Gå til innhold

Bytte hovudkort!


siDDis

Anbefalte innlegg

Nå er det på tide med eit hovudkort bytte for meg.

 

Nå har eg ein p4 2,4ghz@2,1ghz pågrunn av at eg sitter på ein abit bh7 som ikkje greier meir enn 175fsb.

 

Den gangen eg bytta frå Asus p4s533 til Abit Bh7 så kræsja windows totalt og eg måtte reinstallere windows på nytt. Det vil eg helst sleppe denne gangen.

 

Kortet eg har tenkt på nå er MSI 865PE Neo2-LS sida eg har høyrt at det er bra til overklokking og generelt. Får det og billig =)

 

Vil det vera komplekse problemer å bytte frå ABIT BH7 til MSI Neo2-LS?

Endret av siDDIs
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ved bytte av hardware, spesielt hovedkort, kan det være en veldig god ide å ta en ren installasjon av windows.

 

Det som bruker å lage krøll ved bytte av f.eks hovedkort er : chipset / ide kontrollere.

 

Det går jo selvfølgelig an å bruke sysprep, men om du har windows xp er det hipp som happ om det vil fungere.

 

om du lurer på hva sysprep er, sier jeg : http://support.microsoft.com

Lenke til kommentar

Vel nå har jeg drevet og testet litt på forskjellige kort som Abit max3 , asus p4c 800-e og msi, disse skiftet jeg først mellom uten å formatere , la bare inn driverne og oppdaterte dette funket fint. Så formaterte jeg og prøvde det ble ingen forskjell, men skifter du fra feks via til sis da blir det noe annet.

 

Ville iallefall prøvd dette først og ble det ikke bra så er det bare å formatere.

Endret av Snekker`n
Lenke til kommentar
Nei du må ikke formatere, men det er å annbefale at du gjør det. Har prøvd ett par ganger uten å fomatere, ble veldig ustabilt. Så eg formaterer alltid ved hovedkort bytte.

jeg sa BØR !

 

Om du har samme chipset trenger du ikke gjøre noe som helst i de fleste tilfeller.

 

Er det ikke samme chipset kan det være lurt å bli kvitt en del gamle drivere og annet som "henger igjen".

 

Har du en kjapp maskin er det piece of cake å ta en ny installasjon.. :-)

Lenke til kommentar

Eg har aldri formatert denna disken, bare legger windows over window igjen. Aldri hatt problemer, hugse bare på innstallere windows in ny mappe.

Men eg meiner at om eg avinnstallerer diverse chipsett drivere så burde det gå smertefritt.

 

Å innstallere windows på nytt er ikkje ein valgmoglegheit for meg, det skal vera absolutt siste utveg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...