Gå til innhold

Abit AI7 problemer

lperik

Anbefalte innlegg

Har konkludert gjennom denne posten at det er hovedkortet som gjør at jeg ikke kommer over 250fsb. Alt over får jeg feil ved oppstart i winxp. I reviewene jeg har lest skal kortet gå opp i 275-280fsb så fatter ikke hva som er galt.

Specs er:

Abit AI7

P4C 2.8 @ 3.5 (250fsb, 1.625v, 44C)

2x256mb OCZ PC4000 Gold (2.5-4-4-7 2.65v)

Har prøvd å øke volt på både cpu og ram uten at det hjalp så da er det vel bare hovedkortet igjen som kan være synderen. I den ene reviewen stod det forøvrig dette:

Sakset fra [H]ard|OCP:

The one issue that was run in to with overclocking was the Northbridge chipset cooling. We were not able to increase the FSB beyond 235MHz. The board would not stabilize with stock cooling, so we employed a bit of help as shown in the picture below and this did solve our OC issues.

However, it was later found that the Northbridge HSF itself was not making good contact. After reapplying thermal paste and reseating the ABIT HSF on the Northbridge, the board was fully stable at a 275 MHz FSB. In fact the stock cooling solution did not seem to hinder us at all compared to our hearty Northbridge cooling.

Endret av lperik
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Da har jeg tatt av NBvifta og klint på litt AS5 istedet for den crappy pasten som var på. Kom inn i win og fikk kjørt 3DMark på 260fsb nå så det er tydelig at det er kjølingen på NB som ikke har vært god nok. Skal sies at maskinen absolutt ikke er stabil på 260fsb, men det er en forbedring iallefall.

Skal ta av NBvifta på ny imorgen og se litt nærmere på saken.. Sitter forøvrig en liten filtmatte på NBkjøleren, er det bare å rive vekk den, vil det bli bedre kontakt av det?

Endret av lperik
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...