Gå til innhold

Toll på playusa vare

Anbefalte innlegg

Jeg bestilte en dvd fra playusa for ikke så lenge siden, den kom på £17.99, ca 204 kroner. Så var jeg i postkassen idag og ja der lå den, men det lå også med en lapp klistret på pakken fra posten norge as:

"Du har mottatt en forsendelse fra utlandet som må tollforklares ovenfor tollvesnet"

osv. Jeg har sett på div. tråder om akkurat det med forsendelse fra utlandet, og det jeg lurer på er om jeg har tolket disse artiklene riktig:

http://php.dinside.no/php/art.php?id=32641

http://www.dinside.no/php/art.php?id=31906

Jeg skal altså ikke betale et rødt øre mer, hvis jeg har tolket dette riktig. har jeg det? :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du bør slippe tollen ja, men du må nok gjennom et par brev til posten og regningen dumper ned i postkassa di først så den må du nok betale så får du pengene igjen etterpå.

Jeg bestilte 24 s1&s2 collectors edition som faktisk ikke kosta mer en 500 kroner eller så fra playusa.com, endte opp med en gøyal liten regning i tillegg på 300 kroner fra tollvesenet. akkurat mitt tilfelle lønte det seg nok, men i de fleste tilfeller bør du kjøpe billigdvder derfra, de ramler ned i postkassa uten merkelapper fra posten hvertfall :D

Lenke til kommentar
Du bør slippe tollen ja, men du må nok gjennom et par brev til posten og regningen dumper ned i postkassa di først så den må du nok betale så får du pengene igjen etterpå.

Jeg bestilte 24 s1&s2 collectors edition som faktisk ikke kosta mer en 500 kroner eller så fra playusa.com, endte opp med en gøyal liten regning i tillegg på 300 kroner fra tollvesenet. akkurat mitt tilfelle lønte det seg nok, men i de fleste tilfeller bør du kjøpe billigdvder derfra, de ramler ned i postkassa uten merkelapper fra posten hvertfall :D

har du lest på den siden, alt han gjorde var å sende et brev og der fulgte det med følgende:

Kopi av DinSides artikkel.

Utskrift fra Play.com - med DVD-pakkens pris.

Utskrift av de engelske portosatsene (Royal Mail).

Han sendte også med kontonummeret sitt, men det som var her er at han betalte for den, det står ikke der, men han betalte vel for å få den, så gikk han videre med saken. Jeg har ikke betalt et rødt øre enda, og jeg sitter her med dvd'en, jeg trodde man måtte betale før man fikk den, sånn var det før i hvert fall.

For ifjor så bestilte jeg en dvd box som kom på 567 kroner, der måtte jeg først skrive under noen papirer, så måtte posten sende det til dem, så ble boksen sendt til meg. Så jeg må nok ikke ut med noe, og det går vel greit å skrive mail til dem også, gjør det ikke? :ermm:

Lenke til kommentar
Les hva som står på de to link'ene Scrim oppgir først....

Artiklene på dinside gjelder forsendelser med porto, der posten inkluderer portoen i totalprisen. Playusa sender fraktfritt, og det er derfor ingen frakt å trekke fra.

Poenget er at man antar at kostnaden for porto er iberegnet prisene play og playusa opererer med.

Lenke til kommentar
Les hva som står på de to link'ene Scrim oppgir først....

Artiklene på dinside gjelder forsendelser med porto, der posten inkluderer portoen i totalprisen. Playusa sender fraktfritt, og det er derfor ingen frakt å trekke fra.

Hvis det hadde vært så hadde ikke han fått tilbake pengene sine, så du tar nok litt feil. ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...