Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tror ikke Netcom er noe mer useriøse enn andre aktører. For det første har de banet vei for Norge ut av Telenors monopol. For det andre er dette en taktikk som Telenor har brukt lenge, med å tilby 1200 kroner eller en ny telefon, sist var det en T610. Når vi snakker om useriøse aktører kan vi jo ikke glemme å nevne Chess, som har et abb med forhåndsbetaling uten sikkerhet. Hvis Chess går konkurs ryker altså det forhåndsbetalte abb. Som jeg har sagt mange ganger tidligere har Chess en veldig dårlig kredittvurdering, og de færreste banker vil altså tilby dem lån, men forbrukernes forhåndsbetaling gjør at de blir mer likvide. Da er det heller ikke rart at de er muligheten til å gi disse gunstigere takster, så og si at Netcom er noe værre enn de andre i klassen blir bare sprøyt.

 

Så på bedriftsmarkedet, som er for proffe innkjøpere. Der har Netcom BusinessTalk sterkt fotfeste, og er blant de billigste.

Lenke til kommentar

og fjæra ble til fem høns. Sluker man alt rått fra dette forumet står du bare fram som en idiot. Hvorfor i huleste skulle netcom ringe en 16 år gammel jente å mase på å få henne til å bytte når hun sikkert ikke ringer for all verden uansett. Det var vel 5, så ble det 10. Historien fortsatte rundt cafeen og plutselig 30 min. Snedig slikt. NC og Telenor, omtrent som AMD og Intel, noen liker det ene, noen det andre. Smaken er som baken og de som liker Telenor snakker dritt om NC og motsatt.

Lenke til kommentar
Som jeg har sagt mange ganger tidligere har Chess en veldig dårlig kredittvurdering, og de færreste banker vil altså tilby dem lån, men forbrukernes forhåndsbetaling gjør at de blir mer likvide.

Hvor har du dette fra? Å komme med sånne påstander er med på å sette et firma i særdeles negativt lys, og bør kunne dokumenteres.

Endret av *Snoopy*
Lenke til kommentar

det finnes alltid en feil eller l.o med operatører osv... det vil det alltid gjøre og det vil uansett være noen misfornøyde og fornøyde kunder, slik er det med det meste..

 

om man hører ditt eller datt så er vel det d samme... man bør gjøre seg sin egen mening og oppfatning om ting. det som er viktig er at hver enkelt person er fornøyd med sitt. verre er det ikke..

 

folk må virkelig slutte å klage så fælt å heller se litt positivt på ting.. hvis man ikke er fornøyd så er det ikke verre enn å bytte leverandør.. blir man ringt opp å ikke vil snakke med de så legg på..skjønner lissom ikke helt hva som er problemet her .... :green:

 

 

Don`t worry, be happy

Lenke til kommentar
Som jeg har sagt mange ganger tidligere har Chess en veldig dårlig kredittvurdering, og de færreste banker vil altså tilby dem lån, men forbrukernes forhåndsbetaling gjør at de blir mer likvide.

Hvor har du dette fra? Å komme med sånne påstander er med på å sette et firma i særdeles negativt lys, og bør kunne dokumenteres.

Det stod i Kapital, husker ikke hvilket kredittvurderingsselskap som gav dem rødt lys, men jeg tror det var et av de større europeiske.

 

Ser man i DN fra i går/ i dag ser man også hvordan det står til med økonomien til eier Vollvik er, han er belånt til over pipa. Og det er hans investeringsselskap som eier 70% av Chess.

 

Du som tydeligvis skulle være litt inn i Chess, siden du antyder at jeg kommer med feilaktige opplysninger burde vel vite dette ?

Lenke til kommentar

Off topic, men klarer ikke å la være å svare!

Jeg, og sikkert mange andre, bryr meg fint lite om økonomien til Chess-sjefen sjøl. Ettersom Chess er såpass billige som de er, og kundene strømmer til, så kommer Chess til å gå med heidundranes overskudd, dermed blir nok lånet fort nedbetalt også, vil jeg tro. Alle oppegående må jo skjønne at en hver person som Vollvik, ikke er så stinn av penger at han kan starte et mobilselskap uten å ta opp et lån.

Men å si at Chess, NetCom osv er snuskete, synes jeg er en drøy påstand, som du bør klare å dokumentere bedre enn dette!

 

Bare for moroskyld kan jeg jo nevne at You også driver å ringer rundt og selger abonnement mot bindingstid i 18 mnd. Hva jeg synes om det, er jo en sak for seg selv. Jeg vil iallefall ikke gå så langt som å kalle det snuskete. Det er en vanlig form for salg som det går an å reservere seg mot. Men når jeg sammenlignet dette abonnementet hos You med f.eks Chess, så var det ikke mye å tjene på å velge Chess!

Lenke til kommentar
og fjæra ble til fem høns. Sluker man alt rått fra dette forumet står du bare fram som en idiot. Hvorfor i huleste skulle netcom ringe en 16 år gammel jente å mase på å få henne til å bytte når hun sikkert ikke ringer for all verden uansett. Det var vel 5, så ble det 10. Historien fortsatte rundt cafeen og plutselig 30 min. Snedig slikt. NC og Telenor, omtrent som AMD og Intel, noen liker det ene, noen det andre. Smaken er som baken og de som liker Telenor snakker dritt om NC og motsatt.

Hu bruker faktisk mobilen mye og det nummeret var registert på moren hennes så de kunne ike vite at de ringte til ei som var 16!

Lenke til kommentar
Off topic, men klarer ikke å la være å svare!

Jeg, og sikkert mange andre, bryr meg fint lite om økonomien til Chess-sjefen sjøl. Ettersom Chess er såpass billige som de er, og kundene strømmer til, så kommer Chess til å gå med heidundranes overskudd, dermed blir nok lånet fort nedbetalt også, vil jeg tro. Alle oppegående må jo skjønne at en hver person som Vollvik, ikke er så stinn av penger at han kan starte et mobilselskap uten å ta opp et lån.

Men å si at Chess, NetCom osv er snuskete, synes jeg er en drøy påstand, som du bør klare å dokumentere bedre enn dette!

 

Bare for moroskyld kan jeg jo nevne at You også driver å ringer rundt og selger abonnement mot bindingstid i 18 mnd. Hva jeg synes om det, er jo en sak for seg selv. Jeg vil iallefall ikke gå så langt som å kalle det snuskete. Det er en vanlig form for salg som det går an å reservere seg mot. Men når jeg sammenlignet dette abonnementet hos You med f.eks Chess, så var det ikke mye å tjene på å velge Chess!

http://www.hegnar.no/IT-Kanalen/newsdet.as...=138025&cat=100

 

Stemmer nok at han ikke er spesielt stinn av gryn ja!

 

At kundene strømmer til er forsåvidt riktig, og firmaet har en driftsmargin på 10%, jeg vet ikke hvordan dette er i forhold til Telenor og Netcom. De har jo langt lavere kostnader fordi de ikke utbygger og utvikler nett, men kun leier.

 

Det var ikke jeg som sa at de var snuskete. Det jeg sa var at de hadde dårlig kredittvurdering og at det er de færreste banker som vil gi dem lån, derfor synes jeg det er litt på kanten at de krever forhåndsbetaling av abbavgift. Dette blir jo likvider de kan få renteinntekter på og benytte i daglig drift, for særlig kredittverdige virker de jo ikke.

 

Kan godt finne frem denne tråden, hvis du absolutt vil det ?

Lenke til kommentar
At et selskap har lån er, etter min husk fra finanstimene, sunt. Det spiller ingen rolle hvor mye gjeld et selskap har så lenge det klarer å betjene gjelden. Ikke minst når de klarer å slå i bordet med overskudd i tillegg.

Det stemmer at det ikke er særlig usunt å ha lån, så lenge man går med overskudd. Men man må samtidig ha likvider, og jeg tror det var her Chess sitt problem lå, og derfor den dårlig kredittvurderingen.

 

Men worst-case scenario: Chess går konkurs og alle taper den forhåndsbetalte abbavgiften, da blir det vel ramaskrik?

Lenke til kommentar

Hvis det skulle vise seg st Chess går konkurs, noe jeg tviler på!, regner jeg med at vi har krav på eventuelle forhåndsbetalinger. Dessuten har vel selskapet en del eiere som kan spytte inn litt!

Men jeg synes bare at det blir vel mye dramatikk at Chess visstnok har så dårlig økonomi. Selskapet har jo overskudd, og så vidt jeg har fått med meg, har sjefen sjøl bestemt seg for å bruke 12 millioner på en reklame for 12-års aldersgrense for mobil. Disse 12 millionene må jo komme fra et sted, og hvis banker ikke vil låne ut penger til han, jo da må jo han ha pengene selv. Altså vil jeg tro at Chess har en fornuftig økonomi.

(Hva jeg synes om å bruke 12 millioner på en slik sak, trenger jeg vel ikke å kommentere her!)

Lenke til kommentar

fra Nettavisen:

 

28 millioner i resultat i 2003

Chess la i forrige uke frem solide regnskapstall for 2003. I selskapets første regnskapsår omsatte Chess for NOK 280 millioner og hadde NOK 28 millioner i overskudd.

 

 

- 2003 var testen på om vi ville lykkes med mobilsatsningen i Norge, og det må vi kunne si at vi har gjort. Omsetningsmessig har vi en målsetning på NOK 600 millioner i år og en dobling av resultatet, sier Vollvik.

Lenke til kommentar

Som noen har påpekt har de fleste bedrifter lån. I størrebedrifter er en EK-% (egenkapitalprosent; altså prosentandel av eiendelene som ikke kan skrives vekk mot tilsvarende utestående gjeld) på 20-40% normalt. Alt over dette anses for å være svært sterkt.

 

Og når det gjelder kritikk av telefonselgere:

 

dessuten syntes jeg at alt som har med binding å gjøre kunne blitt avsluttet.. og at de selgerne kunne holdt seg for seg selv... ringer å plager folk på den måten... å tilbyr 600 kr.. snakk om å lure folk på den måten... å dette gjelder andre selskap oxo... hello f.eks ringte på hus tlf en gang... skjelte dem ut jeg.. hehe

 

Ingen binding betyr ingen subsidiering av telefoner. Det er da aldri noen som har tvingt deg til å kjøpe en slik telefon, vel? Mange nyter godt av dette.

 

Selgere som ringer og plager folk, vel, vi lever i et land der markedsøkonomiske krefter råder. Det tjenes penger på slik, og at noen finner dette irriterende, veier ikke opp for den pengemaskina telemarketing er.

 

Og å tilby folk 600kr for å binde seg igjen er jo helt legitimt og ikke lureri i det hele tatt. Man får et tilbud, mange vil kunne dra nytte av et slikt tilbud. Det er ingen ting som påtvinges deg, og alle og enhver står i sin fulle rett til å takke nei.

 

Og når hello ringte deg, og du skjelte dem ut, hva ønsket du å oppnå? Selgerne har i 9 av 10 tilfeller faktisk ikke mulighet til å slette deg fra listene. Man sitter faktisk ikke med en papirliste og ringer lengre - vi snakker avanserte ringesystemer til flere millioner kroner, såkalte predictive dialing systemer. Det ENESTE du oppnådde var å fremstille deg selv som patetisk, eventuelt lage kvalm, dersom den du prata med var litt ny i gamet.

 

------

 

Hele denne diskusjonen synes jeg egentlig er ganske teit - mange vil synes dette er et bra tilbud, og dersom man ikke synes det selv, så er det ikke værre enn å avstå. Så enkelt er det!

 

Og en anna ting - hvorfor i alle verdens land og dager fraskriver man seg retten til å kjøpe seg en subsidiert telefon? Dette er jo bare helt teit å påstå. Uansett hvor mange abo jeg har i mitt navn, uansett hva jeg har bundet meg til, kan jeg ALLTID gå til en butikk, binde meg til et (nytt) abo, og få en subsidiert telefon. Det utgjør jo ingen forskjell hva man har fra før?

 

 

bfisk

 

(og nei, jeg jobber ikke for netcom, har ikke netcom på telefonen, og ja, jeg er telefonselger, men ikke for teleoperatører)

Lenke til kommentar

Det er en forskjell på å gå med overskudd og å ha likviditet, ha likvider som de kan bruke til den daglige driften. Banker og andre investorer vil selvføligeg være mer velvillige til å låne ut til bedrifter som går med overskudd. Derfor overlever Chess, og ære være dem. Det er fint at man får konkurranse i Norge!

 

Men fortsatt vil nok Netcom BT være billigst for de som har muligheten til dette, og ikke sender mye mer mld enn det de ringer for.

Lenke til kommentar
  • 9 år senere...

det finnes alltid en feil eller l.o med operatører osv... det vil det alltid gjøre og det vil uansett være noen misfornøyde og fornøyde kunder, slik er det med det meste..

 

om man hører ditt eller datt så er vel det d samme... man bør gjøre seg sin egen mening og oppfatning om ting. det som er viktig er at hver enkelt person er fornøyd med sitt. verre er det ikke..

 

folk må virkelig slutte å klage så fælt å heller se litt positivt på ting.. hvis man ikke er fornøyd så er det ikke verre enn å bytte leverandør.. blir man ringt opp å ikke vil snakke med de så legg på..skjønner lissom ikke helt hva som er problemet her .... mrgreen2.gif

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

Jeg kan uten å nøle skrive under på at Netcom er en snuskete teleoperatør. Jeg skjønner at alle kan gjøre en feil, det som midlertidig skiller en teleoperatør fra en annen er måten de løser sine egne feil på. Jeg opprettet et abb. hos Netcom for over to år siden med en påfølgende mobil på kjøpet. 2-3 mnd'er senere betalte jeg ut mobilen og avsluttet abonnementet fordi jeg flyttet til utlandet. 2år senere får jeg inkasso for 0-Zero- tellerskritt. Etter samtaler med både Netcom og inkassoselskapet kommer det frem at det ble gjort en feil i 2011 ved at abonnementet ikke ble avsluttet som meningen var. Ikke bare kom denne inkassosaken, men det viser seg at de har trukket meg for 300,- måneden siden januar 2011.

 

Men i stedet for å gjøre opp seg velger Netcom å beholde pengene. Selv saksbehandleren hos Sergel (inkassoselskapet) sa at dette minner om svindel. Så det er ingenting ved å karakterisere Netcom som et snuskete og useriøs teleoperatør. Den som vil risikere å etablere en kontrakt med Netcom, etter å ha lest de negative tilbakemeldingene, bør ikke komme etterpå å klage. Ingen skal si at de ikke er advart

 

 

Don`t worry, be happy

Det er en forskjell på å gå med overskudd og å ha likviditet, ha likvider som de kan bruke til den daglige driften. Banker og andre investorer vil selvføligeg være mer velvillige til å låne ut til bedrifter som går med overskudd. Derfor overlever Chess, og ære være dem. Det er fint at man får konkurranse i Norge!

 

Men fortsatt vil nok Netcom BT være billigst for de som har muligheten til dette, og ikke sender mye mer mld enn det de ringer for.

Har i grunn alltid hatt inntrykk av at NetCom er et useriøst selskap. Har hatt de så jeg vet hva jeg snakker om... new_yes.gif

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...