Turbogolf Skrevet 23. januar 2004 Del Skrevet 23. januar 2004 Noen som har en trykkforgasser liggende som går for en billig penge, evt noen som har en oppskrift på kordan eg kan modde en gasser så den tåler ladetrykk?? Lenke til kommentar
drkaos Skrevet 25. januar 2004 Del Skrevet 25. januar 2004 Du må rett og slett sveise deg en "trykkboks" og monteres over gasseren. Den samler opp trykket. Ikke glem å sette på dump eller resirk.ventil. Hvis ikke smeller det. Lenke til kommentar
Turbogolf Skrevet 25. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 25. januar 2004 (endret) har du noe bilde av kordan denne trykkboksen skal se ut? evt en tegning? har hørt noe om å kjøre trykk på et hus på gasseren, uten å helt vite kor dette er heller... noe annet enn denne boksen som er nødvendig? utforming??? selv med boks, vil ikke ladetrykket blåse bensinen tilbake til tanken selvom?? Endret 25. januar 2004 av Turbogolf Lenke til kommentar
eab Skrevet 25. januar 2004 Del Skrevet 25. januar 2004 Dette er egentlig off-topic, men har lyst til å fortelle en aldri så liten vandrehistorie som går i traktene hvor jeg bor. For lenge siden, i den tida da overlading var nytt og uvanlig blant menigmann var det en fyr fra strøka her som begynte å sette seg inn i hvordan det funka. Etterhvert forsto han at lufta ble komprimert slik at det kom mer luft inn i sylindrene og mer luft betydde mer kraft. En kveld satt han hjemme i godstolen og grubla på dette her, han ville jo ha mer effekt i bilen. Han hadde forgassermotor og kom fram til at en vifte som blåste luft ned i gasseren var tingen. Da ville jo tross alt luften bli trykt sammen slik som en turbo komprimerer lufta. Glad og fornøyd etter å ha pønsket ut denne ideen gikk han for å legge seg. Dagen etter kjørte han bilen inn i garasjen, og begynte modifiseringene av både motoren og ei bordvifte han hadde til disposisjon. Etter mye om og men hadde han laget ei trakt som sto opp fra gasseren med vifta i den ene enden. Sjekka at alt virket som det skulle etter denne finmekanikken og gikk for å starte motoren. Og jo, motoren startet den. Vifta også. Ut på veien bars det. Nå skulle denne nye vidundersaken testes! Til mannens store overraskelse begynte motoren å fuske. Ja den gikk rett og slett virkelig dårlig. Med nød og neppe klarte han å putre seg hjem. I garasjen ble han sittende å tenke på hvorfor det ble slik som det ble. Han hadde jo akkurat samme prinsipp som en turbo/kompressor. Det var ikke før han ble gjort oppmerksom på det, at han oppdaget at vifta gikk feil vei og sugde luft UT av gasseren Lenke til kommentar
drkaos Skrevet 25. januar 2004 Del Skrevet 25. januar 2004 Jeg skal se om jeg ikke finner bilen så jeg får tatt bilde iløpet av noen dager. En kompis av meg som har en, og bilen er parkert for motorbytte tror jeg.. Ang den vandrehistorien; en vifte vil uansett ikke hjelpe, for den komprimerer ikke luften, den bare blåser. En turbo spinner så fort, og med kompressorhus, at den komprimerer luften. Derav varmen på den som må kjøles ned igjen via en ic. Lenke til kommentar
eab Skrevet 25. januar 2004 Del Skrevet 25. januar 2004 historien var bare for moroskyld Men det er jo et snev av fornuft da, som jeg nevnte en annen plass så brukte blant andre Pontiac scoop på panseret for å presse luft inn i gasseren. Dette økte visstnok effekten litt når man kjørte fort.. kanskje 5 hk ekstra i rundt 100km/t for eksempel Lenke til kommentar
Turbogolf Skrevet 26. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 26. januar 2004 Den e fin!! ser frem til det.. Lenke til kommentar
bjaa Skrevet 26. januar 2004 Del Skrevet 26. januar 2004 Dette økte visstnok effekten litt når man kjørte fort.. kanskje 5 hk ekstra i rundt 100km/t for eksempel Jo kaldere luft, jo mer luft får en komprimert , right? Lenke til kommentar
drkaos Skrevet 26. januar 2004 Del Skrevet 26. januar 2004 Ikke helt rett. Kald luft inneholder mer oksygen og den tar mindre plass i utgangspunktet. Derfor får du mer oksygen og større eksplosjon= mer effekt Lenke til kommentar
L&D Skrevet 27. januar 2004 Del Skrevet 27. januar 2004 Du finner aldri ut av det... Lenke til kommentar
Turbogolf Skrevet 27. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 27. januar 2004 Nei, dette her er ****** ikke enkelt å finne en kjeft som kan noe om.... Lenke til kommentar
drkaos Skrevet 27. januar 2004 Del Skrevet 27. januar 2004 Joda, det blir så fort jeg får kontakt. Han tar ikke tlf... Jeg får vel kjøre meg en tur.. Lenke til kommentar
drkaos Skrevet 30. januar 2004 Del Skrevet 30. januar 2004 Jeg får ikke tak i han. Han har flyttet fra der han bodde før, og får ikke tak i han på mobil, dessverre. En annen mulighet er jo å kjøpe trykkforgassere, som er beregnet på overlading.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå