alt Skrevet 23. januar 2004 Del Skrevet 23. januar 2004 (endret) Hei! jeg skal ha et hovedkort til p4 til rundt 1000-1200 og har tenkt på IC7 fra abit eller P4P800 fra asus.... noen annbefalinger eller andre forslag tar imot med glede.... Endret 23. januar 2004 av alt Lenke til kommentar
norrick Skrevet 23. januar 2004 Del Skrevet 23. januar 2004 (endret) Hei! jeg skal ha et hovedkort til p4 til rundt 100-1200 og har tenkt på IC7 fra abit eller P4P800 fra asus.... noen annbefalinger eller andre forslag tar imot med glede.... For rundt 100-1200 kr. så ville jeg ha tenk på akkurat det samme som du gjør. Jeg har testet både IC7 og IS7 fra ABIT og til en liten forundring så yter faktisk IS7 kortet bedre, dette kommer også frem i tester (med forbehold om GAT enablet). IS7 kortet jeg testet var en ekstremt god overklokker og jeg har enda til dags dato ikke testet et kort som slår det. BTW. Jeg ser at komplett.no har et demobrukt Abit IC7-MAX3 Hovedkort S478/800mhz,SATA til NOK 1,501.51. De har kun et eksemplar inne og er du rask så kan du bestille det. Dette kortet er absolutt noe av det beste som er og klarer du å spytte i 300 kr. til så vil jeg si at det er verd hvert øre! Endret 23. januar 2004 av norrick Lenke til kommentar
Rayline TWB Skrevet 23. januar 2004 Del Skrevet 23. januar 2004 Kan være en ide å først lese om en god del brukere her på forumet som ikke er så happy med IC7 MAX3.......... Lenke til kommentar
Tåkelys Skrevet 23. januar 2004 Del Skrevet 23. januar 2004 Asus P4P800/DELUXE har jo fått masse god omtale. Så jeg tror du vil få et godt kort hvis du velger det. Lenke til kommentar
Rayline TWB Skrevet 23. januar 2004 Del Skrevet 23. januar 2004 Eller de rene Abit IC7 eller IS7............også gode kort i den prisklassen. Lenke til kommentar
ronnyaa Skrevet 23. januar 2004 Del Skrevet 23. januar 2004 Kan være en ide å først lese om en god del brukere her på forumet som ikke er så happy med IC7 MAX3.......... Tror nok mesteparten av de som eier IC7 MAX3 er fornøyd Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 23. januar 2004 Del Skrevet 23. januar 2004 (endret) Asus P4P800/DELUXE har jo fått masse god omtale. Så jeg tror du vil få et godt kort hvis du velger det. Nei det har ikke fått masse god omtale, det er nok det dårligste valget du kann gjøre men Asus P4C 800-E er bra vær klar over at det er stor forskjell på disse to. Kjører MAX 3 og har aldri hatt et bedre kort, har testet det med ram fra twinMos, Geil , Corsair og OCZ uten problemer. Endret 23. januar 2004 av Snekker`n Lenke til kommentar
Tåkelys Skrevet 23. januar 2004 Del Skrevet 23. januar 2004 Nei det har ikke fått masse god omtale, det er nok det dårligste valget du kann gjøre Hvordan kan du si det? For 1200kr får man mye kort for pengene. Her er noe av det jeg har funnet om kortet: - The overclockability of this board is no doubt one of the best around with FSB topping a high 329Mhz. - I would say there is a tie between ASUS P4P800 Deluxe and ABIT IS7-G for best performance as both boards are equally outstanding. - It makes you wonder what ASUS did to the board to get it to run so fast and stable. - All in all, a good board with some issues. The ASUS P4P800 seems to be a great match for your speed hungry Pentium 4 2.4C processor, without a doubt. Maybe with some new drivers and a BIOS update or two, the other issues encountered will go away. At that point, the board would be nearly perfect. - The ASUS P4P800 is an extremely well engineered board that epitomizes the stability and speed that we have come to expect from ASUS - The ASUS P4P800 is certainly on the HardOCP short list of Intel boards we directly recommend to our readers and friends. Selvfølgelig finner man noen negative ting om dette hovedkortet, slik man gjør med de fleste kort. Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 23. januar 2004 Del Skrevet 23. januar 2004 Nei, men det er fakta , mange sliter kollosalt med det kortet og det var nok ikke for ingenting at Asus kom med E utgaven bare et par mnd etter. Ja kortet yter godt om du får det til , men desverre er det et sjansespill. Lenke til kommentar
monzilla Skrevet 23. januar 2004 Del Skrevet 23. januar 2004 Vel, så vidt jeg vet har IS7 integrert skjermkort, og jeg tviler på at du trenger det. Derimot har du Abit AI7 som er i toppskiktet i 865PE gruppen. Teorien min er at du bør heller kjøpe det beste 865PE kortet enn det minst gode 875 kortet... Har forøvrig AI7 og er strålende fornøyd Lenke til kommentar
Tåkelys Skrevet 23. januar 2004 Del Skrevet 23. januar 2004 Nei, men det er fakta , mange sliter kollosalt med det kortet og det var nok ikke for ingenting at Asus kom med E utgaven bare et par mnd etter. Nå tror jeg du blander godt her. Det er snakk om et P4P800, og ikke P4C800, som jeg tror du snakker om. Lenke til kommentar
Rayline TWB Skrevet 23. januar 2004 Del Skrevet 23. januar 2004 Vel, så vidt jeg vet har IS7 integrert skjermkort, og jeg tviler på at du trenger det. Feil! IS7 har ikke integrert skjermkort. Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 23. januar 2004 Del Skrevet 23. januar 2004 Nei, men det er fakta , mange sliter kollosalt med det kortet og det var nok ikke for ingenting at Asus kom med E utgaven bare et par mnd etter. Nå tror jeg du blander godt her. Det er snakk om et P4P800, og ikke P4C800, som jeg tror du snakker om. Jepp du har helt rett P4P 800 er et utmerket kort, dette har jeg testet og fant ikke noe å utsette på det. BEKLAGER SÅ MYE Lenke til kommentar
norrick Skrevet 23. januar 2004 Del Skrevet 23. januar 2004 Vel, så vidt jeg vet har IS7 integrert skjermkort, og jeg tviler på at du trenger det. Nope. Finnes ingen "vanlige" IS7 med integrert skjermkort. Lenke til kommentar
stigen1 Skrevet 23. januar 2004 Del Skrevet 23. januar 2004 Både P4P800 og P4C800 fra Asus er bra kort, P4C800 er hakket bedre både med og uten E-edition- det er med 875p brikkesettet og har fått utmerkede omtaler. PS: det har begge kortene, her er det smak og behag for lommeboken, P4C800 koster en 500-lapp mer! Har selv P4C800, kjempekort! Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 23. januar 2004 Del Skrevet 23. januar 2004 Som sagt P4C800 er et bra kort om du får det til å funke, desverre er det ikke like enkelt bestandig, P4C800-E derimot er kvitt disse problemene + at det er et mer moderne kort med tanke på hva som er på det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå