Gå til innhold

Brenne en DVD

pooka2

Anbefalte innlegg

Jeg har aldri brent en DVD før... derfor hadde jeg et lite spørsmål angående det å brenne noe:

Jeg har lastet ned noen filmer (lenge siden egentlig) også kunne jeg tenke meg å brenne de over på en DVD plate. det er bare det at hver gang jeg henter filmen og skal legge den inn i lista (bruker Nero 5.5.10.45) men da kommer det opp en feilmelding om at filen ikke kan leses.

Er det mulighet for at grunnen er at filmen er i avi-format?

isåfall, hvordan fikser jeg på det? hva trenger jeg? hvis det går da...

Endret av danna
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Stemmer det som groenn sa. Hvis de filmene er ment til å brukes i en stasjonær spiller, må de kodes om til DVD format. Dette gjøres igrunn veldig enkelt med Nero Vision Express.

Litt tyngre er DENNE metoden, men funker helt bra.

Er det derimot bare et ønske om å brenne filmene dine over på dvd`en, bare for å ha en backup liksom, må du huske og brenne dvdplata som en "DVD-ROM ISO". Da burde det fungere.

-Jan Ivar-

Lenke til kommentar

Andre brenneprogrammer?

Altså.. Dette forumet har en søke metode. Og det har www.google.com også. De er SVÆRT så fine og bruke.

Men det kan jo nevnes WinOnCd, NeroVisionExpress som jeg nevnte tidligere, Easy Cd Creator, RecordNow MAX og BurnAtOnce. Sistnevnte tror jeg er gratis om jeg ikke tar feil...

Lenke til kommentar
Neo DVD er også fint program, fikk det med når ejg kjøpte DVD-r cder.. bruker det jeg :)

edit: trur forøvrig det er freeware, kan legge det ut.

Det er ikke freeware . Da jeg sjekket dem var der ikke trial på det engang, du

må altså kjøpe for å teste det :ermm:

Lenke til kommentar

eller det du vet det du vet :p Asta :scared:, hmm får ikke til å brenne cder jeg maskina står helt stille og musa på XP får sånn cd rom sak inenmellom, og alt lagger, pcen vil ikek åpne apps osv... nå har jeg prøvd 3 cder ingen av cem lar seg brenne pcen står bare å glisser.

har en eller annen plextor dvd brenner px 708 står det på den, det virker som om den ikke greier å lese cdene eller skrive på dem, skitt brenner :angry:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...