Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Bluecom sdsl og trådløs router

Anbefalte innlegg

Jeg har et trådløst nettverk hjemme med en smc barricade trådløs router. Dette funker fint. Jeg har bestilt sdsl fra bluecom, og montør kommer på mandag. Jeg fikk sdsl-modemet i posten i går, sammen med info om hva jeg skal skrive inn på gateway og dns for å få min faste ip til å stemme. Jeg har ikke prøvd å sette opp dette enda, men jeg ser for meg at det blir et problem. Sdsl - modemet er en router m/8 porter til lan + 1 wan port som skal til vegguttaket. Min trådløse router har en wan port ( og antenner til lan da ). Jeg lurte på hvordan i all verden jeg skal koble, og ikke minst sette opp routerne. Wan porten på sdsl - routern skal selvfølgelig i veggen. Så må jeg da ta en ukrysset kabel mellom port nr. 1 i sdsl routern til wan porten i den trådløse routern? Og i hvilken av routerne skal jeg sette opp ip info, dns, gateway etc? Skal jeg sette opp samme info i begge routerne, eller bare skrive inn info i sdsl routern, og sette den andre på automatisk? Jeg ser for meg et problem ved å koble en router i en annen router... Kan noen som har peiling hjelpe meg litt her?

Takk!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bekalger, men den forstod jeg ikke. Kan du vennligst forklare meg om mulig på en lettere trinn-for trinn måte hvordan jeg skal koble og hva jeg skal sette opp? Jeg tror jeg forstod at alt skal settes opp på SMC men usynlig hææ? :wow:

Kan du eller en annen smarting utdype?

Takk!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...