Gå til innhold

Vil dere ta en titt på Task Manager - lista mi?

Anbefalte innlegg

Synes dere noen av disse her er mistenkelige ?

Jeg har kj¢rt antivirus, adaware, maskina er fortsatt veldig treig, finner ikke ut hva det er. Etter en restart har jeg disse her i Task Manageren:

Userinit.exe

Wmiprvse.exe

Safescan.exe

Ccevtmgr.exe

Ccsetmgr.exe

Symlcsvc.exe

Isass.exe

Services.exe

Winlogon.exe

Csrcss.exe

Msnmsgr

Ctfmon

Smss.exe

Sndsrvc.exe

Ccapp.exe

Sstray.exe

Mdm.exe

Kj¢rer XP Pro SP1, Office 2003, Norton Internet Security 2004, Adaware 6.

Tusen takk for hjelp!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

veldig pussig, maskina ble bare d¢nn treig for noen dager siden, og jeg finner ingenting galt; har sjekka for virus, ad/spyware.

formaterte og la inn xpsp1 ved juletider og alt fungert flott siden da, men plutselig skar det seg. skulle gjerne skj¢nt hva dette her er for noe.

det kan da ikke være hardware-tr¢bbel ??

Lenke til kommentar

Du driver vel ikke å skipper scandisk i oppstart da? Særlig på C: disken,

hvis den begynner å bli sliten blir det ofte problemer med filsystemet, og da går maskinen tregt som sirup. Jeg har nemlig det problemet av og til.

Da lar jeg scandisk kjøre seg ferdig på C: (hvis den vil det), og finner ofte sidevis med feil den retter opp (orphaned files, inserting segment blabla into $I30 og ditt og datt).

Etter det går maskinen som ei klokke igjen.

Endret av Bitex
Lenke til kommentar

aner ikke hvor den safescan'en kom fra...

maskinen er ikke spesielt treig under oppstart, den blir merkbart treigere etterhvert..

har tre helt identiske maskiner i et nettverk (lik software/hardware), de andre fungerer som f¢r, selv om de ha mottatt samme Norton-oppdateringer som problempcen.

Lenke til kommentar

Prøv først å kjør Error Check på hver enkelt partisjon, gå inn på My Computer/Min Datamaskin og finn Error Check/Feilsøking, du finner det i properties/egenskaper for hver enkelt partisjon. Husk å hak av begge boksene inne på Error Check.

Du gjør det på alle partisjonene, og så må du restarte maskinen, under oppstart sjekkes så hver enkelt partisjon for fil-problemer osv.

Min bærbare ble nettopp kjørt gjennom samme prosedyre, fungerer helt topp nå, ikke noe sirup lenger.

Lykke til.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...