Gå til innhold

Har jeg drete meg ut nå?

vegge

Anbefalte innlegg

Tenkte jeg skulle kjøle ned det dårlige skjermkortet mitt (se signatur), og bestilte bl.a. en Crystal Orb kjøler fra microplex. Den festes med pushpin, og jeg lurer fælt på hvordan dette skal gå til... jeg finner nemlig ingen hull i skjermkortet?

Kan noen si meg om dette kjøpet har vært helt bortkastet, eller om det er en måte å få festet kjøleren på? Sjekk linken for virkelige bilder av skjermkortet...

http://home.no.net/havegg4/index.php?site=skjermkort

AMD T-bird 1400@1610 (140*11,5 - 1,775V)

MSI K7MASTER

512MB Apacer DDR (PC2100)

MSI Geforce 2MX400 (27.70)

Chieftec DX01SLD m/340W enermax

noen som vil kjøpe et Aopen Maxi 300W (HX08)?

[ Denne Melding var redigert av: havegg på 2002-03-12 13:47 ]

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

du kan jo "lime" den fast med artic silver lim

litt specs.

Arctic Silver Thermal Adhesive :

Artic Silver Termisk lim for maksimum kontakt. Limet er meget sterkt og inneholder 62%-65% rent mikronisert sølv. Denne leder ubetydelig mengder strøm. Men vær fortsatt forsiktig når du bruker den så du ikke søler den over komponentene inni PC-en din.

(du kan kjøpe det på http://www.3dfxcool.no/ )

Lenke til kommentar

Det er Arctic Silver Thermal Adhesive som er eneste mulighet? Ikke lurt å skjære i skjermkortet? Og det finnes heller ingen billigere ting enn denne termiske limen fra AS? Regner med at den er verdt prisen:)

170 kr er jo litt dyrt, men da kan jeg jo bruke det til kjøleribbene og diverse andre ting også... Jeg får se... kjøper uansett ikke nytt skjermkort nå - trenger det ikke!

Takk for hjelpa folkens!

Lenke til kommentar

Alternativet kan være å maskere en millimeter av 2 diagonale hjørner av GPU. Kline et TYNT lag med vanlig AS2/AS3 over GPU. Fjerne maskeringen, og legge en dråpe med superlim i hvert hjørne.

Vær oppmerksom på at crystal orben er langt ifra plan, og at det derfor en en god ide å planslipe denne før montering.

Lenke til kommentar
havegg skrev (2002-03-12 14:49):

Hmm.. hva er vitsen med å bare ha lim i hjørnene? Kan jeg ikke like godt ta det over hele GPU-en? Eller leder as3 bedre varme?

Jada, skal planslipe kjølere, kjøleribber osv..

han mente å bruke vanlig superlim i hjørnene og AS goop på resten som et billigere alternativ til å kjøpe AS Adhesive.

Fordelen med å bruke AS limet er at man senere kan fjerne ribba igjenn. hvis du bruker superlim og AS goop kan dette bli et problem.

[ endret av Xell den 2002-03-12 15:42 ]

Lenke til kommentar

Quote:

TheCh0sen skrev (2002-03-12 15:59):

Jeg hadde superlim i hjørnene på gpu og as2over resten. FIkk av kjøleren etterpå , limet fjernet jeg med aceton..... :smile:

hvordan fikk du den av?? superlimet sitter jo mellom 2 flater. det er vel ikke bare bare å fjerne det med aceton?

AS limet har dårlige kulde egenskaper (blir sprøtt)) så det er bare å legge kortet i fryseren en stund så løsner det. hvis du har superlim med dårlige kulde egenskaper kan du i teorien gjøre det samme, men goopen virker motsatt; den løsner best når den er litt varm.

Lenke til kommentar

Quote:

antiloop skrev (2002-03-13 10:58):

Du kan da vel bare bore noen hull i kortet med en drill, lett som bare det! :smile:

jeg håper virkelig du tuller. Du må ikke si sånt uten å spesifisere ironi eller noe. Det ender med at folk tar det for god fisk og løper ut og henter dremmelen.

Til de som ikke er klar over det; ikke bor hull i diverse elktronikk-kort (PCB) uten at dere har j***** greie på hva dere hloder på med. Veldig mange kort er i dag "fler-lags-kort" og selvom der ikke er baner på hverken den ene eller den andre siden av kortet kan det hende at det er det inni, så det er ikke bare å borre i vei. På PCB'er som har hull kortet er dette spesifisert allerede i layout slik at baner på alle lag rutes utenom.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...