Gå til innhold

Tidenes beste internasjonale / norske skiver

Kowalski

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Selv om jeg ikke har hørt 70% av platene på lista, og med all respekt for Kowalski, synes jeg det er litt rart at ikke Jimi Hendrix er med. Han rakk desverre ikke å gi ut så altfor mye, men mannen var jo genial.

Secret Garden - Once in a red moon, er savnet på den norske.

Ellers skal jeg ikke blande meg altfor mye inn, siden jeg ikke har grunnlaget og kompetansen - og ikke minst pengene til å kjøpe alle platene jeg har lyst på.

Lenke til kommentar

Klart - Jimi Hendrix er et beist av en artist, og han skulle man gjerne fått plass til.

Selv elsker jeg hans perverse versjon av Star Spangled Banner fra Woodstock, en ekstrem øvelse i gitargymnastikk.

Are You Experienced? er et mesterstykke av en skive, og den hadde fint gått inn på min 100-liste.

Secret Garden derimot kjenner jeg lite lidenskap over. Løvlands hårmanke er jo imidlertid så drøy at den fjerner all fokus fra musikken, så det er mulig jeg tar feil her. Tar imot all kritikk for dette :p

edit: Etter en liten handlerunde eier jeg nå alle de 65 skivene på lista mi, manglet et par. Skamme seg - men nå er det greit. Uff og uff.

Endret av Kowalski
Lenke til kommentar
Etter en liten handlerunde eier jeg nå alle de 65 skivene på lista mi, manglet et par. Skamme seg - men nå er det greit. Uff og uff.

Mmm, her er det mye bra referanser til konge-musikk. Nå jeg bare få pisket litt på den lille hjernen min slik at dette cd_recommend jeg k'uker rundt med kan komme opp og stå.

Kvalitetstråd, Kowalski!

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Atomic bump!

Jeg drar opp denne tråden for å tipse de av dere som er interessert om at dere nå kan stemme frem tidenes beste skiver.

banner.gif

Platekompaniet har en konkurranse gående hvor alle som stemmer, enten i butikk eller på nett, er med i trekningen om 100 skiver.

Og det hadde jo vært gøy om de som avgir stemmer tar seg bryet med å legge sine lister i denne tråden også, så får vi noe å prate om :)

Platekompaniets topp 100-konkurranse

Lenke til kommentar
Platekompaniet har en konkurranse gående hvor alle som stemmer, enten i butikk eller på nett, er med i trekningen om 100 skiver.

Og det hadde jo vært gøy om de som avgir stemmer tar seg bryet med å legge sine lister i denne tråden også, så får vi noe å prate om :)

Ja, men veit du kva som er endå gøyare? Rate Your Music (.com). Eg har utlevert rubbel og bit av mitt på RYM dei siste dagane:

http://rateyourmusic.com/~Ganske

Lenke til kommentar

Ganske stilig, Ganske : )

Eriond: Hvilke savner du da..?

olsen: Om du bor i en større by, så er det ikke verre enn å anskaffe seg papirversjonen som ligger bak disken i alle forretningene. Du kan jo eventuelt printe pdf- eller word-dokumentene som ligger ute på platekompaniet.no

Lenke til kommentar
Ganske stilig, Ganske : )

Eriond: Hvilke savner du da..?

olsen: Om du bor i en større by, så er det ikke verre enn å anskaffe seg papirversjonen som ligger bak disken i alle forretningene. Du kan jo eventuelt printe pdf- eller word-dokumentene som ligger ute på platekompaniet.no

det finnes ikke PK i Ålesund :( Men jeg tok meg til rette på jobb og printet ut noen og tjue sider. Har gått gjennom internasjonal nå og strøket det jeg ikke har hørt om og det som suger, og står igjen med en god del som jeg må få ned på papir og vurdere videre.

Lenke til kommentar

Synes bare jeg skulle nevne noen artister som fortjener å være med på denne listen...i allefall min:

Tror ikke de er nevnt før uten om nirvana..

Nirvana - Nevermind

Dire Straits - Brothers in arms

R.A.T.M. - R.A.T.M

Pantera - Cowboys from hell

Jeg kan jo også legge til Kiss og U2, for om ikke jeg nevner dem kommer garantert noen andre til å gjøre det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...