Gå til innhold

Windows finner ikke iPod'en lenger!

Anbefalte innlegg

Har en iPod 10 GB versjon (Gen1). Spilleren er formatert til windows-ipod. iPod'en fungerer helt greit, den starter opp, spiller musikk osv. Problemet starter når en skal overføre ny musikk..

Etter at jeg dytter inn firewirekabelen inn i iPod'en og PCen skal i prinsippet iPod'en gå inn i et slags filoverføringsmodus. Dette gjorde den før, men nå skjer det ingenting. Det eneste som skjer med iPod'en er at den begynner å lade, akkurat som om firewire kabelen skulle vært dyttet inn i laderen i stedet for i PCen. På PCen skjer det heller ingenting når iPod'en er tilkoblet. Det registrerer ikke engang at iPod'en er der. Har prøvd å koble den til flere PCer uten hell..

Noen som kan hjelpe?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
har du prøvd å resette ipoden ? (holde inn meny og play knappene samtidig en liten stund)

Jepp. Har prøvd dette samt å holde inn play-knappen mens iPod'en restarter seg. Ingenting funker, iPod'en går bare tilbake til "spillemodus" igjen. Akkurat som om jeg skulle hatt den tilkoblet en lader..

edit: Holder jeg inne de to back/forward knappene mens iPod'en restartes (etter at play+meny er trykket inne i 10 sekunder) får jeg opp beskjeden "Nå kan du koble fra" på iPod'en. Ingenting annet.

Endret av brannslange
Lenke til kommentar

Jeg har hatt det samme problemet som deg med min 15 gig(gen. 2). Fikk ikke kontakt med PC i hele tatt. Den bare ladet da jeg koblet til firewire. Etter mye prat med de på applesupport, som ikke skjønte så mye som vanlig, ble jeg ikke noe klokere og det funket like dårlig. Så jeg sendte den til rep. og fikk en ny ipod tilbake. Så tror ikke det er så mye å gjøre med. Er bare å sende den inn, men spørs om garantien er gått ut da, siden du har første gen.

Lenke til kommentar
Kommmer det noe på iPod skjermen da ? Eller er det bare helt vanlig, som du skulle spille en sang hvis du kobler til ?

Når jeg plugger inn firewirekabelen fungerer iPod'en som du sier helt vanlig. Kan spille av sanger og bruke den helt normalt. Problemet er jo at den skulle i stedet ha gått i "filoverføringsmodus".

Mulig jeg prøver å få den sendt inn til Apple. Garantien er gått ut, men har jo fremdeles kjøpsloven å støtte meg til.

Lenke til kommentar

synes å huske at ehpod spør man om vil at ipoden skulle dukke opp som disk på "My computer" ? lenge siden jeg har installert ephod så

husker ikke i farten.. hva med å uinstallere & installere ephod igjen?

installere software som var med..

..men det har du vell prøvd (?)

Lenke til kommentar
synes å huske at ehpod spør man om vil at ipoden skulle dukke opp som disk på "My computer" ? lenge siden jeg har installert ephod så

husker ikke i farten.. hva med å uinstallere & installere ephod igjen?

installere software som var med..

..men det har du vell prøvd (?)

Problemet er ikke at Ephpod, iTunes, Xplay el. ikke finner disken, problemet er at windows generelt ikke finner den.

Sjansen er liten, men det kan være at det er kabelen som er problemet. Noen som vet om vanlig, standard firewire-kabler fungerer sammen med iPod'en eller om en er nødt til å ha spesial-kabler?

Lenke til kommentar

Nei det funker ikke med standard firewire kabel. Må enten bruke den firewire som følger med eller kjøpe en usb kabel som består av en usb-kabel og en firewire-kabel. Dette er fordi usb ikke klarer å lade ipoden, så firewire kabelen er med til å koble ladern i.

Jeg vill ringt apple-support å hørt om garantien gjelder enda. Og sendt den inn til de på reperalsjon. For tror ikke det er noe løsning på problemet ditt.. Jeg prøvde også alt, men det bare fortsatte å bare lade når jeg satte inn firewire kabelen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...