hentur Skrevet 23. januar 2004 Del Skrevet 23. januar 2004 Prøvde å sette opp en laptop i går med fast IP (i samme område som gatewayen og de andre maskinene på nettverket). Satt også opp gateway, nettverksmaske og DNS. Likevel kom jeg ikke på nett, og prøvde å plinge gatewayen og en annen maskin på nettverket. Resultatet ble så som så.... Alt fra 25-100% tap mot annen maskin, og enda dårligere mot gateway... Når jeg plinga laptopen fra en annen maskin gikk det som oftest greit.... Noen som kan hjelpe meg? Hvorfor skjer dette? Lenke til kommentar
KriB Skrevet 23. januar 2004 Del Skrevet 23. januar 2004 Trådløst nettverk? Eller har du vanlig ethernet kabel? Prøvd å bytte kabel? Lenke til kommentar
hentur Skrevet 23. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 23. januar 2004 Nei, ikke byttet kabel, men tok kabel fra en annen maskin og den virker som den skal (kjører Win2k). Er XP mer kresen på kabelen tror du? Lenke til kommentar
KriB Skrevet 26. januar 2004 Del Skrevet 26. januar 2004 Jeg ville prøvd med en annen kabel for sikkerhets skyld. Prøv også nettverksortet i en annen maskin, så ser du om det er det. Eneste du kan gjøre egentlig, prøve de forskjellige komponentene rundt omkring, og se om det plutselig begynner å virke. Lenke til kommentar
*Tronaldo* Skrevet 26. januar 2004 Del Skrevet 26. januar 2004 Jeg hadde også lignende problemer hjemme hos meg. Da var det en maskin som hadde blaster ormen som spydde ut data på nettverket. Dette tok faktisk knekken på alle maskinene OG ruteren (?), som bare begynte å blinke etter en stund. Jeg ville sjekka det... Lenke til kommentar
hentur Skrevet 26. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 26. januar 2004 Takk for tipsene! Jeg vet det har vært problemer med én av maskinene før, men det skulle være i orden. Må sjekke det tror jeg Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå