karl hungus Skrevet 23. januar 2004 Del Skrevet 23. januar 2004 Synes dere noen av disse her er mistenkelige ? Jeg har kj¢rt antivirus, adaware, maskina er fortsatt veldig treig, finner ikke ut hva det er. Etter en restart har jeg disse her i Task Manageren: Userinit.exe Wmiprvse.exe Safescan.exe Ccevtmgr.exe Ccsetmgr.exe Symlcsvc.exe Isass.exe Services.exe Winlogon.exe Csrcss.exe Msnmsgr Ctfmon Smss.exe Sndsrvc.exe Ccapp.exe Sstray.exe Mdm.exe Kj¢rer XP Pro SP1, Office 2003, Norton Internet Security 2004, Adaware 6. Tusen takk for hjelp! Lenke til kommentar
zipril Skrevet 23. januar 2004 Del Skrevet 23. januar 2004 Så ikke noe mistenkelig der, men du kan kille det aller meste på den lista der uten at windows begynner å kalve. Lenke til kommentar
karl hungus Skrevet 23. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 23. januar 2004 veldig pussig, maskina ble bare d¢nn treig for noen dager siden, og jeg finner ingenting galt; har sjekka for virus, ad/spyware. formaterte og la inn xpsp1 ved juletider og alt fungert flott siden da, men plutselig skar det seg. skulle gjerne skj¢nt hva dette her er for noe. det kan da ikke være hardware-tr¢bbel ?? Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 23. januar 2004 Del Skrevet 23. januar 2004 (endret) Du driver vel ikke å skipper scandisk i oppstart da? Særlig på C: disken, hvis den begynner å bli sliten blir det ofte problemer med filsystemet, og da går maskinen tregt som sirup. Jeg har nemlig det problemet av og til. Da lar jeg scandisk kjøre seg ferdig på C: (hvis den vil det), og finner ofte sidevis med feil den retter opp (orphaned files, inserting segment blabla into $I30 og ditt og datt). Etter det går maskinen som ei klokke igjen. Endret 23. januar 2004 av Bitex Lenke til kommentar
kill bill Skrevet 23. januar 2004 Del Skrevet 23. januar 2004 er den treig under oppstart også, eller blir den treigere etterhvert? har du installert/avinstallert programmer rett før dette skjedde? har du lastet ned .avi filer, evt. kopiert .avi filer inn på maskinen? Lenke til kommentar
timtowtdi Skrevet 23. januar 2004 Del Skrevet 23. januar 2004 (endret) Norton har kjente problemer med treghet. Edit: det skjedde dessuten noe med sertifikater el.l. rundt 7-8. jan d.å. Les mer på http://service1.symantec.com/SUPPORT/share...004010810205113 Imho ville jeg heller gått for Norman eller noe annet... Hva med safescan.exe? Hva er det for noe? (Tempfilfjerner?) Trenger du den? timtowtdi Endret 23. januar 2004 av timtowtdi Lenke til kommentar
karl hungus Skrevet 23. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 23. januar 2004 aner ikke hvor den safescan'en kom fra... maskinen er ikke spesielt treig under oppstart, den blir merkbart treigere etterhvert.. har tre helt identiske maskiner i et nettverk (lik software/hardware), de andre fungerer som f¢r, selv om de ha mottatt samme Norton-oppdateringer som problempcen. Lenke til kommentar
El Viking Skrevet 23. januar 2004 Del Skrevet 23. januar 2004 Javel, WinXP og SP1, sier du? Da kan det være dette: http://www.itavisen.no/art/1300897.html Lenke til kommentar
karl hungus Skrevet 23. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 23. januar 2004 nei, sp1 er ikke problemet, alle maskinene kj¢rer sp1, og sp1 var innlagt fra begynnelsen av på problemmaskinen som fungerte utmerket en måneds tid f¢r ting skar seg. Lenke til kommentar
shamanix Skrevet 23. januar 2004 Del Skrevet 23. januar 2004 Prøv å defragmenter og rens registery. Last ned O&O Defrag of RegSupreme. Lenke til kommentar
karl hungus Skrevet 23. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 23. januar 2004 Prøv å defragmenter og rens registery. Last ned O&O Defrag of RegSupreme. etter bare fem uker ?? Lenke til kommentar
lavizh Skrevet 23. januar 2004 Del Skrevet 23. januar 2004 Prøv å defragmenter og rens registery. Last ned O&O Defrag of RegSupreme. etter bare fem uker ?? Det er avhengig av hvor mye søppel du legger inn =) ... men jeg kjører defragging ukentlig for å ha et tipp topp system. eller.no Lenke til kommentar
shamanix Skrevet 23. januar 2004 Del Skrevet 23. januar 2004 du finner sikkert noen hundre ting å fjerne fra registery. bare bruk regsupreme og bruk scan metode: extra deep. kryss av alt den finner og trykk på fix. (den lager backup", noe som du ikke trenger. Lenke til kommentar
Judaz Skrevet 23. januar 2004 Del Skrevet 23. januar 2004 Jeg ville begynt med å avinstallere Norton Internet Security, en kilde til mye hodebry, supportsaker og trøbbel på jobb hos oss hvertfall. Treger ned maskina har den også en tendens til å gjøre. - Judaz - Lenke til kommentar
buskmann Skrevet 23. januar 2004 Del Skrevet 23. januar 2004 Hva med å ta en System Restore tilbake til før den plutselig ble så treig? Lenke til kommentar
blacktower Skrevet 23. januar 2004 Del Skrevet 23. januar 2004 Feilpostet *flytte* Lenke til kommentar
karl hungus Skrevet 23. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 23. januar 2004 vil system restore fjerne et eventuelt virusproblem ? Lenke til kommentar
shamanix Skrevet 24. januar 2004 Del Skrevet 24. januar 2004 vil system restore fjerne et eventuelt virusproblem ? Tror det Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 24. januar 2004 Del Skrevet 24. januar 2004 En system restore vil også fjerne alle exe-filene til programmer du har lagt inn siden da. Ikke særlig praktisk med haugevis av tomme snarveier på desktopen kanskje.. Lenke til kommentar
kill bill Skrevet 25. januar 2004 Del Skrevet 25. januar 2004 Prøv først å kjør Error Check på hver enkelt partisjon, gå inn på My Computer/Min Datamaskin og finn Error Check/Feilsøking, du finner det i properties/egenskaper for hver enkelt partisjon. Husk å hak av begge boksene inne på Error Check. Du gjør det på alle partisjonene, og så må du restarte maskinen, under oppstart sjekkes så hver enkelt partisjon for fil-problemer osv. Min bærbare ble nettopp kjørt gjennom samme prosedyre, fungerer helt topp nå, ikke noe sirup lenger. Lykke til. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå