karl hungus Skrevet 26. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 26. januar 2004 nå har jeg pr¢vd både system restore og error check (scandisk), ingenting hjelper!!! Lenke til kommentar
karl hungus Skrevet 26. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 26. januar 2004 skal pr¢ve å avinstallere norton internet security for å se om det hjelper gode tips til hva jeg kan legge inn i stedet ? Lenke til kommentar
timtowtdi Skrevet 26. januar 2004 Del Skrevet 26. januar 2004 Norman er bra. Kjører AntiVir selv. http://www.free-av.com/ timtowtdi Lenke til kommentar
kill bill Skrevet 26. januar 2004 Del Skrevet 26. januar 2004 Hva har du av hardware? Har du satt inn ny hardware i det siste? Har du SCSI kort/utstyr i maskinen? Har selv hatt problemer i den forbindelse, treig maskin, men fant ikke feilen før lydkort og SCSI kortet røyk... Har du prøvd å ta ut og sette minnet på plass igjen, hvis det er problemet er maskinen treig under oppstart også. Har spurt om det før, men har du film i .AVI format på maskinen? Sjekk isåfall disse, er de korrupte så vil du få uhyre treig maskin. Sletta nettopp ei ufullstendig .avi fil pga. problemer. Lenke til kommentar
karl hungus Skrevet 27. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 27. januar 2004 Hva har du av hardware? Har du satt inn ny hardware i det siste? Har du SCSI kort/utstyr i maskinen? Har selv hatt problemer i den forbindelse, treig maskin, men fant ikke feilen før lydkort og SCSI kortet røyk... Har du prøvd å ta ut og sette minnet på plass igjen, hvis det er problemet er maskinen treig under oppstart også. Har spurt om det før, men har du film i .AVI format på maskinen? Sjekk isåfall disse, er de korrupte så vil du få uhyre treig maskin. Sletta nettopp ei ufullstendig .avi fil pga. problemer. Maskinen er en AMD XP2000 på et ASUS Nforce-kort, A7N-266-VM, siste BIOS. Integrert lyd, integrert grafikk. 256 MB RAM. WD 80 GB Harddisk. WinXPSP1, Office 2003, Norton Internet Security 2004. Koblet til ADSL via router. Lenke til kommentar
karl hungus Skrevet 27. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 27. januar 2004 Hva har du av hardware? Har du satt inn ny hardware i det siste? Har du SCSI kort/utstyr i maskinen? Har selv hatt problemer i den forbindelse, treig maskin, men fant ikke feilen før lydkort og SCSI kortet røyk... Har du prøvd å ta ut og sette minnet på plass igjen, hvis det er problemet er maskinen treig under oppstart også. Har spurt om det før, men har du film i .AVI format på maskinen? Sjekk isåfall disse, er de korrupte så vil du få uhyre treig maskin. Sletta nettopp ei ufullstendig .avi fil pga. problemer. ps har ingen AVI-filer liggende, heller ikke SCSI-kort, og maskinen funker bra under oppstart, det er etter pålogging den er unormal. Lenke til kommentar
kill bill Skrevet 27. januar 2004 Del Skrevet 27. januar 2004 Kjør maskina i safe mode, må logge deg på som administrator etterhvert. Da kjøres et minimum av programmer. Hjelper det, så er det et software problem, hvis ikke så er det nok hardware. Men beskriv nærmere hva du opplever som tregt, programmer osv. som bruker lengre tid en før, hvor mye lengre tid... 256 MB Ram er minimum for å få XP til å snurre greit rundt. Skal ikke installere mange programmer som kjører i bakgrunnen før det blir tregt. Merket selv forskjell fra 512 til 1024MB ram. Kjør taskmanager og se på minneforbruk og prosessorbruk under start av forskjellige programmer. Hvor kjapt starter explorer opp? Lenke til kommentar
kill bill Skrevet 27. januar 2004 Del Skrevet 27. januar 2004 Lurte på en ting til, har du auto-oppdatering av windows på? Eller kjører du windows update 'manuelt? ;-) Lenke til kommentar
karl hungus Skrevet 27. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 27. januar 2004 Lurte på en ting til, har du auto-oppdatering av windows på? Eller kjører du windows update 'manuelt? ;-) har windows autoupdate, ja. når jeg sier tregt, mener jeg for eksempel at det tar ett minutt å komme inn i word for deretter å se bokstavene jeg skriver dukke opp på skjermen sekunder etter jeg trykket på keyboardet.. Lenke til kommentar
karl hungus Skrevet 30. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 30. januar 2004 hei igjen jeg fjerna norton internet security 2004, og da ble plutselig alt som det var ! pussige greier norman here i come ! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå