DementedAlbino Skrevet 23. januar 2004 Del Skrevet 23. januar 2004 Tideligere hadde jeg backup på cd, men når jeg nå måtte ha 7 cd er dette uaktuelt. Valgte nå og ta backup på en "skjult" partisjon som ghost oppretter. Spørsmålet mitt nå er hvordan jeg henter inn imaget igjen. Tideligere startet jeg bare opp med cden i og alt gikk automatisk, men hvordan kan jeg starte opp fra imaget nå? Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 23. januar 2004 Del Skrevet 23. januar 2004 Du lager en floppy med Ghost Boot Wizard. Lenke til kommentar
da Gauss Skrevet 23. januar 2004 Del Skrevet 23. januar 2004 Et lite råd her: sjekk at disken virker etterpå. jeg fikk det ikke til å funke med dos-versjonen som fulgte med, jeg måtte lage floppydisk med MS-dos før det ble sving på sakene. Lenke til kommentar
el_cash Skrevet 23. januar 2004 Del Skrevet 23. januar 2004 det er noe som heter "integrity check" i ghost, hvis jeg ikke husker helt feil, som du kan kjøre for å teste at du faktisk får hentet opp imaget. sett evt i floppy med ghost boot, og se hva du finner - og om det virker. Lenke til kommentar
DementedAlbino Skrevet 23. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 23. januar 2004 Jeg har ikke floppy, så er der mitt største problem er. blir vel til at jeg lager image over to dvd plater så jeg kan boote direkte fra imaget. Lenke til kommentar
mandela Skrevet 23. januar 2004 Del Skrevet 23. januar 2004 ghost 2003 kommer som en bootbar cd.. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 23. januar 2004 Del Skrevet 23. januar 2004 Evt bruk en boot-CD (eks Win98-CD'n) og start i DOS. Da kan du gå inn og starte DOS-versjonen av ghost. (Den som ligger på oppstartdiskettene til ghost-programmet) Det går fint selv om du ikke har diskettene bare du har selve filene på CD eller HD. Lenke til kommentar
skarsk Skrevet 23. januar 2004 Del Skrevet 23. januar 2004 Noen som har erfaring med PowerQuest Drive Image her? Lenke til kommentar
Blacki Skrevet 23. januar 2004 Del Skrevet 23. januar 2004 Du kan da kjøre opprett fra win også! Ellers så gjør som meg, ha en liten partion på noen mb (jeg har 100mb) hvor du instalerer dos. (Anb. også å legge inn dos baserte NC) Dette er svært hendigt i mange sitvasjoner... Lenke til kommentar
mandela Skrevet 23. januar 2004 Del Skrevet 23. januar 2004 (endret) Noen som har erfaring med PowerQuest Drive Image her? ja, for min del var det bra før inntil den nyeste kom, den har jeg dårlige erfaringer med. dessuten finnes det andre meget gode alternativer; min favoritt (de har også et meget godt alternativ til partition magic) http://www.acronis.com/products/trueimage/ acronis programmer lar deg også lage boot-cder i stedet for utdatert floppy Endret 23. januar 2004 av heraldo Lenke til kommentar
skarsk Skrevet 23. januar 2004 Del Skrevet 23. januar 2004 Takker for svar Heraldo! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå