Petterahl Skrevet 23. januar 2004 Del Skrevet 23. januar 2004 (endret) er litt newbie på overklokking. og lurer på hvor lagt jeg kan gi volten på ram brikkene mine? har twinmos 3200 512mb ram og CH-5! veit at de ikke er så veldig bra, men hvor masse volt kan jeg gi dem før de blir svidd? tar det andre spørsmålet i slengen: lurer faktisk på det samme med skjermkortet, hvor mye kan jeg gi volt på agp`en? har PC9800pro 128mb ram Endret 23. januar 2004 av Blade_ Lenke til kommentar
Turgon Skrevet 23. januar 2004 Del Skrevet 23. januar 2004 Tror ikke du bør sette opp agp volten, men jeg tror du kan sette opp minnevolten til i hvertfall 3 før de svir seg. Garantien går dog ut ved volt over 2,8. Lenke til kommentar
Endre Skrevet 23. januar 2004 Del Skrevet 23. januar 2004 CH-5 liker ikke høy spenning så godt, men 3v går nok fint. AGP-spenning på opptil 1,7v går greit, men det er ikke særlig mye vits om du ikke har tenkt å kjøre 75MHz+ på AGP-porten... Lenke til kommentar
Petterahl Skrevet 31. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 31. januar 2004 har den rammen her nå. og lurer på hvor masse volt jeg kan gi den? før den svir seg? Lenke til kommentar
Petterahl Skrevet 1. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 1. februar 2004 har den rammen her nå. og lurer på hvor masse volt jeg kan gi den? før den svir seg? noen? Lenke til kommentar
slimboy Skrevet 1. februar 2004 Del Skrevet 1. februar 2004 (endret) har den rammen her nå. og lurer på hvor masse volt jeg kan gi den? før den svir seg? noen? Vel, overstiger du 2,9 bør du være opps på at det begynner å blir varmt, hvis du ikke er en av de med vann pumper eller en termos med nitrogen Ellers kan jeg nevne at jeg kjørt mine Twinmos 512MB 3200 WB på std innstilinger, og kjørte de greit opp i 220 uten at det ble ustabilt(på et epox 8rda), for det er jo ikke noe vits å øke volten hvis det ikke er ustabilt. Endret 1. februar 2004 av slimboy Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå