Gå til innhold

program som gjør så folk ikke har tilgang

Anbefalte innlegg

Morn. Sitter på skolen. har egene pcer i klasserommet, enesten er at vi må ha passord a260 (klasserommet) ;D

her er problemet, er alltid noen tullinger som skal kødde. (oj visste ikke at du trengte den fila jeg. trudde du skrev viktig på moro jeg. osv osv osv) sånt idioti. Jeg er ganske lei. Så lurer på om det er et program som gjør at jeg kan sette ekstra passord. etter de har logget inn, så må de skrive inn nytt passord. (det kan jeg sette selv) Eller noe slikt som det hadde vært flott.

Kan jo bruke administrator med det er også s260, og da har jeg ikke tilgang til domenet\internett. Så da blir det piss der. jeg MÅ logge inn som 3esa-15 - a260 eller så blir det piss.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hvilket OS har du da? Win XP HOME? er ikke helt sikker, men mener å ha sett av det jeg har at skole maskinene kjører NTFS på system partisjonen sin. de fleste kjører da Win XP HOME (PRO blir for dyrt) men uannsett, det kan bli litt vanskelig. for hvis det er bare du som bruker maskina så er det jo egentlig bare å sette et passord på brukerkontoen din, å gjøre slik at når skjermbeskytteren slår seg på så kommer den i innloggings viduet når du rører på musa, å må skrive passord igjen. dette er den enkeleste måten. men allikevel så kommer de seg inn igjennom Safe Model. det er enklere å hvis man bruker Windows 2000 for da kan man høyreklikke på partisjonen og velg egenskaper, og sikkerhet. da kan du velge hvem som skal ha tilgang.

men som sagt, hvis det er bare du som bruker pc`en så kan det bli vanskelig. hvis du ikke setter passord på admin kontoen i safe mode å da. da er det ingen som kommer inn+ at du setter passord på den vanlige brukerkontoen din.

Lykke til.

Lenke til kommentar
hvilket OS har du da? Win XP HOME? er ikke helt sikker, men mener å ha sett av det jeg har at skole maskinene kjører NTFS på system partisjonen sin. de fleste kjører da Win XP HOME (PRO blir for dyrt) men uannsett, det kan bli litt vanskelig. for hvis det er bare du som bruker maskina så er det jo egentlig bare å sette et passord på brukerkontoen din, å gjøre slik at når skjermbeskytteren slår seg på så kommer den i innloggings viduet når du rører på musa, å må skrive passord igjen. dette er den enkeleste måten. men allikevel så kommer de seg inn igjennom Safe Model. det er enklere å hvis man bruker Windows 2000 for da kan man høyreklikke på partisjonen og velg egenskaper, og sikkerhet. da kan du velge hvem som skal ha tilgang.

men som sagt, hvis det er bare du som bruker pc`en så kan det bli vanskelig. hvis du ikke setter passord på admin kontoen i safe mode å da. da er det ingen som kommer inn+ at du setter passord på den vanlige brukerkontoen din.

Lykke til.

Kjører 2000.

Har ikke lov til å sette passord på brukeren. uten om a260.

Det er på skolen. men brukerne 3esa-15 så logger jeg inn på domenet til skolen, får tilgang til nett osv. Det er egentlig bare jeg som bruker den pcen. Men hvis jeg f.eks ikke er der den timen, er det noen andre tullinger som tar pcen. Og skjermbeskytter hjelper lite, for det er bare å restarte. Admin kontoen er egentlig ikke vits å gjøre noe med. Alt jeg bruker blir lagra i dokumenter/skrivebord (så hvis de logger inn som administrator så er det ikke det første dem ser, tviler egentlig litt på at dem LETER etter ting å ødelegge)

Men brukeren min hadde det egentlig vært flott om jeg kunne sikra. kan ikke bytte passord. Men om det hadde vært et program som starta rett etter jeg hadde logget inn, og bedt om passord som jeg kan sette til hva jeg vil altså.(for at folk skal kunne gjøre noe, eller gjøre så skjermbeskytteren startet med engang jeg starta opp eller noe) hadde det vært flott.

Endret av JuZt3r
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...