DexterBlasted Skrevet 22. januar 2004 Del Skrevet 22. januar 2004 Jeg har laget en side hvor jeg forsøker å bruke css istedet for tables. I layouten har jeg satt opp divs som skal styre innholdet: En div (container) som inneholder header, meny og content divs. Container-div er satt opp med fast bredde og sentrert. Problemet oppstår når jeg fyller header div med bilder. Jeg har to rader, hvor det mellom første og andre rad oppstår et mellomrom på IE. Mozilla og Opera har ikke dette problemet. http://home.broadpark.no/~knvatned/ie.gif http://home.broadpark.no/~knvatned/mozilla.gif Jeg har prøvd meg litt fram med forskjellige padding/margins, men har ikke kommet noe lenger. Foreløpig ser koden slik ut: body { text-align: center; background-color: #82868E; font: "Sevenet 7 Cyr", Tahoma, sans-serif; } #frame { width:750px; margin-right:auto; margin-left:auto; margin-top:15px; padding:0px; text-align:left; border: #2A2E34; border-style: solid; border-width: 1px; background-color: #464A55; } #header { width: 100%; height: 100%; background-color: #444853; margin: 0px; padding: 0px; } } #login { width: 185px; padding: 0px; margin: 0px; margin-top: 0px; float: left; } #left { width:135px; padding:0px; margin-top: 0px; float:left; background:#CCCCCC; } #content { width:611px; padding-top:0px; padding-left: 2px; float:left; background:#FFFF00; } #footer { width:750px; height:100px; background: Blue; } Noen som har peil? Lenke til kommentar
Shimano Skrevet 22. januar 2004 Del Skrevet 22. januar 2004 (endret) Mulig jeg er litt trøtt, men jeg så egentlig ikke noen forskjell jeg...?? Edit: Oops - der så jeg den ja... Prøv å legge til en space etter det øverste bildet (eller eventuelt fjerne spacer som måtte være imellom). Endret 22. januar 2004 av Shimano Lenke til kommentar
DexterBlasted Skrevet 22. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 22. januar 2004 Mulig jeg er litt trøtt, men jeg så egentlig ikke noen forskjell jeg...?? Edit: Oops - der så jeg den ja... Prøv å legge til en space etter det øverste bildet (eller eventuelt fjerne spacer som måtte være imellom). Nope, funker ikke å legge til en space og jeg bruker ikke spacer. Header div er x px bred. Jeg setter inn øverste del av header som er et bilde slicet opp i mindre deler. Når jeg fortsetter å sette inn den nedre delen av header, som er linjen under, setter IE inn en linje eller.no mellom de to linjene. I andre browsers er ikke dette et problem. Lenke til kommentar
FuLu Skrevet 23. januar 2004 Del Skrevet 23. januar 2004 Hvorfor har du height: 100% på header? Sikkert ikke det som skaper trøbbel, siden height: 100% kan løse noen problemer her og der, men nå vet jeg ikke hvorfor du bruker det her Lenke til kommentar
DexterBlasted Skrevet 23. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 23. januar 2004 Hehe, ja vet, jeg tror jeg har prøvd alle slags kombinasjoner og attributter for å fikse dette. Fikk det omsider til etter å ha stokket om på både css og html koden. Aner ikke hva som gjorde susen Lenke til kommentar
haugsand Skrevet 23. januar 2004 Del Skrevet 23. januar 2004 En annen løsning kan være å sette display: block; på bildet i enkelte tilfeller. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå