kerog Skrevet 23. januar 2004 Del Skrevet 23. januar 2004 Jeg skal bygge et kabinett og lurte på hvor mye kjøling et HK egentlig trenger. I kabnettet er det hull under for å ta ut kabler og hull i toppen for syns skyld, viften til PSU står med bra lufting nede i kabinettet. Ved normal belastning har jeg hatt 45 grader på HK når det bare ligger på skrivebordet uten noe vifte. Må jeg ha noen ekstra kabinett vifter? Kan jeg unngå å bruke flere vifter? (mere hull i kassa?) Hvilken 80*80 vifte med blått lys og minst mulig støy bør jeg velge?Om jeg må. Er det rett av meg å dirigere luftstrømmen ut i toppen av kassa? Varmluft stiger. Lenke til kommentar
imastard Skrevet 23. januar 2004 Del Skrevet 23. januar 2004 det beste er å blåse inn luft nede i front og dra ut opp bak Lenke til kommentar
klikko Skrevet 23. januar 2004 Del Skrevet 23. januar 2004 hmm jeg synes da at 45 grader på hoverkortet ditt hørtes veldig mye ut... jeg har visstnok ikke så greie på det men jeg tror at mitt kort lå på rundt 32 grader før jeg ornda meg et kabinnet med 4 vifter i...ligger nå på 26 c. det beste er nok å ha en vifte foran nederst som drar inn kald luft, en bak som tar ut varm luft, og kanskje en vifte på toppen som drar ut varm luften som kommer til å stige.. (jeg har ikke vifte på toppen, så jeg tror ikke dette er så UTROLIG viktig for å få en fin temp ) lykke til Lenke til kommentar
kerog Skrevet 23. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 23. januar 2004 45 grader er med kortet liggende på skrivebordet uten noen vifter og i bruk. Presisering: Jeg tar inn luft nede og har åpning oppe i kabinettet, trenger jeg en vifte da? Lenke til kommentar
Stor Oddnoga Skrevet 23. januar 2004 Del Skrevet 23. januar 2004 Ja, ellers så får du jo ikke flyttet luften. Lenke til kommentar
klikko Skrevet 23. januar 2004 Del Skrevet 23. januar 2004 det høres jo forsåvidt relativt greit ut... hvis du ikke har lyst på noen fler vifter har du døra på da? eller er det bare åpning øverst? hvis du har bare åpning øverst KAN det hende at det samler seg varmluft nede rundt cpu`en, og det er surt (kabler og dritt holder lufta fast) før hadde jeg ingen vifter i kabinettet med lokket av (hadde et sånnt skiikkelig old stål kabinett som har sånn lokk som går liksom rundt hele pcen, sidedørene henger liksom fast i taket ), og da hadde jeg ingen problemer med temps..... lykke til! Lenke til kommentar
Ørjuz Skrevet 23. januar 2004 Del Skrevet 23. januar 2004 finn deg noen 120mm de bråker ikke så mye på lavt turtall og drar mye luft når du trenger det Lenke til kommentar
Dassen Skrevet 27. januar 2004 Del Skrevet 27. januar 2004 Du trenger en vifte foran som blåser inn kald luft , to bak som blåser varm luft ut og en i side døren som blåser inn. Hvis du skal ha en vifte med blå LED's er denne et alternativ: blue breeze Lenke til kommentar
kerog Skrevet 27. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 27. januar 2004 Litt mye støy i den der, dassen. Takk for tipset. Jeg lurte egentlig på om det var nødvendig med en 80 mm som dytta ut varm luft på toppen? Varmluft stiger derfor har jeg en liten åpning på toppen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå