. januar 2004 Del Skrevet 23. januar 2004 Sleng på en Zalman zm80c-Hp og en vifte, og du har bra kjøling som er nermest lydløs! Bruker selv dette, bare med en annen vifte på et gf3 ti200. Viften er ikke nødvendig med denne kjølingen på dette kortet (noe den er for ati9800), men viften lager ikke en eneste lyd, så hvorfor ikke bruke den? Kjøleribbene er helt kalde på begge sider hos meg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå