Gå til innhold

Ny mobiltelefon med abbonement


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vel, de sjekker egentlig ganske mye rart om deg hehe.. Hvis de bruker Lindorff så blir dine data kjørt gjennom et program som lager en score på deg, og du må score så og så mye får å få innvilget det du søker om ( dette avhenger selvsagt av hvor høy lista har blitt satt. Søkte abonnement hos Tele2 for 3 år siden, da sa de at man måtte minst tjene 50 000 brutto i året for å få dette innvilget, også det om du er student spiller inn noen steder spesielt hos Tele 2.

 

det som blir vurdert er:

1: Din inntekt fra visse årstall (som oftest 2 år siden)

2: Om du har betalingsanmerkninger

3: Hvor god betalingevne du har, henger sammen med pkt 2

4: Om du har lån

også videre.

 

Kortversjon: De danner et bilde av deg som betaler og kunde, hvis de mener at du er for stor risiko så blir det du søkte om ikke invilget. Mitt råd er at du bare prøver om du kan få det innvilget, du kan jo ikke få mer enn et nei. Dessuten så kan du jo også sette noen som ansvarlige, som feks. foreldrene dine, det hadde jeg fram til jeg ble 18 år og kunne ha abb. på mitt navn...

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Vi bruker CreditInform i dag, Lindorff-avtalen ble sagt opp grunnet ustabilitet.

 

Faktorene for kredittsjekk er mange, og det er totalvurdering av disse som gir ett score mellom 0-100.

 

I dette tilfellet er flere faktorer okay, du tjente 20000 i fjor, men det sees ikke på ligningen enda. Ta med årsoppgave eller 2-3 lønnslipper til forhandler. Har du norsk personnummer, fast inntekt, ingen anm., og rolig adressehistorikk, er sjansene store for at du får abonnement.

 

Om kreditsjekken gir kontroll eller avslag i systemet hos forhandler, kan de ringe til Forhandlerservice og få sjekket over tlf etter at skjema er sendt inn eletronisk eller manuelt. I verste fall så kan de ta det direkte med kredittavd. og det er mye som skal til for at de gir avslag. (Anmerkning hos oss, eller konkurrent, flere anmerkninger generellt, dårlig / lav inntekt, fast adresse.. m.m.)

 

Ta med litt dokumentasjon til forhandler for sikkerhetskyld, så går det nok bra. :thumbs:

 

De fleste sakene jeg har sendt til vurdering, har fått ok. Kan hende du kan få grense. Eks 3000,- Det vil si at du aldri kan ha mer en 3000 utestående hos oss. Både med utsendt faktura og ufakturert bruk må ikke overstige 3000,-

 

Lykke til, og velkommen skal du være! :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...