Gå til innhold

Kjøler til CPU-478socket!

stigen1

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ontopic: Helt enig i Zalman

Offtopic:

tenker på å kjøpe denne kjempen av en kjøler! Noen som har erfaringerer med den? Tenker da på montering og slikt, går dette helt smertefritt? Og hvor langt kan man klokke uten å komme for høyt med temp med denne?

Hehe, kjører min 2.8 på 3.42 GHz med standard kjøler med idletemp på 38 grader og 57 grader load :w00t:

EDIT: post nr 200 :green:

Endret av SupremeX
Lenke til kommentar

Er en veldig bra kjøler, har selv kobber+aluminium utgaven (hadde "rein" kobber før), forskjellen er i hovedsak vekta, kjøle effekten er mer eller mindre helt lik (i teorien leder kobberutgaven varme bedre, mens utgaven med blandingen avgir varmen bedre).

Uansett, begge viftene kjørte min CPU på 3.4GHz (2.6 org) ved 1.55v, CPU temp ligger akkurat nå på 42c, spretter litt over 50 ved load.

Anbefaler deg AlCu utgaven, den er MYE lettere (mindre belastning på hovedkort, spesielt dersom du f.eks drar maskina med på litt LAN-partyer o.l).

Lenke til kommentar

Har kjøpt MIST Frostbite, og den var ikke så enorm som det virket som på bildet. Veldig kul sak, enkel å montere (et kryss formet feste i metall følger med for plassering på baksiden av hovedkortet ved montering, med innebygd avstand), og viften blåser gjennom ribbene og mot en ledig vifteplass på bakveggen i kabinettet. Jeg prøvde å justere hastigheten ned til minimum, og støyen er da så lav at med litt demping vil man ikkke høre den i det hele tatt.

Desverre presterte jeg å brenne hovedkortet, så jeg har ikke fått prøvd den med vanlig bruk ennå :cry:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...