Gå til innhold

Overklokking av AMD XP 2600

Straits

Anbefalte innlegg

Har kjøpt meg en Amd Xp 2600+ Barton, og lurer på hva jeg skal stille inn på i bios for å få høyere ytelse.. Veit ikke om den er låst! Dreiv å fiksa litt i går men det endte opp med at det blei masse prikker på skjermen og greier! :cry: SÅ venter på svar!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du bør skrive litt mer om hardwaren din..

Hvis det ble masse prikker og ræl når du 'fiksa' litt, ville jeg resette BIOS. Les i hovedkortets brukermanual hvordan du gjør det, det er vanligvis vha en jumper.

For å sjekke om den er låst, still multipliern ett hakk lavere (2600+ har standard multiplier på 11.5, sett den til 10.5 eller 11), og se om PC'en starter. Hvis den ikke starter, nullstill BIOS igjen - dette vil si at CPUen din er låst. Hvis den starter, er den ulåst, og du er heldig ;)

Målet er å få FSB hastigheten så høy som mulig, prøv i 1- eller 2-trinns hakk. Dersom BIOS er ulåst, sett ned multiplier og øk FSB til 200 (hvis RAM'en din tåler det), og sett etterpå multiplier så høyt som mulig. Om RAM'en tåler mer enn 200mhz (Corsair kan f.eks. overklokkes til 250), sett den enda høyere.

Dersom du har veldig god kjøling, kan du øke CPUens Vcore når maskinen blir ustabil. Vær oppmerksom på at varmen øker betraktelig når du øker Vcore, så god kjøling er et must!

Lykke til :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...