Caliber Skrevet 23. januar 2004 Del Skrevet 23. januar 2004 (endret) Hei. Installerte i dag en zalman cnps7000acu på prosessoren min og påførte samtidig et lag arctic silver 5. Med min nyinnkjøpte geil platinum pc4000 håpte jeg på å oppnå 250Mhz, FSB, men neida. Satte volten på min prosessor (stepping 9 revision D1) på alt fra standard til 1,7V, men til ingen nytte. Også rammen fikk gjennomgå, alt fra standard til 2.9. Kommer fint inn i windows med 250Mhz FSB, men 3dmark 03 feiler, altså er den ikke stabil. med 245Mhz FSB derimot går alt glatt. Noen som har forslag til det lille ekstra som kan tippe den over 3,5GHz-toppen, eller har jeg allerede nådd det systemet mitt har å gi? PS: Når 60C under stresstesting, idle ligger på rundt 45C. *Har ellers 4 80mm vifter og en vga-silencer på gpu* Mvh, Haakon Endret 23. januar 2004 av Caliber Lenke til kommentar
lperik Skrevet 23. januar 2004 Del Skrevet 23. januar 2004 (endret) Når 60C under stresstesting, idle ligger på rundt 45C. Syns dette var litt mye med den viften! Til sammenligning har jeg boxed og 43C idle 54C load @ 250fsb. Hvilket hovedkort har du? Står i siggen at du har specs i profilen, men ser ingen der Endret 23. januar 2004 av lperik Lenke til kommentar
Caliber Skrevet 23. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 23. januar 2004 (endret) Hei, fikset spec'sene i profilen min nå, merkelig... Som du ser har jeg et Abit IC7-MAX3, men jeg har dårligere stepping enn deg på cpu. Forslag? *Må nevnes at jeg nettopp har installert CPU (og GPU) kjøler, og AC5-pastaen har vel en innkjøringsperiode... Hvor mye det har å si kan diskuteres.* Mvh, Haakon Endret 23. januar 2004 av Caliber Lenke til kommentar
lperik Skrevet 23. januar 2004 Del Skrevet 23. januar 2004 Hei, fikset spec'sene i profilen min nå, merkelig... Som du ser har jeg et Abit IC7-MAX3, men jeg har dårligere stepping enn deg på cpu. Forslag? Mvh, Haakon Vil ikke tro at cpu tempen stopper deg selv om den er bemerkelsesvedig høy med så bra vifte. Hvilke timings kjører rammen din på? De skal vel stå på 2.5-4-4-7 eller noe tipper jeg. Geil liker høy volt, prøv med 2.7-2.8v PS: Da jeg prøvde å endre timings på mine brikker ville ikke engang maskina starte. Pass på at det er riktig timings, mulig det er det som gjør det. Lenke til kommentar
Caliber Skrevet 23. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 23. januar 2004 Har riktig timings på rammen, kjører de på 2.9V og prosessoren på 1.7V (stor temp. økning der). Flere forslag? Mvh, Haakon Lenke til kommentar
lperik Skrevet 23. januar 2004 Del Skrevet 23. januar 2004 har egentlig det samme problemet som deg, kommer ikke over 250fsb. Om du ser i denne posten har jeg jeg quota litt fra en review av Abit AI7. Om du leser den ser du at de hadde et problem med NBvifta. Du kan jo sjekke om NBvifta sitter som den skal og at du har stabile lave temperaturer. Lenke til kommentar
Caliber Skrevet 23. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 23. januar 2004 Dette er ganske utrolig, sjekk posten min her, har hatt litt problemer med den i d siste. Kontakt meg gjerne på [email protected]/ MSN (samme adresse), dialog over forum er så krunglete... Mvh, Haakon Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå