blacktower Skrevet 23. januar 2004 Del Skrevet 23. januar 2004 TEST: Shuttle SB65G2 For en stund tilbake testet vi Shuttles SB61G2. Nå har turen kommet til SB65G2, som tydelig retter seg mot entusiastmarkedet, spillere og overklokkere. På menyen står også et lekkert utseende og integrert WLAN. Les artikkelen her Lenke til kommentar
snorreh Skrevet 23. januar 2004 Del Skrevet 23. januar 2004 (endret) Fin test! Kommer dere til å teste Shuttle SN85G4 snart? Endret 23. januar 2004 av snorreh Lenke til kommentar
Howard Skrevet 23. januar 2004 Del Skrevet 23. januar 2004 Kommer dere til å teste Shuttle SN85G4 snart? Vi har ingen konkrete planer foreløpig, men man skal absolutt ikke se bort i fra at en test av SN85G4 dukker opp! Lenke til kommentar
DuTTZi Skrevet 23. januar 2004 Del Skrevet 23. januar 2004 Bra test! Jeg eier selv en Shuttle SS51G og er meget fornøyd. På denne maskinen er firewire-utgangen av type 6-pins, på de nyere Shuttle-versjonene så er de utelukkende 4-pins, har noen en god forklaring på dette? Jeg vil jo si at 6-pins er å foretrekke da man kan lade opp komponenter (f.eks iPod) vha. av denne utgangen (dette er ikke mulig vha. 4-pins utgang). Lenke til kommentar
ahpadt Skrevet 23. januar 2004 Del Skrevet 23. januar 2004 (endret) En test av storebroren (som dere nevner i testen) hadde vært utrolig bra. Kanskje en liten shuttle-barebone duell; SN85G4 vs. SB75G2 <- Det hadde vært tingen! Endret 23. januar 2004 av ahpadt Lenke til kommentar
Gjest Slettet-VqMh8ni9 Skrevet 23. januar 2004 Del Skrevet 23. januar 2004 Krever eksternt grafikkkort grafikkort Lenke til kommentar
Aquabat Skrevet 23. januar 2004 Del Skrevet 23. januar 2004 Hvorfor har det blitt satt opp som et negativt punkt at den ikke har integrert grafikkontroller? Dere sier jo selv at dette er en maskin hvor målgruppen ligger i entusiast/gamer/overklokker-sjiktet, og da er det jo bortkastet med integrert grafikkontroller siden alle som kjøper den likevel ikke vil nøye seg med et crappy onboard skjermkort.. Lenke til kommentar
blacktower Skrevet 23. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 23. januar 2004 Krever eksternt grafikkkort grafikkort Takk Lenke til kommentar
blacktower Skrevet 23. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 23. januar 2004 Hvorfor har det blitt satt opp som et negativt punkt at den ikke har integrert grafikkontroller? Dere sier jo selv at dette er en maskin hvor målgruppen ligger i entusiast/gamer/overklokker-sjiktet, og da er det jo bortkastet med integrert grafikkontroller siden alle som kjøper den likevel ikke vil nøye seg med et crappy onboard skjermkort.. Fordi vi prøver å liste alle punkter som kan være relevante. Noen vil sette pris på den integrerte grafikken, men for andre er den bare en unødvendig kostand. Således burde det kanskje stått "slipper utgift til unødvendig grafikkontroller for de som ikke trenger den" som et positivt punkt, men det får nå være grenser for hva man skal skrive. Lenke til kommentar
ahpadt Skrevet 23. januar 2004 Del Skrevet 23. januar 2004 Krever eksternt grafikkkort grafikkort Takk Tviler på at det finnes eksterne grafikkort ja Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 23. januar 2004 Del Skrevet 23. januar 2004 SN85G4 vs. SB75G2 <- Det hadde vært tingen! Det hadde det. Selv om jeg tenker at hvis SB75G2 skulle målt seg med ytelsen til SN85G4, måtte det nok en stor og varm prosessor inn. Det er fordelen med AMD Athlon 64. Lenke til kommentar
ahpadt Skrevet 23. januar 2004 Del Skrevet 23. januar 2004 SN85G4 vs. SB75G2 <- Det hadde vært tingen! Det hadde det. Selv om jeg tenker at hvis SB75G2 skulle målt seg med ytelsen til SN85G4, måtte det nok en stor og varm prosessor inn. Det er fordelen med AMD Athlon 64. Måtte nok blitt en liten kraftpakke ja.. Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 24. januar 2004 Del Skrevet 24. januar 2004 Krever eksternt grafikkkort grafikkort Takk Tviler på at det finnes eksterne grafikkort ja Var nok heller de tre k'ene han tenkte på da. Lenke til kommentar
snorreh Skrevet 24. januar 2004 Del Skrevet 24. januar 2004 Jeg eier selv en Shuttle SS51G og er meget fornøyd. På denne maskinen er firewire-utgangen av type 6-pins, på de nyere Shuttle-versjonene så er de utelukkende 4-pins, har noen en god forklaring på dette? Jeg vil jo si at 6-pins er å foretrekke da man kan lade opp komponenter (f.eks iPod) vha. av denne utgangen (dette er ikke mulig vha. 4-pins utgang). De nye Shuttle-modellene har 2 Firewire-utganger. Foran er det riktignok bare en 4-pins Firewire-utgang, men på baksiden er det en 6-pins Firewire-utgang Lenke til kommentar
OSAEBO Skrevet 26. januar 2004 Del Skrevet 26. januar 2004 (endret) Jeg har også kjøpt en SB65G2. So far so good! Satte inn følgende: HD: 160GB Seagate S-ATA Skjermkort: Sapphire Radeon 9600 PRO All in Wonder CPU: 3,0 GH P4 DVD-brenner: Plextor (sort) - multiformat brenner. Men mitt problem er også støy. Har sjekket alle komponenter innvendig, og kommet frem til at det faktisk er strømforsyningen som bråker mest. Grafikkvifte og hovedvifte er begge ganske stille. Ser nå at Shuttle har laget en egen Ultra Silent 250W strømforsyning som passer (PC40 er modellbetegnelsen - finnes på flere norske nettbutikker). Kommer nok til å prøve denne. Skal plassere maskinen under en Pioneer plasma 50-tommer og da kjøre Windows XP Media Center Edition. Ser bra ut så langt! Mvh. - Øystein - Endret 26. januar 2004 av osaebo Lenke til kommentar
TheIlluminated Skrevet 15. februar 2004 Del Skrevet 15. februar 2004 Er det mulig for å ha to S-ATA disker i kabinettet, går det på bekostning av diskettstasjon? (RAID 0 er kos) Isåfall får jeg ha floppyen "ekstern" under Windows installasjon. Lenke til kommentar
blacktower Skrevet 15. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 15. februar 2004 Jepp, selvfølgelig. Men, RAID i en XPC...jaja, hver sin lyst Lenke til kommentar
TheIlluminated Skrevet 15. februar 2004 Del Skrevet 15. februar 2004 To Raptor i RAID 0 er ikke akkurat noe man "går fra" helt uten videre, det er meget greit til ja..så og si alt, vil ikke ha den ytelsen halvert. Er det noen som kan bekrefte at en slik løsning som jeg ønsker kan oppnås uten videre modifikasjoner av kabinettet? Lenke til kommentar
blacktower Skrevet 15. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 15. februar 2004 Mulig problem 1: Plass. Egentlig ikke et problem, for det er plass til to disker. Specs Mulig problem 2: Varme To Raptorer inntil hverandre blir intimt og koselig. Men det skulle ikke by nevneverdige problemer. Mulig problem 3: Strøm Kommer an på de andre komponenentene. Lenke til kommentar
TheIlluminated Skrevet 15. februar 2004 Del Skrevet 15. februar 2004 (endret) Vel, en DVD-spiller, 9600 Pro og P4 NW 3.0 Ghz burde den nok klare i tillegg til diskene Endret 15. februar 2004 av Basus Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå