Gå til innhold

Radeon 9800pro aiw


Spyder

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Du har mulighet for å velge flere opptakskvaliteter, det er ikke Radio på dette kortet, det er det kun 9600Pro AIW som har. Fordelen med å velge eksternt tv-kort, er at du kan beholde dette når skjermkortet har blitt for tregt og skal oppgraderes.

Har selv AIW og er meget fornøyd med denne løsningen, synes også ATI-sitt MMC blir bedre og bedre, Anbefalles :yes:

Lenke til kommentar

Et godt poeng det at 9800Pro + tv kort kanskje er vel så bra som et 9800Pro AIW!

 

Er "multimedia mulighetene" like gode på en slik kombinasjonsløsning? Slik som "time-shifting" av tv sendingene, som er en morsom sak. AIW har jo s-vhs inngang. Vil et tv kort ha en slik mulighet?

 

Til slutt, hva slags tv-kort bør en velge for å få et like godt alternaltiv som AIW?

Lenke til kommentar
Noen som vet hvordan opptaks kvaliteten blir på dette kortet og er det radio på det.

Saken er enkel, hva blir best å kjøpe Radeon 9800pro aiw eller Radeon 9800pro + et digital tv kort hva blir egentlig best.

 

Trenger noen synspunkter på dette her :thumbup:

Som nevnt så er det ikke radio på dette kortet.

Hva som er Best? Hm, ikke lett å svare på siden dette kan være subjektivt.

Personlig så ville jeg ha gått for et vanlig 9800PRO kort og kjøpt en tuner ved siden av.

Dette vil jeg ha gjort fordi det er som oftest bedre klokkeegenskaper på et ikke AIW kort og skulle TV-kortet gå i stykker så trenger du bare å sende inn det.

Kjøleløsningen på et 9800PRO AIW er ikke adekvat og det mener jeg også om 9800PRO kortet men her er det mye enklere å bytte kjøleløsning siden TV-tuneren ikke står i veien (AIW kortene har litt ekstra greier på printet som står litt i veien for andre kjøleløsninger).

Ikke misforstå, et AIW kort er en god løsning men det finnes bedre.

Lenke til kommentar
Lurer mest på hvordan selve kvaliteten aiw's bilde er i forhold til digitale tv kort, :)

Knallskarpt bilde på TV-tuneren og er noe av det beste jeg har sett!

Jeg sitter her med et ombygd 9800SE AIW som er moddet til 9800PRO AIW og jeg er kjempefornøyd med det.

Har testet opp mot de dyreste TV-kortene som Pinnacle PC-TV Pro og et Hauppage kort som skulle være i toppklasse men ATI sin løsning er hakket bedre.

Lenke til kommentar
Noen som vet hvordan opptaks kvaliteten blir på dette kortet og er det radio på det.

Saken er enkel, hva blir best å kjøpe Radeon 9800pro aiw eller Radeon 9800pro + et digital tv kort hva blir egentlig best.

 

Trenger noen synspunkter på dette her :thumbup:

Som nevnt så er det ikke radio på dette kortet.

Hva som er Best? Hm, ikke lett å svare på siden dette kan være subjektivt.

Personlig så ville jeg ha gått for et vanlig 9800PRO kort og kjøpt en tuner ved siden av.

Dette vil jeg ha gjort fordi det er som oftest bedre klokkeegenskaper på et ikke AIW kort og skulle TV-kortet gå i stykker så trenger du bare å sende inn det.

Kjøleløsningen på et 9800PRO AIW er ikke adekvat og det mener jeg også om 9800PRO kortet men her er det mye enklere å bytte kjøleløsning siden TV-tuneren ikke står i veien (AIW kortene har litt ekstra greier på printet som står litt i veien for andre kjøleløsninger).

Ikke misforstå, et AIW kort er en god løsning men det finnes bedre.

Dette var svaret som gjorde det det mye enklere for meg ja, stikker ned på komplett å kjøper et 9800pro nå :dribble: så får jeg heller kjøpe tv kort senere

Håper bare de har det inne da :thumbup:

Endret av Spyder
Lenke til kommentar

Min anbefaling av analoge kort er Hauppauge! WinTV PVR350, Tv-kort & MPEG2.

Et av markedets beste.

 

Leadtek-kortene kommer også bra ut i tester, et billig men bra alternativ er Leadtek WinFast TV2000XP Expert.

Lenke til kommentar

Hva med: http://www.databutikken.com/no/default.php?artId=416224 eller http://www.databutikken.com/no/default.php?artId=ASUSTV da?

 

Noen linker til reviews av disse eller andre tv-kort?

 

Noen fordeler med usb tv-tuner? Usb 2.0 har vel høyere båndbredde enn pci, og det er kanskje en fordel. Blir pci bussen veldig belastet av tv-tuneren forresten?

Endret av JHS
Lenke til kommentar
Det er jo mange tester av tv kort her da, http://www.dinside.no/php/art.php?id=93969 tror jeg likte best Leadtek Winfast TV2000 kortet best av de her.

 

Hmm må man virkeli ha en ekstern skjerm hvis man skal bruke dette kortet Hauppauge WinTV-PVR-350 http://www.dinside.no/php/art.php?id=90588

 

Kan ikke ikke si jeg likte det da, kan ikke være mulig det vel :dontgetit:

Sitat Dinside.no: Når vi slo av visningen på PC-skjermen, og bare så på TV’en som var koblet til direkte fra utgangen på PVR-350, sank CPU-forbruket dramatisk.

 

Dette betyr at du kan vise på både TV og monitor men for at kortet skal fungere "optimalt" så må må man koble til en ekstra skjerm slik at selveste kortet tar seg av bildebehanlingen og på bruker du nesten ikke PC'ens CPU.

En meget grei løsning hvis noen skla spille på PC'en samt at TV funksjonen blir brukt.

Et knallkort men det koster virkelig deretter.

Lenke til kommentar

Det hørtes jo mye bedre ut da, men det blir ikke en billig fornøyelse det der nei.

Men det sto noe om at det tok ca tre sec for å bytte kanal hvis dette stemmer så er jo det et konge irritasjonsmoment, eller var det kansje bare på test oppsettet.

 

Men sett at jeg greier å vente en stund til da er det noen tv kort produsenter som har noe nytt på vei.

 

Skrive tabbe :D

Endret av Spyder
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...