Gå til innhold

MER problemer med NB-vifta på IC7-MAX3

Caliber

Anbefalte innlegg

Hei. Denne viften bråker til tider meget, men går seg til etter hvert. I det siste har jeg lagt merke til at den står på 0 RPM i bl.a. speedfan, og trenger faktisk en liten "dytt" før den kommer igang. Vurderer derfor å bytte denne. Noe å annbefale?

Mvh,

Haakon

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
NB kjølere bra 3dfxcool eller Microplex !?!

Hvor lenge har du brukt dette kortet?

mitt har stått på fra dag én! kjøpte det da det kom... og har ikke noen problemer med det!

Kjøpte det vel for litt under en måned siden, nettopp en av grunnene til at jeg syns det er litt merkelig...

Mvh,

Haakon

Endret av Caliber
Lenke til kommentar
Ser det er en del støv i min NB kjøler oxo ja!

Men, problemet er at det ikke er hull rundt NB... kun feste-ører

har en Zalman NB kjøler liggende, men den må limes på med termisk lim...

denne, fra Zalman

Så det er bare og glemme NorthPole kjøleren jah:)

EDIT, ELLER:HookAdaptor til NorthPole

Den overså jeg :)

Fest den med tynne strips gjennom festene på blokka og ørene på kortet funker helt fint, hadde min vannblokk festet slik uten problem.

Velger du den nederste av de annbefalte kjølerne kunne jo den leveres med sesilafester for å sette den fast i ørene på kortet.

Endret av Snekker`n
Lenke til kommentar
Ville ikke limt den fast iallefall da det kan bli store problemer å få den av igjen om den skulle feile, nei stikk ned på bensinstasjonen og kjøp små strips og fest den dette er ikke noe problem da disse holder min vannblokk uten problemer.

du ville gått for den overnevnte kjøleren, den passive fra zalman?

Mvh,

Haakon

Lenke til kommentar

Jeg kjører NB på 60-70% i bios... sånn "silent" mode...

men nå har den faktisk stoppet 2 ganger i dag... da jeg har på Shut-down on Fan Fail pga. sokken over CPU vifta så slår pc'n seg helt av :/

Dette skjedde først nå, og PC'n har stått på fra dag 1!

skal sjekke dato med Komplett.no/faktura og poste den senere (tror det var før Jul '03)

PS! Det er kanskje ikke Lurt med NorthPole hvis en har Stor kjøler på Skjermkort... Jeg har Zalman Heatpipe, type ny STOR, og vil ikke få plass til NB vifte 1-2cm høyere enn orginalvifta på HK!

Lenke til kommentar
Har tenkt å sende en mail og ja... Hvor finner jeg serienummeret på mitt ic7-max3?

Mvh,

Haakon

Bruke Aida32. Står i info om hovedkort. :)

Ellers er det null problemer å få oversendt ny vifte fra Abit.

-KJ

Hvilken tallrekke av de jeg får opp er serienummeret? Får mange tall og bokstaver adskilt med bindestreker, bl.a. brikkesett type (875).

Mvh,

Haakon

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...