TiMMi- Skrevet 23. januar 2004 Del Skrevet 23. januar 2004 Jeg holder på meg å gjøre ferdig russesiden til Andøyrussen '04 nå, og lurte på om det var noen der ute som hadde noe å si på designet... Bare index-siden som virker... Sjekk siden på: russ.ainnes.net Lenke til kommentar
PoleCat Skrevet 23. januar 2004 Del Skrevet 23. januar 2004 - Menyen var lite leselig. Ja, jeg vet at den bør stå i stil med resten, men allikevel bør du gjøre den mer leselig. - Likte ikke måten siden var "kutta" på. Mitt tips ville være å kjøre hele greia i 100% høyde, og ha annen bakgrunnsfarge (en litt rølig f.eks) på venstre og høyre side av hele greia. - Selv om det bare funker i IE og delvis i Opera, ville jeg kjørt en egenmodda scrollbar i iframen, for å få en bedre helhet. Men iframe blir jo ikke nødvendig i det hele om du følger rådet mitt over ^^ - Om siden skal settes opp på den måten den er nå, ville jeg nok midtstilt i både høyde og bredde. Lenke til kommentar
TiMMi- Skrevet 23. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 23. januar 2004 (endret) - Greit, skal se på menyen! Så selv at den var litt uleselig, men d ble veldig rart når jeg kjørte med større font... - Skal se på det med bakgrunnsfargen og skal ordne 100 % høyde! - Skal ordne en scrollbar! Bruker ikke iframe, though... Endret 23. januar 2004 av TiMMi- Lenke til kommentar
haugsand Skrevet 23. januar 2004 Del Skrevet 23. januar 2004 Sjekk sida i mozilla. Det eneste bildet som lastes, er topplogoen. Innholdsboksen er dessuten litt lenger ned enn den skal være. Lenke til kommentar
sven-o Skrevet 23. januar 2004 Del Skrevet 23. januar 2004 Jeg likte banner og meny. Derimot er jeg ikke så glad i små sider(spes, dersom jeg skal lese lange artikler.) Bare en ting: Hvorfor har du en "nullstill"-knapp på innloggingskjemaet? Lenke til kommentar
Marvil Skrevet 23. januar 2004 Del Skrevet 23. januar 2004 (endret) PoleCat kom med de viktigste tingene.. Par ting; - Du er "på" en terrorliste, ikke "i" - Du bør bruke samma ending på TerrorlistA og gjestebokEN. - Lorem Ipsum til dødtekst Her er en russeside jeg har laget. Edit; Server Online Endret 25. januar 2004 av Marvil Lenke til kommentar
PixelImp Skrevet 23. januar 2004 Del Skrevet 23. januar 2004 Sjekk sida i mozilla. Det eneste bildet som lastes, er topplogoen. Innholdsboksen er dessuten litt lenger ned enn den skal være. samme problemet i Opera Lenke til kommentar
TiMMi- Skrevet 23. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 23. januar 2004 Har oppdatert litt på siden, bedre nå? PC: Var menyen bedre slik? Lurte litt på fargen rundt siden... kan den være slik eller burde jeg finne en annen farge? Lenke til kommentar
PoleCat Skrevet 23. januar 2004 Del Skrevet 23. januar 2004 (endret) Nå kommer det seg! MEN; Nyhetsboksen bør følge resten av layout, altså ikke ha scroll i det hele tatt og gå helt til bunn. Det gjelder forsåvidt også innholdet på alle undersidene som kommer. Fargen du har valgt på sidene likte jeg ikke. Prøv med en mye mørkere, eller samme rødfarge som er på russeklærne (kanskje en mørkere mod av denne as well) Menyen var mye bedre, men fremdeles veldig uklar på LCD skjermen min. På CRT'en ser den helt fin ut. Du får nesten finne ut hva som passer best selv, eller høre på andres mening. Logg inn knappen bør settes under innskrivningsboksene, så tror jeg den biten vil se mye bedre ut. Venstrestilt i forhold til disse om du skjønner. Endret 23. januar 2004 av PoleCat Lenke til kommentar
Smidt Skrevet 23. januar 2004 Del Skrevet 23. januar 2004 bare meg som ser siden sånn: http://home.no.net/tsmidt/screens/andoy_russ.jpg ? jeg ser ikke noe meny eller noe, må vi logge inn kanskje? isåfall funker det ikke i Opera.. Lenke til kommentar
[Jante] Skrevet 23. januar 2004 Del Skrevet 23. januar 2004 (endret) Ville heller kjørt overflow enn iframe. Funker bedre. eks: #content { overflow: auto; } Endret 23. januar 2004 av [Jante] Lenke til kommentar
TiMMi- Skrevet 23. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 23. januar 2004 ' date='23/01/2004 : 17:42'] Ville heller kjørt overflow enn iframe. Funker bedre. Eh... skjønner ingenting... hvor finner dere iframen på siden? Jeg bruker layers, og overflow: auto; Men, nok om d... PC, problemet om jeg velger å ikke ha scroll på nyhetsboksen, er at jeg ikke er helt sikker på hvordan jeg skal plassere bildene på sidene... noen måte som gjør at jeg kan stille de fast sånn at de ikke følger scrollen på siden? Er ikke helt 100% inne på CSS enda... Og jeg prøve å finne en noe mørkere farge! Lenke til kommentar
TiMMi- Skrevet 23. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 23. januar 2004 (endret) bare meg som ser siden sånn: http://home.no.net/tsmidt/screens/andoy_russ.jpg ? jeg ser ikke noe meny eller noe, må vi logge inn kanskje? isåfall funker det ikke i Opera.. Jeg tror jeg vet hva grunnen kan være... har lagt bildene på sidene og menyen til i CSS, og bruker bare: <div class="venstrebilde"></div> Det kan være dette... Noen kloke hoder som vet? Endret 23. januar 2004 av TiMMi- Lenke til kommentar
haugsand Skrevet 23. januar 2004 Del Skrevet 23. januar 2004 Prøv å bytt ut background-image: url(venstre.jpg); med background-image: url("venstre.jpg"); Lenke til kommentar
FuLu Skrevet 24. januar 2004 Del Skrevet 24. januar 2004 Er egentlig likegyldig om det er "bilde" den url'en på background-image, men er vel fordel å bruke ved noen tilfeller: http://www.w3.org/TR/REC-CSS2/syndata.html#value-def-uri Men, det er noe seriøst galt med koden her, for den oppfører seg _veldig_ merkelig i Mozilla/Opera ja. Og i Mozilla så får jeg en scroll vertikalt, og når jeg scroller denne så kommer plutselig menyen opp, sånn gradvis (og bakgrunnsfargen fyller ikke området på scroll heller) Men ja, du har en banner som du bruker position absolute på, mens menyen under vil da bli tegnet under dette banneret, hmm, veldig mye bruk av z-index, position, og hvorfor background-attachment: fixed?. Og de to russe folka som skulle kommet opp på hver sin side, ja, hmm hvor er dem nå da Ser du bruker absolute position på dem også, virker som dette feiler brutalt også. Orker bare ikke å ta en titt på dette akuratt nå men det ser ut som det er en feil i bruken av CSS'en her, rart det bare fungerer i IE, men så er den kjent for å være snill og slem Lenke til kommentar
PT Skrevet 24. januar 2004 Del Skrevet 24. januar 2004 Funker ikke i opera, nei... Du må fikse passord-formen på innloggingen slik at man ikke kan se hva man skriver inn. Er vel <input type="password"> eller noe slikt... Lenke til kommentar
Dunestar Skrevet 25. januar 2004 Del Skrevet 25. januar 2004 Er ikke dette for snillt? Det er en jo en russeside. - lite kompitabelt med høye oppløsninger. blir ihvertfall litt feil - lite russisk fargevalg - rotete meny - rosa? + oversiktlig Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå